شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان از ثبت بیش از 2500 شکایت مرتبط با تخلفات بهداشتی در طول اجرای طرح سلامت نوروزی در استان خوزستان خبر داد.
 
فرهاد صفدری با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی مرکز بهداشت خوزستان از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه، اظهار کرد: این طرح در قالب تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله در رستوران‌ها، کارگاه‌های قنادی، مراکز بین‌راهی توزیع مواد غذایی، ساندویچ‌فروشی‌ها و آشپزخانه‌ها اجرا شد.
 
وی افزود: همچنین در این طرح اماکن عمومی، هتل‌ها، پارک‌ها، پمپ‌بنزین‌ها، مدارس و اماکن اسکان نوروزی با هدف حفظ و ارتقا سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و نظارت بر وضعیت عرضه مواد غذایی و وضعیت بهداشت محل اسکان مهمانان نوروزی انجام شد.
 
صفدری با بیان این‌که طرح سلامت نوروزی مرکز بهداشت خوزستان با حضور 306 بازرس بهداشت محیط در قالب 33 اکیپ نظارتی در 44 روز اجرا شد، ادامه داد: در کنار اکیپ‌های میدانی، تیم‌های ستادی نیز از اجرای این طرح حمایت می‌کردند و گزارش‌گیری شکایات مردم توسط این تیم‌ها انجام شد.
 
وی عنوان کرد: در طرح سلامت نوروزی امسال بالغ بر 45 هزار نفرساعت کار بازرسی اعمال شد. همچنین بازرسان بهداشت محیط کلیه مراکز بهداشت خوزستان، در مجموع بر بیش از 28 هزار مرکز و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در سطح استان سرکشی و بازرسی داشتند.
 
صفدری بیان کرد: در این مدت بیش از 1100 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دلیل تخلفات بهداشتی به مراجع ذی‌صلاح قضایی معرفی شدند که موجب تشکیل پرونده برای این مراکز متخلف شد.
 
سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان گفت: همچنین در این مدت، 20 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دلیل تخلفات بهداشتی با تشخیص کارشناسان بهداشت محیط شهرستان‌ها پلمب و تعطیل شد و بیش از 10 تن مواد غذایی به دلیل فساد و عدم قابلیت مصرف از پروسه عرضه خارج و معدوم شد. همچنین حدود 5 هزار مورد برخورد با دستفروشان و دوره‌گردان عرضه مواد غذایی در سطح استان صورت گرفت.
 
صفدری اظهار کرد: علاوه بر بازرسی‌ها، متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نیز در زمینه بهداشت مواد غذایی و تهیه و عرضه مواد غذایی از سوی اکیپ‌های بازرسی آموزش دیدند.
 
وی با اشاره به میزان شکایات نوروزی مردم در خصوص بهداشت مواد غذایی عنوان کرد: مجموع شکایاتی که در مدت اجرای طرح سلامت نوروزی از طریق سامانه شکایات مردمی 190 و 1490 ثبت شد، به علاوه تماس‌ها با مراکز بهداشت شهرستان‌ها بیش از 2500 تماس و ثبت شکایت بوده است که مراکز بهداشت به فراخور موضوع، اقدامات لازم را جهت رفع شکایات اعمال کردند.  

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار