شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
پيكر مطهر اين شهيد پس از شهادت به درون كانال آبياري پرتاب شده و پس از طي مساحتي حدود 20 كيلومتر در اطراف روستاي سيد راضي توسط اهالي روستا در كانال آب پيدا شده و به عنوان شهيد دفن شده است.
 پيكر مطهر يك شهيد دوران دفاع مقدس پس از قريب 35 سال در يكي از روستاهاي شهرستان شوش در شمال استان خوزستان شناسايي شد.
 
رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان شوش در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اين شهيد والامقام را 'بالااوغلان عباس زاده قره تپه' اهل اردبيل و از نيروهاي كادر ارتش جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد و افزود:اين رزمنده در چهارم آبان ماه سال 1359 در بمباران توپخانه اي دشمن بعثي در يكي از پادگان هاي نظامي اطراف ايستگاه سبزآب شوش به شهادت رسيده است.

علي الوار افزود:پيكر مطهر اين شهيد پس از شهادت به درون كانال آبياري پرتاب شده و پس از طي مساحتي حدود 20 كيلومتر در اطراف روستاي سيد راضي توسط اهالي روستا در كانال آب پيدا شده و به عنوان شهيد دفن شده است.

وي اظهار كرد:بزرگان و شيوخ روستاي سيد راضي شوش از سال گذشته هويت اين شهيد والامقام را به بنياد شهيد و امور ايثارگران اين شهرستان اطلاع داده و اخيرا در مكاتبه با بنياد شهيد اردبيل مشخصات و هويت وي شناسايي و مورد تاييد قرار گرفت.

الوار گفت:طبق مشخصات و مدارك موجود بر روي مزار اين شهيد واقع در روستاي سيد راضي ، اهل شهرستان اردبيل معرفي شده و با هماهنگي با بنياد شهيد و امور ايثارگران اردبيل مقرر گرديده تا ظرف چند روز آينده هياتي براي شناسايي و احتمالا انتقال پيكر مطهر شهيد به زادگاه خود اقدام كنند.

وي تاكيد كرد:مشخصات و اطلاعات ثبت شده بر روي مزار اين شهيد دقيقا با مشخصات شهيد گمنام ارتش از اردبيل مطابقت دارد.

برچسب ها: شهيد ، شناسايي ، شوش
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار