شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱
جزئیات آمارهای دور دوم انتخابات
دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و در این مرحله نیز انتشار فهرست‌ها همچنان بازارگرمی دارد، تا برخی کاندیداها در فهرست‌های انتخاباتی تغییر رنگ دهند.
شوشان: پرونده دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از هفتم اسفندماه سال گذشته باز مانده است تا ملت ایران در دهم اردیبهشت‌ماه برای تعیین تکلیف کرسی‌های باقی‌مانده این دوره از مجلس پای صندوق‌های رأی بروند.

در مرحله نخست انتخابات با مشارکت ۶۲ درصدی مردم ۲۲۱ کرسی تعیین تکلیف شد و مطابق آخرین اطلاعات اعلام‌شده از سوی متولیان امر مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه انتخاباتی و ۲۱ استان کشور برگزار می‌شود.

مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در آذربایجان شرقی برای کسب ۹ کرسی، خوزستان برای ۸ کرسی، آذربایجان غربی ۶ کرسی، لرستان ۵ کرسی، فارس، زنجان و گلستان هر یک ۴ کرسی، ایلام، تهران، گیلان و مرکزی ۳ کرسی و اردبیل، اصفهان، چهارمحال بختیاری، کردستان، کرمانشاه، مازندران و همدان برای ۲ کرسی و در خراسان رضوی، هرمزگان و یزد نیز برای یک کرسی بلاتکلیف برگزار می‌شود. 

اما مطابق اطلاعات جمع‌آوری‌شده آذربایجان شرقی، خوزستان، آذربایجان غربی و لرستان به ترتیب با ۱۸، ۱۶، ۱۲ و ۱۰ کاندیدا بیشترین نامزد انتخاباتی را در دور دوم انتخابات دارند.

همچنین آذربایجان شرقی با برگزاری انتخابات دور دوم در ۶ حوزه انتخابیه، خوزستان در ۶ حوزه انتخابیه، آذربایجان غربی و فارس با چهار حوزه انتخابیه بیشترین حوزه‌های انتخاباتی رادارند که شاهد برگزاری انتخابات دهم اردیبهشت‌ماه خواهد بود، مابقی ۲۱ استان یادشده در سطح سه تا یک حوزه انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی را برگزار خواهند کرد.

همچنین در میان اسامی کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم نام هشت زن به چشم می‌خورد تا اعظم محمدی نیا در حوزه انتخابیه خرم‌آباد، فاطمه مقصودی در حوزه بروجرد،  معصومه آقاپور در حوزه انتخابیه شبستر، شهلا میرگلو بیات در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه، سارا فلاحی در ایلام، زهرا ساعی در حوزه انتخابیه تبریز، خدیجه رفیعی در حوزه انتخابیه بروجن و سمیه محمودی در شهرستان شهرضا، دهاقان و دره شور در دور دوم انتخابات با آقایان برای کسب کرسی‌های مجلس رقابت کنند.


نگاهی به گرایش سیاسی کاندیداها/ کدام استان‌ها بیشترین نامزد را دارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار