شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۸۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
نقدی بر مواضع کیانوش راد

شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت : کیانوش راد در یادداشتی تحت عنوان «آر ی اصلاح طلبان ، از اصول گرايان هم حمايت می كنند » نوشت : « كم نيستند اصول گرايانی كه خاتمی را مي ستايند و كم نيستند اصول گرايانی كه از احمدي نژاد روي برتافته اند . كم نيستند اصول گرايانی  كه با همه بد سگالی های سياست های تبليغاتی اربابان زر و زور و تزوير ، هنوز هم كروبی و ميرحسين موسوی را حرمت می نهند . چرا خاتمي و كروبي و ميرحسين موسوی را حتا مخالفانشان می ستايند؟ دليل اصلی آن، مشي و منش و روشِ اصلاح گرانه آنان است. »

و اما پاسخ ایشان : همه ی مردم ایران می دانند مشکل کروبی ، میرحسین و خاتمی در راس هرم بلوک قدرت است نه در سطوح دیگر ، مثلا درگیری آنان صرفا به احمدی نژاد و پایداری و {...} ختم نمی شد!

و همه مردم ایران می دانند که خط قرمز اصولگرایان ، اطاعت از رهبری و پایبندی به فرامین ایشان است و خیلی بعید می دانم که تمام افرادی که در لیست دولت و اصلاح طلبان موسوم به امید در مجلس خبرگان ، کنار هاشمی آورده شدند ، چه آن نامزدهایی که از حوزه ی تهران معرفی شدند و چه آنهایی که از استان ها ن معرفی شدند ، با این تعبیر و تفسیر متوقعانه  ی کیانوش راد ، موافقتی داشته باشند و حتی بعید می دانم که راضی بشوند یک چنین تعبیری در مورد آنان روایت بشود!

و باز هم خیلی دور از دسترس می یابم ، که این دو نامزد ی که از دو حوزه ی" ایذه ، باغملک " و " مسجدسلیمان ، لالی و هفتکل" از طرف ائتلاف امید اخیرا حمایت شده اند نیز چنین اعتقادی ، بدین راسخی را در مورد خودشان اقرار یا باور نمایند !

  منتقد اصلا و ابدا ، خود را در مقام داوری و قضاوت و چگونگی تعیین حق و باطل بودن اصل ماجرا دخیل نمی نماید و صرفا در مورد ادعای مذکور از جانب کیانوش راد ، آنچه  را دور از واقعییت و شدن می بیند را، مختصرا ، به بوته ی نقد می گذارد!؟

1_ به فرض صحت ادعای کیانوش راد : واقعا ، می توان به ضرس قاطع ،  این طور تصور نمود ؛ که دقیقا ، علت رو تافتن یا نتافتن  برخی از  اصولگرایان از احمدی نژاد منوط  به نفرت یا دل بستن به خاتمی باشد .!؟

2_ در حالی که وزرای اصلاح طلب  دولت تدبیر و امید ، در مجلس نهم ، به هنگام رای اعتماد ، رابطه و  وابستگی فعلی خودشان را با این سران ، قویا ، تکذیب و انکار کردند و مزید بر آن ،  بخش عمده ای از  اصلاح طلبانی که برای مجلس نام نویسی کردند ، به خاطر وابستگی شان به این حضرات ، در روند صلاحیت ها ، رد شدند، آنوقت ، ساده اندیشی نیست ،  که این گونه بیاندیشیم که اصولگرایان بیایند  این قدر خود را ،  برای رفتن به مجلس تنزل بدهند و از خطوط قرمز اردوگاهی خویش عبور کنند که مثلا ، گیریم از طرف اصلاح طلبان حمایت شوند !؟

براستی که چه بشود !؟

یعنی ستودن و ستایش کروبی ،  خاتمی و میرحسین، به چه بهایی برای آنها باید هزینه شود !؟

 ایضا ، همان  ارتکاب به بی احتیاطی که ، افراد مستقل و اصلاح طلب ، راه یافته به مجلس  ، از خود بروز نخواهند داد !

والسلام

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
comment
0
0
comment احسنت استاد نیک
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار