شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
رییس هیات دوچرخه‎سواری خوزستان سالی که گذشت را سالی پربار برای این هیات توصیف و ابراز امیدواری کرد با حمایت‎های مدیرکل ورزش و جوانان استان بتوانند در سال 95 نیز موفق عمل کنند.
 
امیر آهنجان در گفت‎وگو با ایسنا، با بیان این‎که سال 94 برای هیات دوچرخه‎سواری استان سالی پربار بود، اظهار کرد: در این سال توانستیم تمام اعزام‎هایی که به تهران و دیگر استان‌ها بود را به صورت کامل انجام دهیم و در تمام مقاطع سنی اعم از نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان، تمام تیم‎های‎مان را به مسابقات فرستادیم.
 
وی ادامه داد: علی‌رغم کم و کاستی‎هایی که به لحاظ مادی داشتیم، به لطف خدا و با کمک ادارات، نهادها و سازمان‎ها به‌خصوص شهرداری اهواز توانستیم بر مشکلات غلبه کنیم و اعزام‎ها را به موقع انجام دهیم.
 
رییس هیات دوچرخه‎سواری خوزستان با اشاره به اتفاق خوشایندی که در سال 94 برای جامعه دوچرخه‎سواری استان رخ داد، عنوان کرد: در این سال توانستیم برای دومین سال متوالی میزبان اردوی آمادگی تیم‎ملی دوچرخه‎سواری جهت اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن باشیم که به لطف خدا با کم و کاستی‎هایی که بود توانستیم برای ملی‎پوشان میزبان خوبی باشیم.
 
وی بیان کرد: همچنین طی پیشنهادی که به فدراسیون دوچرخه‎سواری و آقای قمری، ریاست فدراسیون دادیم توانستیم برای اولین بار در تاریخ دوچرخه‎سواری خوزستان میزبان مرحله آخر لیگ برتر پیست کشور باشیم.
 
آهنجان افزود: همچنین در این مسابقات داوران استانی خودمان را به کار گرفتیم و این داوران برای اولین بار توانستند در مسابقات لیگ کشوری قضاوت کنند که امیدوارم این موضوع ارتقایی برای این داوران جوان در آینده شود.
 
وی تصریح کرد: در جریان این میزبانی‎ها، تمام کادر هیات دوچرخه‎سواری خوزستان از جمله دبیر و بسیاری از مربیان استان نیز در کنار روسای کمیته‎های جاده و پیست کشور و همچنین در کنار مربی ایتالیایی تیم‎ملی حضور داشتند و توانستند تجربیات فراوانی کسب کنند و این تجربیات را در اختیار دوچرخه‎سواران خوزستانی قرار دهند.
 
رییس هیات دوچرخه‎سواری خوزستان خاطرنشان‌کرد: در این سال همچنین تورهای دوچرخه‎سواری را به مناسبت سالروز وفات حضرت امام خمینی(ره) و به جهت بیعت با امام راحل (ره) به مقصد تهران برگزار کردیم. همچنین تورهایی را برای دوچرخه‎سواران پیشکسوت در شمال کشور داشتیم که ورزشکاران ما موفق شدند مقام اول را در آن مسابقات کسب کنند.
 
او تاکید کرد: در مجموع آن چیزی که برای من به عنوان رییس هیات در وهله اول بسیار جالب بود، برگزاری لیگ برتر دوچرخه‎سواری کشور در اهواز بود که از تاریخ 29 آذرماه 94 تا دوم دی‎ماه به انجام رسید که به لطف خدا توانستیم این مسابقات را به خوبی برگزار کنیم.
 
آهنجان گفت: اتفاق مهم دیگری که در سال 94 برای دوچرخه‎سواری خوزستان رخ داد این بود که در این سال توانستیم در تابستان برای اولین بار از ظرفیت‎هایی مثل ادارات و سازمان‎ها استفاده کنیم و هیات دوچرخه‎سواری استان برای نخستین بار با یکی دو اداره قرارداد بست تا به واسطه آن، پرسنل و خانواده آن نهاد یا شرکت در اوقات فراغت بتوانند از پیست دوچرخه‎سواری هیات استان استفاده کنند که به یاری خدا توانستیم دوره‌های آماتور را توسط مربیان برای این خانواده‎ها، هم ویژه آقایان و هم ویژه خانم‎ها برگزار کنیم که به مدت یک ماه پس از ماه مبارک رمضان برگزار شد.
 
وی افزود: این موضوع به قدری مورد استقبال واقع شد که هم‎اینک به ما اصرار می‎شود که امسال نیز دوباره این کار را تکرار کنیم.
 
رییس هیات دوچرخه‎سواری خوزستان اظهار کرد: این کار از دو جنبه اهمیت دارد؛ نخست این که موجب درآمدزایی می‎شود و دوم این‎که می‌توانیم به واسطه این دوره‎ها یکسری استعدادها را شناسایی و برای آینده قهرمانی دوچرخه‎سواری خوزستان روی آن‎ها سرمایه‎گذاری کنیم؛ کما این‎که سال گذشته دو سه ورزشکار آماتور را به عنوان استعداد شناسایی کردیم که در حال حاضر در حال تمرین در کنار دوچرخه‎سواران حرفه‎ای هیات هستند.
 
وی با تاکید بر این که جهت استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در سال 95 یکسری برنامه‎ریزی‎ها از سوی هیات صورت گرفته است، عنوان کرد: بنا داریم بعد از ایام نوروز قراردادی را با آموزش و پرورش استان امضا کنیم تا ان‌شاءالله بتوانیم از ظرفیت دانش‎آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان استفاده کنیم چرا که در این بخش ظرفیت‎های نهفته بسیار خوبی وجود دارد.
 
رییس هیات دوچرخه‌سواری خوزستان اظهار کرد: کمیته همگانی ما نیز در سال 94 توانست چهار مسابقه همگانی در اهواز برگزار کند که یکی از آن‎ها ویژه دهه فجر و دیگری به مناسبت دهه ولایت بود که این نشان می‎دهد ما در بخش همگانی نیز موفق بودیم و توانستیم از ظرفیت همگانی‎مان نیز استفاده کنیم.
 
آهنجان از برگزاری نخستین دوره لیگ دوچرخه‎سواری خوزستان به عنوان آخرین اتفاق مهم سال 94 این هیات یاد کرد و افزود: دو مرحله از این مسابقات را به خوبی و با موفقیت در دو شهر مختلف برگزار کردیم و سه مرحله دیگر آن نیز به یاری خدا در سال جدید به ترتیب در اندیمشک، آبادان و بهبهان برگزار خواهد شد.
 
وی به اشاره به یکی دیگر از اتفاقات مثبت هیات دوچرخه‌سواری خوزستان در سال گذشته، بیان کرد: شهرستان بندرامام نیز پس از سال‎ها صاحب هیات شد و با درخواست رییس اداره ورزش و جوانان این شهرستان توانستیم فردی را به عنوان سرپرست هیات دوچرخه‎سواری شهرستان بندرامام منصوب کنیم که به لطف خدا تا به این جای کار توانسته است با برنامه‎های هیات استان خوب عمل کند.
 
وی در پایان گفت: درصدد هستیم این هیات را با وجود مشکلات مالی که وجود دارد، همچنان سرپا نگه داریم؛ ضمن این‎که از مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز تقاضا داریم به لحاظ مالی توجه ویژه‎ای را به هیات دوچرخه‎سواری استان داشته باشد تا بتوانیم ورزشکاران هیات را برای مسابقات سال 95 آماده کنیم و مانند سال 94، تمام اعزام‎های سال جدید را نیز انجام دهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار