شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
 مدیرعامل شركت مناطق نفتخیز جنوب از برنامه شركت ملی نفت ایران برای تولید 10قلم كالای اساسی نفت در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی خبر داد.
 
بیژن عالی پور پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های گروهی در حاشیه نشست فرهنگ شهروندی كه در سالن استانداری خوزستان برگزار شد افزود: بر اساس دستور مقام عالی وزارت تولید 10 قلم كالا از طریق شركتی وابسته به صندوق بازنشستگی كه در اختیار سازندگان داخلی است به این سازندگان داده شود كه چهارقلم این كالاهای اساسی از قبیل مته های حفاری و كول تیوبینگ ها ، پكیج های نمك زدایی و وسایل درون چاهی به شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شش قلم كالای دیگر نیز به شركت های دیگر داده شده است.

وی افزود: اگر این 10 قلم كالا توسط سازندگان داخلی ساخته شود ما را از كالاهای اساسی كه از تاكنون از خارج وارد می شد بی نیاز می كند.

مدیرعامل شركت مناطق نفتخیز جنوب دكل های حفاری، توربین ها ، كمپرسورها و انواع پمپ ها با فشارهای مختلف را از جمله كالاهای اساسی تجهیزات نفتی عنوان كرد و گفت: جلسات مستمر به منظور ساخت این 10 كالای اساسی در سطح وزارتخانه درحال برگزاری است تا این اقدامات داخلی شده و سریع تر پیش برود.
وی به تولید هشت هزار قلم كالا توسط سازندگان داخلی كشور اشاره كرد و گفت: درخصوص شعار سال در شركت ملی نفت ایران و شركت مناطق نفت خیزجنوب اقدامات خوبی از سال گذشته تاكنون صورت گرفته است كه برای نمونه می توان به تولید داخلی هشت هزار قلم كالا توسط سازندگان داخلی كشور اشاره كرد.

عالی پور یادآورشد: اقدام های زیادی از نظر مهندسی بر روی بسیاری از قطعات یدكی گران قیمت كه همگی از خارج كشور وارد می شد صورت گرفت و در نهایت این هشت هزار قلم توسط سازندگان داخلی ساخته و در اختیار ما قرار گرفت و تاكنون نیزاین محصولات با هیچ عیبی مواجه نیستند.

وی اظهار كرد: تولید این هشت هزار قلم از نظرصرفه جویی اقتصادی و جلوگیری از خروج ارز از كشور موثر بوده و در زمان حاضر نیز چهارهزار قلم دیگر در دست ساخت است.
مدیرعامل شركت مناطق نفتخیز جنوب به انعقاد قرارداد با دانشگاه های داخلی كشور به منظور كارهای پژوهشی برای ازدیاد برداشت از میدان های نفتی اشاره كرد و گفت: یكی دیگر از اقدامات بسیارمهم قرارداد این شركت با دانشگاه های داخلی برای اقدامات پژوهشی به منظور ازدیاد برداشت است.

وی افزود: در زمان حاضر با دانشگاه های تهران، شیراز، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشگاه صنعت نفت قرارداد های پژوهشی منعقد شده كه به صورت مستمر نیز جلسات هفتگی به همین منظور برگزار می شود.

عالی پور ادامه داد: اگر تنها یك درصد از برداشت ما از میدان های نفتی بیشتر شود میلیاردها بشكه نفت به تولیدات كشور اضافه خواهد شد كه به همین منظور اطلاعات میدان ها را در اختیار دانشگاه ها قرار داده تا آن ها نیز كارهای پژوهشی خود را آغاز كنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار