شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام با بیان اینکه امدادرسانی به ۵۸ نفر گرفتار سیلاب در ایلام انجام شده است، گفت: چهار مصدوم دهلرانی به مراکز درمانی منتقل شدند.
 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام با بیان اینکه امدادرسانی به ۵۸ نفر گرفتار سیلاب در ایلام انجام شده است، گفت: چهار مصدوم دهلرانی به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، محمد سلیمانی‌مهری با اشاره به بارش‌های شدید باران در شهرستان دهلران و آبگرفتگی منازل در این شهرستان از شب گذشته تا امروز گفت: امدادگران هلال احمر برای امدادرسانی به شش خانوار گرفتار تلاش بی وقفه داشته اند.

وی ادامه داد: به 30 تن از هموطنان در شهرستان دهلران امدادرسانی شد که چهار تن از آنها مصدوم شده بودند و امدادگران هلال احمر برای ادامه درمان آنها را به مراکز درمانی منتقل کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام به آب‌گرفتگی منازل در شهرستان ایوان استان ایلام اشاره کرد و افزود: شش خانواده متشکل از 28 نفر در این شهرستان، از خدمات امدادی برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه خط ملی 112 به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان و اعزام نیرو به محل حادثه است، افزود: مرکز هماهنگی و کنترل عملیات های اضطراری جمعیت هلال‌احمر به سرعت مشکل را به نزدیک‌ترین گروه امدادی این جمعیت منتقل می کند.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، سلیمانی مهری در خصوص امدادرسانی به زنبورداران گرفتار در رودخانه سیمره، تصریح کرد: تا‌کنون 3‌زنبوردار گرفتار در سیلاب در رودخانه سیمره و 2 نفر از اهالی مردم هلیلان گرفتار در سیلاب، توسط نیروهای امدادی هلال احمر نجات یافته اند و عملیات جست‌و‌جو برای پیدا‌کردن دختر 21 ساله میمکی همچنان ادامه دارد.

یادآور می‌شود، با توجه به اعلام سازمان هواشناسی و ستاد بحران مبنی بر احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی تمامی پرسنل هلال احمر در حالت آماده‌باش قرار دارند.

حسین رضامرادی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان نیز با بیان اینکه بارش شدید باران منجر به وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان های مختلف استان شده است، افزود: از روز گذشته شاهد آبگرفتگی در روستاهای مرو، شمس آباد، سرنجه، ورکوه، قلعه شمسی و ... بوده ایم. بر همین اساس نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر لرستان تاکنون به بیش از ۲۰۰ حادثه دیده سیلاب امدادرسانی کرده و همچنین بیش از ۲۰ نفر حادثه دیده اسکان داده شده اند.

وی در خصوص امدادرسانی نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان لرستان به متاثران از برف و کولاک در محور خرم آباد - بروجرد، گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر به ۳۵ حادثه دیده برف و کولاک در محور خرم آباد - بروجرد امدادرسانی کردند و همچنین شش نفر حادثه دیده در این محور اسکان داده شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان به امداد رسانی به دو نفر گرفتار در کوه مخمل‌کوه اشاره کرد و یادآور شد: برای امدادرسانی به این دو نفر، تیم‌های امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

وی با اشاره به امدادرسانی به مصدومان حادثه واژگونی خودروی سواری سمند، تاکید کرد: یک مورد واژگونی خودروی سواری سمند در محورهای استان لرستان به مرکز هماهنگی و کنترل عملیات‌های اضطراری جمعیت هلال احمر اعلام شد که بلافاصله امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر به محل وقوع حادثه اعزام و به چهار نفر حادثه دیده این حادثه امدادرسانی کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان لرستان به آبگرفتگی منازل شهر پل‌دختر بر اثر سیلاب اشاره کرد و افزود: عملیات تخلیه آب از 9 منزل مسکونی انجام و در میان آسیب دیدگان چادر و موکت توزیع شده است.

مرادی با اشاره به آبگرفتگی در منطقه مرادآباد نورعلی شهرستان دلفان و امدادرسانی به حادثه دیدگان در این منطقه گفت: به ۲۰ نفر از حادثه دیدگان سیلاب در روستاهای ازنا نیز امدادرسانی شده است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار