در حالی که دانشجویان دانشکده نفت اعتراض خود را صنفی می دانند و خواستار روشن شدن بودجه های فرهنگی دانشگاه بودند ، یک مسئول در این دانشگاه درباره اعتراضات دانشجويان توضیحاتی داد.

"> اتفاقات دانشکده نفت به روایت یک مسئول / اختلاط دختر و پسر !
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۰

در حالی که دانشجویان دانشکده نفت اعتراض خود را صنفی می دانند و خواستار روشن شدن بودجه های فرهنگی دانشگاه بودند ، یک مسئول در این دانشگاه درباره اعتراضات دانشجويان توضیحاتی داد.

 

در حالی که دانشجویان دانشکده نفت اعتراض خود را صنفی می دانند و خواستار روشن شدن بودجه های فرهنگی دانشگاه بودند ، یک مسئول در این دانشگاه درباره اعتراضات دانشجويان توضیحاتی داد.

معاون فرهنگي و اجتماعي و سخنگوي ستاد دانشگاه صنعت نفت درباره گزارش‌ها و خبرهاي منتشر شده مبني بر اعتراضات و تجمعات صنفي دانشجويان دانشكده نفت اهواز در هفته گذشته، به بيان توضيحاتي پرداخت.

دكتر عبدالكريم گيم اظهار داشت: سال‌هاي پيش جشن فارغ‌التحصيلي دانشجويان در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار مي شد؛ برپايي مراسم صبح به صورت رسمي و با حضور مسوولان و مراسم بعدارظهر به صورت آزاد و بدون نظارت دانشگاه بود. در مراسم بعدازظهر يكسري كارهاي مغاير با ارزش مانند اختلاط غيرمتعارف دختر و پسر و... كه در شان دانشجو نبود، رخ مي‌داد.

وي افزود: طي 2 سال گذشته مديريت دانشگاه در جهت اصلاح اين ساختار برآمد اين تغيير ساختار در قالب حذف موسيقي زنده و استفاده از مجري كه در شان دانشگاه صنعت‌نفت باشد، انجام شد.

گيم ادامه داد: امسال مقرر شد مراسم فارغ‌التحصيلي تنها در نوبت صبح برگزار شود و مراسم بعدازظهر از برنامه حذف شود اما بعضي از نمايندگان دانشجويان با اين امر موافقت نكردند. بعد مقرر شد برنامه‌هايي كه ضروري است با دادن زمان و هزينه بيشتر در نوبت صبح برگزار شود. اما دانشجويان با تقاضاهاي جديد پيگير برگزاري جشن در نوبت بعدازظهر بودند. تقاضاهاي دانشجويان در پنج جلسه شوراي تخصصي فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، با حضور نماينده‌هاي آنها بررسي شد و دانشگاه توانست با نماينده‌هاي دانشكده نفت آبادان به تفاهم برسد و مراسم 3 خردادماه با حضور وزير نفت و معاونان وي در نوبت صبح برگزار شد اما دانشكده نفت اهواز معترض اين امر بود.

معاون فرهنگي و اجتماعي و سخنگوي ستاد دانشگاه صنعت نفت اظهار داشت: با دانشجويان دانشكده نفت اهواز درباره اينكه مراسم بعدازظهر فارغ‌التحصيلي در شان دانشجوي دانشگاه صنعت نيست صبحت شد، اما باز هم بعضي از دانشجويان پيگير برگزاري مراسم بعدازظهر بودند.

گيم افزود: اعضاي كميته‌اي كه از طرف دانشجويان براي برگزاري اين جشن تشكيل شده بود، استعفا دادند و گفتند ما مسووليتي درباره برگزاري اين جشن نداريم ولي بعد از مدتي مجددا يكي از نمايندگان دانشجويان درخواست لباس براي برگزاري جشن در محوطه دانشگاه را ارائه داد ولي به دليل اينكه نمايندگان قبلا استعفا داده بودند و وي هم جز مستعفي‌ها بود و هيچگونه سمت و مسووليتي نداشت، دانشگاه به وي گفت كه براي خودش تقاضا كند و نه ساير دانشجويان، چون آنها قصد داشتند با اخذ لباس فارغ‌التحصيلي مراسم دلخواه خود را كه خلاف مصوبات شوراي تخصصي فرهنگي و اجتماعي دانشگاه است، برگزار كنند كه به همين دليل باز هم دانشگاه با اين امر موافقت نكرد.

وي ادامه داد: همچنين مدتي پيش يكي از نمايندگان شوراي صنفي مراجعه كرده و تقاضا داشت تا براي 230 دانشجوي شركت كننده در مسابقات المپياد ورزشي داخلي دانشكده مراسمي مختلط برگزار و از دختران و پسران شركت‌كننده تقدير شود. شوراي فرهنگي با برگزاري مجزاي اين مراسم موافقت كرد؛ نماينده دانشجويان هم موافقت خود را اعلام كرد ولي بعد و پس از رايزني با دانشجويان ديگر، موافقت خود را پس گرفت.

معاون فرهنگي و اجتماعي و سخنگوي ستاد دانشگاه صنعت نفت افزود: اعتراضات علني دانشجويان دانشكده اهواز از 22 خردادمغاه با آوردن سيني‌هاي غذا در محوطه دانشكده، 23 خردادماه با تجمع دانشجويان و 24 خردادماه با ممانعت و اختلال در برگزاري امتحانات آغاز شد؛ اما دانشكده توانست در چنين شرايطي سه امتحان را در نوبت صبح برگزار كند ولي دانشجويان از برگزاري امتحانات در نوبت بعدازظهر ممانعت كردند و جلوي ورود ساير دانشجويان به سالن را گرفتند كه اين موضوع به نوعي درگيري بين دانشجويان مخالف و موافق برگزاري امتحان تبديل شد.

معاون فرهنگي و اجتماعي و سخنگوي ستاد دانشگاه صنعت نفت گفت: هيات رييسه دانشگاه براي حفظ آرامش و جلوگيري از سوءاستفاده برخي مقرر كرد كه امتحانات باقيمانده دانشكده اهواز لغو و شهريورماه برگزار شود؛ اين امر از طريق اعلاميه رسمي از روابط عمومي و سامانه جامع آموزش به تك تك دانشجويان اين دانشكده اعلام شد.

گيم توضيح داد: امتحانات پاياني دانشجويان ورودي سال 87 كه در آستانه فارغ التحصيلي هستند، به زودي – در تيرماه – برگزار مي‌شود تا به كسي آسيب و ضربه وارد نشود. امتحانات ساير ورودي‌ها هم در اسرع وقت برگزار خواهد شد.

وي افزود: تشكلات اسلامي و بسيج جامع اسلامي آبادان و اهواز در اطلاعيه‌اي اين افراد را محكوم و از اقدامات مديريت حمايت كردند.

معاون فرهنگي و اجتماعي و سخنگوي ستاد دانشگاه صنعت‌نفت گفت: هدف ما اجراي قانون است؛ صرفا طبق آيين‌نامه‌هاي مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي و در چارچوب آن، با دانشجويان خاطي در اين زمينه برخورد مي‌شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار