اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
یک شاعر و منتقد ادبی گفت: در تاریخ چهارم فروردین 95 جهت سخنرانی در جلسه رونمایی از مجموعه داستان "وقتی باید حرف می‌زدیم" اثر بهزاد نژاداحمدی و مجموعه شعر "به این زودی‌ها" اثر شرف‌الدین امیرپور که به تازگی توسط نشر نیلوفران به چاپ رسیده‌اند با هماهنگی و دعوت قبلی به گتوند رفته بودم.

محمود حسینی اظهار کرد: وقتی در محل جلسه حاضر شدم توسط مجری جلسه خبردار شدم که وقت بنده به دلایل نامعلومی توسط رییس ارشاد از برنامه حذف شده است. وقتی مولفان علت را جویا شدند ایشان حاضر به پاسخگویی نشدند.

وی افزود: لذا با توجه به این که تمام هماهنگی‌ها و اطلاع‌رسانی در خصوص برنامه از قبل انجام شده بود مولفان و مهمان برنامه به نشانه اعتراض به حرکت خودسرانه رییس ارشاد گتوند انصراف خود را اعلام کرده و جلسه را ترک کردند.

حسینی گفت: البته این گونه حرکت‌ها از طرف رییس ارشاد اسلامی گتوند برای بنده و دوستانم تقریبا قابل پیش‌بینی بود و چیز جدیدی نیست. ایشان در طول تصدی خود بارها و بارها دست به چنین اقدام‌هایی  در خصوص هنرمندان جدی این شهرستان زده‌اند. مثلا ایشان در سال گذشته خبر رونمایی از مجموعه شعر "مرگ در 31 این پیراهن" بنده را با آن که در ارشاد برگزار شده بود کاملا سانسور کرده و از نشر آن جلوگیری کردند.

این شاعر و منتقد ادبی ادامه داد: یا جهت شرکت در یک جلسه با حضور وزیر قبلی ارشاد اسلامی بارها و بارها با من تماس گرفتند. وقتی در جلسه حاضر شدم جهت خواندن شعری  که مجوز از وزارت ارشاد دارد و در کتاب من هم چاپ شده بارها و بارها من را سین جیم کردند و مدتی خواب و خوراک از من و خانواده‌ام گرفتند.

او خاطرنشان کرد: شما می‌توانید یک آمار کلی از وضعیت هنرمندان جدی شهرستان بگیرید تا ببینید چند درصد از آن‌ها در جلسات و انجمن‌های ارشاد اسلامی شرکت می‌کنند؟ بنده به خاطر فشار‌هایی که از طرف امثال ایشان در جهت جلوگیری از نشر آثارم حتی در صفحات مجازی مجبور شدم چند ماه پیش به یکی از شهرهای همجوار نقل مکان کنم اما حسرت این محدودیت‌ها برای دوستانم همیشه با من است.

محمود حسینی عضو شورای سردبیری فصلنامه ادبی "پاد" و مولف مجموعه شعرهای «سطرهایی از سکوت» و «مرگ در 31 سالگی این پیراهن» است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار