شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
رییس هیات کشتی خوزستان گفت: باتوجه به تفاهم‌نامه‌ای که با اداره‌کل ورزش و جوانان استان بسته بودیم، اهداف‌مان بیشتر از آن‌چه مدنظر بود، محقق شد.
 
سیدحسین مرعشیان در خصوص عملکرد این هیات در سالی که گذشت، اظهارکرد: در تفاهم‌نامه‌ای که با اداره‌کل ورزش و جوانان استان بسته بودیم، نزدیک به 156 مدال پیش‌بینی شده بود که ما موفق شدیم 194 مدال کسب کنیم.
 
وی بیان ‌کرد: این افتخارات ماحصل تلاش روسای هیات‌های شهرستانی و ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و همچنین مربیان سازنده و ورزشکاران‌مان است که همیشه در میادین بین‌المللی باعث سربلندی استان خوزستان هستند.
 
رییس هیات کشتی خوزستان با بیان این‌که سال 94 به سختی پشت سر گذاشته شد، افزود: حتی اگر به صحبت‌های استاندار در شورای ورزش استان توجه شده باشد، او هم اشاره داشت که هر مدیری از سال 94 سربلند خارج شود، کار او در سال 95 کمی راحت‌تر خواهد بود. ما در سال گذشته، از نظر مالی بسیار مشکل داشتیم.
 
وی ادامه ‌داد: در سال 94، 30 اعزام به مسابقات کشوری داشتیم و با توجه به این‌که رقابت‌های کشتی سنتی هم به فدراسیون کشتی سپرده شد به تبع آن، برگزاری این مسابقات به هیات‌های کشتی نیز سپرده شد و این بخش هم به کارها و اعزام‌های ما اضافه شد. همچنین کشتی پهلوانی را هم داشتیم و خدا را شکر باتوجه به مشکلات مالی، سال 94 و اعزام‌های ما ختم به خیر شد.
 
مرعشیان بیان ‌کرد: هیچ فشاری از سوی فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان بر ما جهت اعزام کشتی‌گیران به مسابقات کشوری نبود و اختیار کاملا بر عهده ما بود ولی با توجه به مسوولیتی که داشتیم، پای کار بودیم و استنباط من این بود که شاید به واسطه این اعزام‌ها، یکی از بازیکنان‌مان ملی‌پوش شود و زندگی‌اش تغییر کند. حتی دیدیم که به واسطه اعزام تیم کشتی ساحلی، مربیان ما؛ آقایان ایوبی و شیرازی به عنوان مربیان برتر کشور شناخته شدند و اگر این اعزام انجام نمی‌شد، این افتخارات هم حاصل نمی‌شد. حتی تیم کشتی ساحلی استان نیز نایب‌قهرمان کشور شد. در بخش بانوان نیز افتخاراتی به دست آوردیم و بانوی استان به عضویت تیم‌ملی برای شرکت در رقابت‌های بین‌المللی، درآمد.
 
وی خاطرنشان‌کرد: ما تمام این اقدامات را با وجود مشکلاتی که داشتیم انجام دادیم تا ورزشکاران آقا و خانم استان، در سطح کشور مطرح شوند که با عنایت خدا نیز این اقدامات جواب داد. در رده‌های سنی پایه نیز با تلاش‌هایی که صورت گرفت، آقای عبدالکریم کاکاحاجی به عنوان مدیر تیم‌های ملی پایه تثبیت شد، در رده سنی نوجوانان هم آقایان نیکونهادحسینی و فرزاد ایمانعلی‌زاده در معیت تیم‌ملی قرار گرفتند و در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان نیز آقایان میرحسین قیطاسی و ایرج اسفندیاری‌فر را به عنوان مربی تیم‌ملی داریم. به نظرم اگر یکی از این اعزام‌ها انجام نمی‌شد، در خیلی از بخش‌ها شاهد این نتایج نبودیم.
 
رییس هیات کشتی خوزستان گفت: در سال 94 همچنین کمیته‌های مربیان و داوران هیات استان را فعال کردیم و این افتخار را هم داریم که در کمیته پیشکسوتان در خدمت آقای سیدکاظم غفوری که از بزرگان این رشته و چهره ماندگار کشتی خوزستان است، باشیم و او قرار است در بخش پیشکسوتان به ما کمک کند تا به این بخش که یک حلقه مفقود و کمی هم مظلوم واقع شده است، در سال 95 بیشتر رسیدگی شود.
 
وی خاطرنشان‌کرد: در سال 95، تمام تلاش‌مان این است که به هیات‌های شهرستانی، بیشتر رسیدگی کنیم و اگر خودم بخواهم ایرادی از خودم بگیرم این است که در سال 94 نتوانستم به صورت کامل به تمام هیات‌های شهرستانی سرکشی کنم ولی در سال 95 قصد دارم با جدیت بیشتری مسایل مختلفی که در شهرستان‌ها می‌گذرد را دنبال و پیگیری کنم. امیدوارم در سال جدید گشایش مالی نیز حاصل شود تا بتوانیم حداقل‌ها را برای هیات‌های شهرستانی مهیا کنیم.
 
مرعشیان در ادامه خواستار توجه بیشتر استاندار خوزستان به هیات‌های المپیکی شد و گفت: تمام هیات‌ها محترم هستند و همگی زحمت می‌کشند ولی در برخی شرایط مجبور هستیم به برخی هیات‌ها نگاه ویژه داشته باشیم و اولویت‌بندی کنیم. اگر ورزشکار و مدال المپیکی می‌خواهیم باید هیات، ورزشکار و مربی آن نیز حمایت شوند. کمتر از شش‌ماه تا المپیک باقی ‌مانده است و هیات‌های المپیکی در استان نیز انگشت‌شمار هستند و انتظار داریم استاندار محترم عنایت ویژه و اختصاصی به هیات کشتی و دیگر هیات‌های المپیکی استان داشته باشد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار