رییس شورای اسلامی شهر تهران با گرامیداشت یاد و خاطره مجاهدت های سردار شهید اسلام مصطفی چمران گفت: شهدا از جمله شهید چمران قهرمانان ملی و تاریخ ما هستند

"> چمران در اهواز / گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران + تصاویر
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۶

رییس شورای اسلامی شهر تهران با گرامیداشت یاد و خاطره مجاهدت های سردار شهید اسلام مصطفی چمران گفت: شهدا از جمله شهید چمران قهرمانان ملی و تاریخ ما هستند

 


روزنامه فرهنگ جنوب نوشت : رییس شورای عالی استان ها و رییس شورای اسلامی شهر تهران با گرامیداشت یاد و خاطره مجاهدت های سردار شهید اسلام مصطفی چمران گفت: شهدا از جمله شهید چمران قهرمانان ملی و تاریخ ما هستند و باید آرمان های مقدس آنان تبیین و به نسل جوان معرفی شوند.

مهندس مهدی چمران بعداز ظهر روز پنج شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه خوزستان که در روزنامه فرهنگ جنوب و به دعوت امید حلالی مدیرعامل خانه مطبوعات ایران برگزار شد با بیان خاطراتی از مبارزات شهید چمران در جبهه های مختلف و خصوصیات اخلاقی آن شهید بزرگ افزود: همه مبارزات و حضور در جبهه های مختلف در لبنان و مصر و همیاری با شیعیان مظلوم لبنان و حتی تحصیل و كسب مدارج علمی را فقط برای خدا و رضای خدا می خواست و همین خلوص آن شهید سبب ماندگاری وی شده است. وی، صداقت و پاكی و عشق خالصانه به ذات احدیت را از دیگر خصوصیات شهید چمران خواند و در ادامه با اشاره به مراتب عرفانی آن شهید گفت: شهید چمران نمونه ای از انسانی است كه علم و عمل را با تكیه با بینش ناب اسلامی درآمیخت.

مهندس چمران با اشاره به ایام نوجوانی و جوانی آن شهید گفت: مصطفی به مطالعه بسیار علاقه داشت، همیشه پس از خواندن كتاب، آن را یادداشت برداری می كرد و در دوران جوانی پای منبرهای مجتهدین و سخنوران معروف تهران می نشست و با معارف اصیل اسلامی آشنا شد. وی به تاثیرات شگرف خانواده بر شكل گیری شخصیت اسلامی و مذهبی آن شهید چمران اشاره كرد و گفت: خانواده ما اهل سیاست و مذهب بود، شجاعت مادرم و تقید دینی مرحوم پدرم به حلال و حرام، قناعت ، پاكی و خلوص خانواده در شكل گیری شخصیت مصطفی بسیار مهم و تاثیرگذار بود.

مشاور عالی سابق رییس جمهور در ادامه تشریخ خصیصه های شهید مصطفی چمران گفت: شهید چمران معتقد بود آن کسی که برای خدا کار می کند خواب و استراحت او نیز عبادت است. رییس شورای عالی استان ها به مناجات های اخوی شهید خود اشاره داشت و گفت: خلوص وصداقت دو خصیصه اخلاقی منحصر به فرد شهید چمران بود. زهد، عرفان، جهاد و شهادت، علم آموزی، کار و تلاش و پذیرفتن مسئولیت های مختلف شهید همه و همه نه برای ارضای خود بلکه برای جلب رضایت خداوند بود. این پیشکسوت دفاع مقدس انگیزه شهید چمران برای تحصیل در آمریکا را برترین شدن در علم دانست و گفت: او می گفت باید برترین شوم تا این مغرورترین را به زانو درآورم. آنگاه خود متواضع ترین و خاشع ترین بنده خدا روی زمین باشم.

مهدی چمران ادامه داد : رمز تقرب شهید چمران و همه مردان بزرگ این بود که حتی برای لحظه ای خدا را فراموش نکرد. شهید چمران در هنگام بازگشت به کشور در همان فرودگاه مهرآباد تهران دست نوشته ای را به نگارش درآورد بدین مضمون که ای مادر هنگامیکه قصد داشتم از ایران بروم در فرودگاه حاضر شدی و گفتی هیچ چیزی از تو نمی خواهم فقط اینکه خدا را فراموش نکنی. ای مادر بعد از 23 سال به میهن بازمی گردم در حالی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده است و به تو قول می دهم که خدا را فراموش نکردم.

مهدی چمران می گوید: ما در معرفی شهدا به نسل جوان قصور کرده ایم و شهید مصطفی چمران نیز از این مقوله جدا نیست. باید این قهرمانان تاریخ را به جای قهرمانان کاذب هالیودی معرفی کنیم.

وی ادامه داد: شهید چمران یک دانشمند هسته ای بود. او در سال 44 که تعداد دانشمندان هسته ای در دنیا به انگشتان یک دست نمی رسید به تحصیل فیزیک هسته ای در آمریکا همت گمارد. شهید چمران تحقیقات خود را در این زمینه به مرکز موسسات پژوهشی ناسا ارائه می داد. او در پایان گفت: شهید چمران در مجلس تفسیر قرآن مرحوم آیت اله طالقانی در قبل از انقلاب حضور فعال داشت. او شجاعتش را از مادرش آموخته بود.

گفتنی ست در این نشست مدیران مسئول روزنامه های عصرکارون و فرهنگ جنوب آقایان سید رسول موسوی و امید حلالی به بیان دیدگاه های خود درباره شخصیت شهید چمران پرداختند. مدیرعامل خانه مطبوعات ایران عنوان کرد شهید چمران با الگو گیری از مقتدای خود امام علی (ع) نمونه ای از زاهد شب و شیر روز بود که در عرصه های جهاد علمی و عملی توامان نمونه ای معاصر و امروزین به دست داد.

 








نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار