اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۶۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
گزارش اختصاصی شوشان از منطقه گردشگری دهدز
آب و هوا، طبیعت زیبا و بکر بخش دهدز و روستاهای اطرف می تواند مقصد بسیاری از مسافران در ایام تعطیلات باشد
گزارش و عکس:  مصطفی حلالی

شوشان : از اهواز که به سمت ایذه حرکت کنید پس از طی مسافتی 250 کیلومتری از جنوب به سمت شمال شرقی خوزستان ، به دهدز می رسید و از مسیر چهارمحال و بختیاری هم که به خوزستان بیایید نخستین شهر همان دهدز است.




دهدز مانند بوم نقاشی سفیدی است که هر طور که بخواهیم می توانیم نقشی بکشیم ؛ دهدز منطقه ای کوهستانی و تاریخی، خفته در دامنه های بلند و برفگیر زاگرس می باشد که هر جای آن چشم انداز زیبایی دارد و هر بیننده ای را به تحسین وا می دارد ؛ آنجا که زلال اشک برف ها بر گونه ی منگشت سرازیر می شود، شیوند سر سبز با باغ های باصفا و آبشار زیبایش خودنمایی می کند و در پای کوه های سر به فلک کشیده اش سرشار از قارچ کوهی و کرفس خوشبوی است و در دامنه ی کوه هایش پذیرای میهمانان خویش است.




دهدز از جمله شهرهایی است که جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی با ارزشی را در خود جای داده است. اکنون روستاهای شیوند، سادات حسینی، لهبید، حاجی کمال و... گردشگران و طبیعت گردان فراوانی را در خود جای می دهد.
در بلندای تپه های دهدز، مناطق سرسبز و خوش آب و هوایی با مردمانی مهربان و صمیمی چشم انداز زیبایی را برای جذب مهمانان نوروزی ترسیم می کند. طبیعت دهدز و رودخانه ی پر آب و همیشه جاری کارون نیز از این منطقه وارد استان خوزستان می شود و بزرگی و صلابت خود را به رخ همگان می کشد.اکنون بعد از گذشت سال ها، کارون همیشه خروشان به آرامی و نجابت هر چه تمامتر، منطقه ی کهن دهدز را طی می کند و در پس دیوار بتنی سد کارون 3 استراحتی می کند و بعد راهی دشت حاصلخیز خوزستان می شود.



با توجه به پتانسیل بالای گردشگری این منطقه مسئولین می بایست برای جذب گردشگر برنامه ریزی نمایند تا هدف اکثر مسافران در طول سال باشد، زیرا منطقه دهدز با مواهب خدادادی از قبیل دریاچه، طبیعت بکر و دست نخورده، اقلیم مناسب و مردمانی پاک، ولایتمدار و فرهنگ دوست چهره این منطقه را جذاب تر کرده است.



طبیعت زیبا و گردشگری دهدز با وجود سد کارون 3 به طول 60 کیلومتر جاذبه خاصی به این منطقه بخشیده و زمانی که مسافت کوتاهی از دهدز را با ماشین طی کنید و به کنار آب برسید کارگران زحمت کش سازمان آب نیرو با لنج هایی از پیش تدارک دیده شده ماشین های مسافران و ساکنان روستاهای سادات حسینی شامل روستای گورپرویز، دهنوکیزوک ، روستای چمن، را به آنطرف سد کارون و به محلی که به جزیره شبیه است می برند و طبیعت ، آب و هوای بکر و عالی شالیزارهای منطقه سادات حسینی از مناطق ناشناخته شمال خوزستان بشمار می رود و می تواند مقصد سفر بسیاری از مسافران باشد.



بخش دهدز با وجود مناطق گردشگری و طبیعت زیبا و چشم اندازی دلنواز، دارای اماکن مذهبی و مزار شهدای گمنام هم می باشد که حال و هوای زیارتی به این منطقه داده و می توان به اماکن زیارتی از قبیل امامزاده شهپیر - که قبلا در حوزه دریاچه کارون 3 بود و قبل از آبگیری جابه جا و به مکان دیگری منتقل شده - امامزاده عبدالهد ، امامزاده شیریزدان در روستای لهبید و... اشاره کرد. 















































comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
comment
0
1
comment یه کم از اندیکا بگید، طبیعت اندیکا واقعا یه چیز دیگه ست...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار