اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام در خصوص شگردهای مجرمانه کلاهبرداری «وب‌سایت‌های جعلی» هشدار داد.
 رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام در خصوص شگردهای مجرمانه کلاهبرداری «وب‌سایت‌های جعلی» هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سرگرد «علی عباسی کسانی» اظهار کرد: امروزه کلاهبرداران اینترنتی با روش‌های متعدد سعی در جلب اعتماد افراد و سپس اقدام به سرقت اطلاعات مالی و شخصی افراد می‌کنند و اخیراً کلاهبرداری‌هایی در قالب فروش نرم‌افزارهای امنیتی جعلی به وقوع پیوسته است.

رئیس پلیس فتای استان افزود: کلاهبرداران اینترنتی وب‌سایت‌های جعلی را ایجاد می‌کنند که پیشنهاد پویش‌های امنیتی رایگان را در رایانه به شما می‌دهند، از همین‌رو، برای این‌که شما را متقاعد به آلوده بودن رایانه‌تان کنند پیام‌های هشدارآمیزی را نشان و سپس می‌کوشند که نرم‌افزاری را برای برطرف کردن این مشکل به شما بفروشند.

کسانی تصریح کرد: در خوش‌بینانه‌ترین حالت، این دسته از نرم‌افزارها، نرم‌افزارهای کم‌اهمیت یا در جای دیگر به صورت رایگان در دسترس هستند و در بدبینانه‌ترین حالت نیز این نرم‌افزارها، بدافزارهایی هستند و برای فراهم کردن امکان دسترسی مجرمان به رایانه و اطلاعات شخصی کاربران طراحی‌ شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نخستین اقدام این دست از کلاهبرداران به دست آوردن شماره تلفن قربانی و برقراری تماس با استفاده از روش‌های مهندسی اجتماعی و جلب اعتماد قربانی و در گام بعدی وادار کردن فرد قربانی به این است که اطلاعات شخصی و مالی خود را به بهانه پشتیبانی این شرکت از نرم‌افزارهای جعلی به فروش رفته وارد کند.

رئیس پلیس فتا استان ایلام در توصیه به کاربران فضای سایبر یادآور شد: هرگز به شرکت‌ها و افرادی که به بهانه پشتیبانی فردی نسبت به تماس تلفنی یا پیامک اقدام می‌کنند اعتماد نکرده و تا از صحت و معتبر بودن شرکت اطمینان لازم را کسب نکردند، هیچ‌ اطلاعات و پولی را ارسال و در اختیار این‌گونه افراد قرار ندهند.

بنابراین باید پیش از شکار شدن در دام کلاهبرداران اینترنتی همواره توجه داشت که شاید برخی وب‌سایت‌هایی که به آن‌ها مراجعه می‌کنیم جعلی باشند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار