اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
 مردم شهرستان های آبادان، خرمشهر و دیگر شهرهای جنوب خوزستان 13 فروردین را طبق سنتی دیرینه با خارج شدن از خانه و حضور در روستاهای مجاور اروندرود و بهمشنیر و نخلستان های زیبای منطقه روز خود را در دامان طبیعت سپری کردند.

به گزارش ایرنا ، مردم خونگرم این خطه در سرسبزی بهار، در روز طبیعت و طبیعت گردی به صورت خانوادگی به همراه اقوام و آشنایان خود در نخلستان ها و باغ ها رفته تا روز 13 فروردین را در کنار هم با شادی و خرمی سپری کنند.

بر اساس این گزارش بسیاری از شهروندان آبادانی با تهیه غذا ، آذوقه و نیازهای خود برای سپری کردن روز سیزده در دامان طبیعت به نخلستان ها و بوستان های حاشیه رودخانه های اروند و بهمنشیر به حرکت درآمدند بطوریکه ترافیک سنگینی از خودروها در مسیر روستاهای بخش اروندکنار و چوئبده بویژه روستاهای شلحه امام حسن عسکری(ع) و شلحه ثوامر ایجاد شد.
مسیرهای منتهی به باغات و نخلستان های آبادان امروز مملو از خودورهای در حال حرکت بود و ماموران پلیس راه و راهنمایی و رانندگی برای نظم بخشیدن به حرکت و ترافیک خودروها در مسیرها استقرار یافته اند.

برخی از هموطنان روز سیزده فروردین را نیز با حضور در شلمچه و یادمان هشت شهید غواص علمیات والفجر8 در اروندکنار با قرائت فاتحه و با نثار گل بر مزار هر شهید در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند. بسیاری از مردم آبادان نیز در پارک ها و بوستان های سطح شهر آبادان حضور یافته و روز 13 خود را در این مکان ها بدر کردند.

جمعی از اعضای کاروان های راهیان نور نیز دوشادوش مردم بومی با حضور در یادمان 177 شهید گمنام آبادان و یادمان شهید تندگویان با آرمان های شهدای والامقام تجدید میثاق کردند. پلیس راهور آبادان نیز در اطلاعیه ای در خصوص آیین سیزده بدر و عزیمت مردم به دامن طبیعت از شهروندان آبادانی خواست با صبوری و رعایت قانون در جاده ها حرکت کنند.

در این اطلاعیه از مردم درخواست شده که بازگشت به شهر را به ساعات پایانی روز موکول نکنند.
شهرداری آبادان نیز برای جمع آوری زباله های مردم در سیزدهم فروردین ماه روز طبیعت تدابیر لازم را اتخاذ کرده و سطل های زباله را در مکان های عمومی افزایش داده ضمن اینکه کیسه زباله رایگان و جزوه حاوی اطلاعات آموزشی در روز طبیعت در این شهر توسط عوامل شهرداری توزیع شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار