شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۹۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵



* نخستین جلسه شورای اداری شهرداری اهواز در سال 95 با حضور مقتدایی استاندار خوزستان، سیدخلف شهردار اهواز ، ارزانی فرماندار اهواز ، خبیر معاون سیاسی استاندار و جمعی از مدیران و شهرداران مناطق مختلف اهواز برگزار شد. 

 *مقتدایی در این نشست گفت که باید دست روی زانوان خود بگذاریم و یا علی بگوییم و با توجه به قابلیت‌های موجود اقدام کنیم. بخش عمران و خدمات شهری در استان برآیند قابل قبولی ندارد و لذا مهمترین برنامه ما در سال‌جاری پرداختن به عمران شهری و خدمات شهری است.

گزیده ای از سخنان مقتدایی در این نشست:

 * هر کاری در بخش‌های مدرسه‌سازی، فرودگاهی، ریلی و جاده‌ای انجام شود، اما در بخش عمران شهری کار نشود، از مدنیت خبری نخواهد بود. پیشانی و تابلو موفقیت‌ها، کار عمرانی و عمران شهری است. در شهر همه باید از یک استاندارد خدمات شهروندی برخوردار باشند و وجود تضاد در بخش فقیرنشین و متمول‌نشین شهر نشانه ناهماهنگی در مدیریت عمران شهری است و در یک کلام خوزستان در بخش عمران و خدمات شهری برایند قابل قبولی ندارد.
 * باید به سمتی حرکت کنیم که جامعه خوزستانی اعم از خدمات‌دهنده و خدمات‌گیرنده با هم هماهنگ باشند و به گونه‌ای نباشد که در یک شبانه‌روز سه‌بار اقدام به جمع‌آوری زباله شود!

 * مسئولان ضمن داشتن برنامه باید توانایی انجام آن را هم داشته باشند؛ یک مجری و مسئول نه‌ تنها باید توانایی انجام کارها و وظایف محوله را داشته باشد بلکه باید موجبات ارتقای برنامه را نیز فراهم کند و اشراف کامل بر کار داشته باشد تا بتواند پاسخ‌ شهروندان را بدهد در غیر این‌ صورت بین مدیر و شهروند فاصله می‌افتد. این نارضایتی‌ها موجب می‌شود شهروندان از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ و از شهرهای بزرگ به خارج از کشور مهاجرت کنند.

 * مشکل اساسی این است که افرادی که مسئولیت می‌پذیرند، یا برنامه ندارند یا دارای برنامه‌های کوتاه‌مدت هستند. در حالی که مدیر دارای برنامه، قابلیت انجام کارها را خواهد داشت.

 * کار برخی از دستگاه‌ها حساس است. شهرداری به عنوان ارائه‌دهنده خدمات عمومی به مردم، یک سازمان کاملا عام‌المنفعه است و کل درآمد توسط مردم پرداخت می‌شود و بیت‌المال است. نباید مکانی که عام‌المنفعه است به مکانی برای کسب‌المنفعه تبدیل شود. در چنین نهادی فقط باید خدمات بدهیم، خدماتی که نتیجه آن رضایت‌مندی مردم است و مسئولان شهرداری بدانند که مسئولیت بیت‌المالی دارند. این اتفاق نمی‌افتد مگر با تکریم ارباب‌رجوع.

 در هر گوشه از شهر گله‌مندی وجود دارد که باید پاسخگو بود. هر اتفاقی که در شهر رخ می‌دهد همه به حساب شهرداری نوشته می‌شود.

  لازم است شاخصی برای شهرداران در دو بخش کارهای روزمره و ارائه برنامه‌های جدید تعیین شده و شهرداران ارزیابی شوند. مدیران باید مشکلات و معضلات را بشناسند و حل کنند در غیر این‌ صورت مسئولیت را به دیگری بسپاریم. از همه شهرداران انتظار می‌رود به سمت خودکفایی حرکت کنند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ثنایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
comment
0
2
comment جناب آقای دکتر مقتدایی 3 نفر از معاونین، مدیران کل و فرمانداران را که توسط جنابعالی انتخاب و به سمت های فوق گمارده شده اند نام ببرید که در ابتدای انتصاب خود برنامه کاری خود را برای حوزه تحت مسئولیت به شما ارائه داده اند. متاسفانه بسیاری از مسئولین ما هیچ گاه برنامه ای برای حوزه خود نداشته و ندارند و به اصطلاح به روش دیم حوزه خود را اداره می کنند
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
comment
0
0
comment برادر عزیز متاسفانه جناب آقای استاندار خودشان نیز جز تردد خودرو های اروندی برنامه خاص دیگه ای چه از پیش تعیین شده و چه در حین مسولیت نداشته و ندارند بقول فرمایش شما کدوم فرماندار ایشان برنامه خاصی داشته یا دارد.برادر عزیز جناب استاندار یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به سایر ارگانها
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار