شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
 نماینده سازمان‌های مردم نهاد خوزستان ضمن هشدار جدی به دولت برای حل عملی مسائل محیط زیست استان گفت: خوزستان به‌دلیل وضعیت بحرانی محیط‌زیست به یک برنامه عمل جامع و ملی نیاز دارد.

هژیر کیانی با بیان اینکه مردم خوزستان از مسائل محیط زیست به شدت آسیب دیده‌اند اظهار کرد: بی‌برنامگی دولت‌ها، شرکت‌ها و صنایع، جلگه زیبای خوزستان را به‌سمت یک نمک‌زار پیش می‌برد.

کیانی از تمام مسئولان خواست تا یک‌بار دیگر سیاست‌های ابلاغیه رهبر حکیم انقلاب پیرامون محیط زیست را به دقت مطالعه و سخنرانی 17 اسفند 93 را نصب‌العین خود برای برنامه‌های توسعه‌ای در خوزستان قرار دهند. وی در ادامه خواستار توقف فوری و بدون قید و شرط انتقال آب سرشاخه‌های کارون شد.

کیانی در ادامه با اشاره به سخنرانی چندی پیش مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در یکی از جلسات در حمایت از محیط زیست گفت: اعتراف تاریخی و شجاعانه یکی ازمدیران ارشد وزارت نیرو امیدواری برای انحصارطلبی این وزارتخانه و تجدید نظر در برنامه‌های توسعه یک‌جانبه‌نگرانه این وزارتخانه را افزایش می‌دهد و امیدواریم سدسازی‌های خسارت‌بار در خوزستان پایان یابد.

این فعال محیط‌‌ زیست خاطرنشان کرد: نه مردم خوزستان به برخی نمایندگان ناکارآمد دوره پیشین مجلس در انتخابات اخیر، یک «نه» محیط‌زیستی بود و مردم به دولت داعیه‌دار محیط زیستی نگاه عمل‌گرا دارند.

کیانی تصریح کرد: مردم حل مسائلی چون توقف انتقال سرشاخه‌ها، رهاسازی حق آبه تالاب‌ها و تشکیل صندوق غرامت‌های محیط زیست استان را آزمون بزرگ دولت می‌دانند و امیدواریم در این مدت دو سال باقیمانده از دولت در عمل شاهد اقدامات نجات‌بخشی و علاج‌بخشی برای محیط‌زیست خوزستان باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار