شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
حجت الاسلام جاسم خضیراوی امام جمعه کوت عبدالله:
همانگونه که همگان مستحضر هستند و معترف شهرستان کارون شهرستان حسینیه ها و ایستگاههای صلواتی است.


شوشان 

مقدمه : یازدهم تیرماه نود و یک حجت الاسلام جاسم خضیراوی با حضور مقامات عالی استانی و آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه بعنوان امام جمعه شهر کوت عبدالله معرفی شد. آیت الله جزایری در خصوص ایشان در آن مراسم گفت : حجت الاسلام خضیراوی یکی از افرادی بودند که در دوران دفاع مقدس با لباس رزم و پس از آن با حضور موثر در حوزه های علمیه به فراگیری بیش از پیش فقه آل محمد(ص) پرداخت و اکنون نیز در سنگری تازه آماده خدمت هستند. ایشان با استقبال مردم شریف کوت عبدالله که  حاکی از این انتصاب بود کار خود را با این سخنان آغاز نمود : باید تلاش کنیم مفاهیم حضرت علی(ع) و اولاد آن بزرگوار را در جامعه منتشر کنیم، اظهار داشت: تلاش می کنم در حد توان خود خدمت رسانی کوچک برای مردم و منطقه کوت عبدالله باشم.  روز گذشته در دفتر ایشان حضور یافتیم تا یک گفتگوی خوب و صمیمانه با این بزرگوار و مرد دین و خدوت رسانی داشته باشیم در زیر ابتدا شهر کوت عبدالله و اطلاعات مختصری از این شهر نسبتا تازه تاسیس  آورده ایم امیدواریم مقبول بیفتد. با تشکر از جناب چتر زرین  مدیر  دفتر نماز جمعه کوت عبدالله که همکاری خوبی برای تهیه این مصاحبه با ما داشتند.                                 

شهر کوت عبدالله 

در زمستان 1391 با تصویب هیئت دولت شهرستان کارون تشکیل شد که بخش مرکزی آن منطقه کوت عبدالله تعیین شد و از این تاریخ به شهر کوت عبدالله گردید. این منطقه که جمعیت ۱۸۰هزار نفری را در دل خود جای داده است که  شامل ۲۰ شهرک و روستای متصل و منفصل از هم است که در دو طرف مسیر جاده اهواز - آبادان (اتوبان آیت‌الله بهبهانی) به صورت طولی امتداد یافته است. کوت عبدالله که به عنوان یکی از شاهرگ‌های ورودی کلانشهر اهواز نیز قلمداد می‌شود. منطقه کوت عبدالله تا قبل از شهر شدن در محدوده شهرداری منطقه پنج اهواز قرار داشت.

محدوده کوت عبدالله
شهر کوت عبدالله از شمال به: خیابان جنت کوی مشعلی وجاده مهدیس از بهشت آباد بسمت صنایع فولاد و از جنوب به: ابتدای جاده آبادان و از شرق به: جاده صنایع فولاد و از غرب به: رودخانه کارون منتهی می‌شود.

حجت الاسلام جاسم خضیراوی امام جمعه کوت عبدالله در رابطه با پتانسیل ها و مشکلات شهرستان کارون مصاحبه ای با پایگاه خبری شوشان انجام داده که در ذیل می آید:

حاج آقا خضیراوی شهرستان کارون اکنون چه وضعیتی دارد؟ 

با سلام به روح طیبه شهداء ، اهل بیت عصمت و طهارت ، بناینگذار جمهوری اسلامی و آرزوی طول عمر و سلامت برای رهبر فرزانه انقلاب و تمامی زحمتکشانی که شبانه روز برای اعتلای اسلام و جمهوری اسلامی و مردم نجیب و فهیم  تلاش می کنند قبل از اینکه به مشکلات شهرستان کارون بپردازم از ظرفیت های بسیار بالای فرهنگی ،اقتصادی و صنعتی این شهرستان یاد می کنم . همانگونه که همگان مستحضر هستند و معترف شهرستان کارون شهرستان حسینیه ها و ایستگاههای صلواتی است. شهرستانی است که بیشترین و زیبنده ترین استقبال را از ضریح حسین ابن علی (ع) را داشت که این امر برکاتی را برای این شهرستان به ارمغان آورد.شما در این شهرستان خیابانی را پیدا نمی کنید که حداقل یک حسینیه در آن نباشد و ذکر حسین ابن علی و اهل بیت در آن بگوش نرسد.تمام مظیف های عشایر عرب که همیشه از مظیف بعنوان بهترین و مهمترین نقطه ساختمان یاد و استفاده می کنند همگی تبدیل به حسینیه گشته که نشانگر اوج احترام و علاقه وافر این عاشایر عرب می باشد.

در ایام مبارک و مهم عید  غدیر بزرگترین ،گسترده ترین و باشکوهترین  مراسم  برای گرامیداشت آن رویداد بزرگ در سطح کشور برپا میشود. در ایام فاطمیه چه در دهه نخست و در دهه دوم آن میزان برپایی مراسم مثال زدنی و باشکوه بوده و هست. در ماههای محرم و صفر مجالس عزاداری (روضه) و ایستگاههای صلواتی چه در دهه نخست و چه در طول این ایام پرشمار و بحمدالله همیشه چراغشان روشن بوده و هست. وجود و فعالیتهای قابل توجه حوزه های علمیه خواهران و برادران در شهرستان بعلاوه مدرسه امام رضا (ع)  که زیر نظر طلبه های این حوزه ها اداره میشود و استقبالی که از وجود این مراکز علمی اسلامی در سطح شهرستان صورت گرفته همه و همه نشان دهنده وضعیت غنی فرهنگی منطقه و پیشرفت های رو به جلوی آن می باشد.

حجت الاسلام خضیراوی در خصوص پتانسیل های اقتصادی شهرستان کارون گفت : شهرستان ما یکی از پردام ترین شهرستانهای سطح کشور است و دامداری یکی از بحث های مهم و اثر گذار بر اقتصاد اهالی منطقه بشمار میرود مثلا در همین بحث دامداری آیا میدانید شهرستان کارون دارای بیش از 15000 راس گاومیش است که متاسفانه هم مسولین استانی و هم کشوری از گاومیش و ارزش اقتصادی بالای آن که نسبت به دیگر دامها مثل گاو ،گوسفند و بز خیلی خیلی بالا و با صرفه است.مسئولان در امسال که از سوی مقام معظم رهبری بنام سال اقتصاد مقاومتی نام گرفته است اگر به مشکلات شهرک دامداران شماره یک و شهرک دامداران شماره دو که برای پرورش گوشتی در نظر گرفته شده رسیدگی کنند ما شاهد تولید اشتغال،گردش مالی و.... خواهیم بود. یا در بحث نیشکر که شهرستان کارون کشت و صنعت های مهمی را در خود جای داده است. ایشان در ادامه از پتانسیل بالای شیلات و صنایع بزرگی همچون فولاد در این شهرستان یاد نمود و در ادامه گفت : اگر مسئولین با برنامه،وسواس و مطالعات در زمینه پتانسیل های یاد شده و برخی دیگر از پتانسیل های منطقه گام بردارند برکات خوبی ایجاد می شود و لبخند رضایت برلبان مردم شریف،ولایتمدار و مومن شهرستان کارون ایجاد شود.

حجت الاسلام خضیراوی در خصوص مدیریت شهری و فعالیت های عمرانی که مدتیست بدلیل اینکه کوت عبدالله شهردار ندارد گفتند: نظر بنده در رابطه با انتخاب شهردار این است که اولا کلیت کار و موضوع انتخاب شهردار به عهده ی شورای اسلامی شهر است و شورا با افراد متعددی نشست داشته اند و گزینه های متعددی را بررسی نمودند و گزینه شهردار را انتخاب کردند و ما هیچگونه دخالتی نداشتیم و گله ایی نداشتیم  ولی بعضا مشاهده شده که شهردار توسط فلان نهاد یا شخص معرفی شده بنابراین لازم دیدم که بگویم شهردار توسط شورا انتخاب گردید و ما هیچگونه دخالتی نداریم . ولی اگر شهرداری بیاید خدماتی انجام دهد و کار عمرانی برای مردم انجام دهد حمایت می کنیم اگر کم کاری دیدیم تعارف نداریم و تذکر می دهیم. ولی ای کاش مسئولان هرچه سریعتر  مراحل تشریفات اداری را تمام کنند تا شهر کوت عبدالله بیشتر از این بدلیل نداشتن شهردار ضربه نخورد.

امام جمعه کوت عبدالله همچنان ادامه دادند: ای کاش مسئولین در سالی که از سوی مقام عظمای ولایت،رهبر فرزانه انقلاب بعنوان سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل نامگذاری شده با راه اندازی طرح نیشکر شماره 4 در اهواز هزار نفر را مستقیما صاحب شغل نمایند و هزاران نفر را غیر مستقیم در گیر کار،تلاش و تولید نمایند ... در شهرستان کارون طرح ها و پروژه های نیمه تمام و اصلا جدی گرفته نشده مهم دیگری وجود دارد و ما مردم شهرستان کارون انتظار داریم سال 95 سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل سال ببار نشستن این پروژه ها و خدمات بزرگ باشد که وجود و راه اندازی هر کدام به تنهایی می تواند نقش پررنگی را در هر منطقه و شهری ایفاء نماید.

حجت الاسلام خضیراوی  در خصوص کشاورزی منطقه و شهرستان گفت : فقط این را می گویم از لحاظ تعداد نخل خرما و تولید خرما اگر در استان شهرستان اول نباشیم حتما شهرستان دوم هستیم یا تولید محصولات دیگر کشاورزی  که این نشانگر نقش مهم کشاورزی در منطقه است براستی چرا از این نخل پر ثمر ما کمتریت ثمر و بهره را میبریم نه صنایع جانبی برای تولید خرما دایر نموده ایم نه بسته بندی مناسبی و نه بازارهای بین المللی خوبی نداشته ایم که اینها همه از نبود برنامه ریزی و نگاه کلان توسعه ایی حکایت دارد. یکی دیگر از معضلات و مشکلات این شهرستان و شهر جدید التاسیس حضور کم شمار و کم رنگ ادارات ،نهادها و موسسات دولتی در این شهرستان است که خود این باعث روی زمین ماندن خیلی از کارها و ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده است . متاسفانه بانک ها و موسسات مال دارای کمترین شعب و باجه ها در این شهرستان پر جمعیت،مهم و اقتصادی هستند و این امر موجبات رنجش خاطر مردم را فراهم نموده است.

امام جمعه کوت عبدالله در پایان سال خوب،پرخیر و برکت توام با موفقیت را برای ایران اسلامی به رهبری ، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی آرزو نمودند و گفتند ای کاش سال 95 سالی باشد که مشکلات یاد شده برای مردم شهرستان کارون مرتع نماید .انشالله.


.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار