اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
 بخشدار پیرسلمان شهرستان اسدآباد همدان از بروز سیل در روستاهای نجف آباد و نصرت آباد خبر داد و گفت: بارش باران در شب گذشته که بسیار بی سابقه بود این ۲ روستا را در محاصره قرار داده است.

به گزارش ایرنا يزدان آزرمي گفت: خوشبختانه سيلاب در اين روستاها خسارت جاني به همراه نداشت و تنها ورود آب به داخل حياط منازل، اسطبل ها و مدارس خسارات كمي برجاي گذاشت.

بخشدار پيرسلمان گفت: از آنجا كه در ۱۰ سال گذشته بارشها كم بوده و اين منطقه دچار خشكسالي بود بيشتر مسيرهاي رودخانه ها با انواع زباله و نخاله مسدود شده و اين امر موجب سرازير شدن آب به داخل روستا شده است.

او گفت: در اين خصوص ادارات بنياد مسكن و راه و شهرسازي براي بازگشايي مسير آب و هدايت به مسير اصلي رودخانه اقدام كرده اند.

آزرمي با بيان اينكه بارش باران موجي از خوشحالي را در بين اهالي روستا و كشاورزان به وجود آورده است گفت: با اين وجود سيلاب موجب نگراني و دغدغه آنها بخاطر بروز سيل و خسارت به اراضي و محصولات كشاورزي نيز شده است. بخش پيرسلمان 30 روستا دارد و 15 هزار جمعيت را در خود جا داده است. اسدآباد با 110 هزار جمعيت در 45 كيلومتري همدان واقع شده است.

خط انتقال اصلی آب آشامیدنی شهر پلدختر شکسته شد

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان پلدختر گفت: بر اثر بارش های شدید و طغیان رودخانه کشکان، خط اصلی انتقال آب آشامیدنی شکسته شده است.

شمس الدین صارمی گفت: بخشی از لوله خط انتقال آب آشامیدنی پلدختر در عرض رودخانه كشكان در روستای گل گل واقع در هشت كیلومتری شمال پلدختر به زیر آب رفت.

او گفت: طغیان رودخانه كشكان به گونه است كه تحت هیچ شرایطی اجازه دسترسی و بازدید از لوله خط انتقال آب آشامیدنی را نمی دهد تا بتوان متوجه شكستگی های آن شد.

او با بیان این كه تاكنون مشخص نشده كه لوله خط انتقال اصلی آب آشامیدنی شهر پلدختر از چند قسمت شكسته شده است گفت: تنها باید صبر كرد تا آب رودخانه فرو كش كند تا بتوان بررسی ها و اقدامات لازم جهت رسیدگی را انجام داد.

صارمی تأکید كرد: هم اكنون مردم شهراز آب ذخیره شده استفاده می كنند و امید می رود تا 24ساعت آینده خط انتقال آب ترمیم شود تا مردم دچار كمبود آب نشوند.

مدیر شركت آب و فاضلاب شهرستان پلدخترگفت: موضوع و مشكل موجود با مسئولان استان مطرح و سیستم های آبرسانی استان در صورت نبود آب جهت آبرسانی اقدام خواهند كرد. شهر پلدختر با 27 هزار نفر جمعیت دارای 10هزارو 700مشترك آب آشامیدنی است.

راه ارتباطی 80 روستا الیگودرز قطع شد

بخشدار ززوماهرو الیگودرز گفت: براثربارش شدید باران راه ارتباطی 80 روستا دهستان ماهرو قطع شده و 10واحد مسكونی نیز در منطقه ززو ماهرو تخریب شده است.

محمد قدمی گفت: هم اكنون نیروهای امدادی و بسیج همگانی نهادهای مربوطه و مردم منطقه در حال بازگشایی راه ارتباطی این روستاهای هستند.

او گفت: همچنین جاری شدن سیل خسارات زیادی به شیلات و بخش كشاورزی این منطقه وارد كرده است. 

طبق گزارش اداره هواشناسی الیگودرز بیشترین بارش استان مربوط به ایستگاه شول آباد به میزان 248 میلی متر است. بخش زَز و ماهرو یكی از بخش‌های شهرستان الیگودرز در استان لرستان است. این بخش دارای سه دهستان زز شرقی ، زز غربی و ماهرو است و مركز بخش ززو ماهرو شهرشول‌آباد است.

اهالی روستاهای در محاصره سیلاب دزفول نجات یافتند

همچنین در پی طغیان رودخانه دز تعدادی از روستاهای پایین دست این رودخانه در محاصره سیلاب قرار گرفتند. معاون عمرانی فرماندار دزفول گفت: اهالی روستاهای عباس آباد و زاویه گرفتار در سیلاب رودخانه دز با تلاش همه دستگاههای اجرایی از محاصره سیلاب نجات یافته و به محل امن منتقل شدند.

عبدالحسین پورركنی گفت: برای انتقال و جابجایی اهالی روستای عباس آباد و روستاهای زاویه دزفول علاوه بر تجهیزات و امكانات خودرویی دستگاههای اجرایی این شهرستان نیروهای بسیج ، سپاه و ارتش وارد عمل شدند.

او گفت: خوشبختانه طغیان رودخانه دز تاكنون تلفات جانی نداشته اما خسارات سنگینی به تاسیسات شهری و روستایی و بخش كشاورزی وارد كرده كه پس از فروكش كردن سیلاب میزان خسارات بررسی و اعلام می شود.

شهردار دزفول نیز در تماس تلفنی گفت: تمام ناوگان اتوبوسرانی ، خودرویی و تجهیزاتی شهرداری دزفول از چهارشنبه شب تاكنون در حال امداد رسانی به اهالی روستاهای گرفتار در سیلاب است.

محمدرضا كرمی نژاد گفت: طبق استعلام صورت گرفته از سد دز دبی رودخانه دز در حال حاضر 4500 متر مكعب بر ثانیه می باشد و از این میزان بیشتر نخواهد شد.

او گفت: از آنجا كه قرار است در ساعات آینده دریچه های كشاورزی سد دز برای تخلیه رسوب پشت دیواره سد باز شوند لذا غلظت و كدری آب رودخانه دز عصر پنجشنبه افزایش می یابد.

شهردار دزفول همچنان از شهروندان خواست از نزدیك شدن به حریم رودخانه دز خودداری كنند و مسیر جاده ساحلی و خیابان های منتهی به ساحل رودخانه دز را برای امداد رسانی خودروهای امدادی و آتش نشانی باز كنند.

كرمی نژاد گفت: گودال 40 هزار متر مربعی برج طاووس اطراف میدان مادر مشرف بر رودخانه دز به دلیل گودبرداری عمیق مملو از آب شده و خطر ریزش دیواره و بخشی از جاده ساحلی دزفول را تهدید می كند.

او همچنین خسارت وارده به امكانات، تجهیزات و وسایل رفاهی و تفریحی شهرداری و بخش خصوصی در بوستان علی كله در پایین دست سد تنظیمی و نیز بوستان های علی مالك ، ولیعصر و رعنا را بسیار سنگین دانست و گفت:به رغم هشدار 48 ساعت گذشته به واحدهای تجاری بخش خصوصی در ساحل رودخانه دز تعدادی از واحدها وسایل و تجهیزات خود را جمع آوری نكرده و آنها را آب برد.

كرمی نژاد از نجات سه نفر از ساحل رودخانه دز خبر داد و گفت: این افراد مسافرانی بودند كه در ساحل رودخانه مستقر شده و در محاصره آب قرار گرفته بودند كه نجات یافتند.

در پی طغیان رودخانه دز و جاری شدن سیلاب در جاده ساحلی دزفول بسیاری از شهروندان از صبح پنجشنبه در اطراف ساحل این رودخانه و نیز بر روی پل های این شهر تجمع كرده اند.

وسایل و تجهیزات برخی واحدهای تجاری و روستوران های مستقر در ساحل رودخانه دز در سیلاب این رودخانه شناور است. بخشدار شهیون دزفول نیز گفت:به دلیل عدم آنتی دهی تلفن همراه در منطقه احمد فداله و دره كاید كه از جمله مناطق سخت گذر و كوهستانی دزفول اطلاع دقیقی در دست نیست اما برخی اهالی از بارش شدید باران و تگرگ و طغیان مسیل ها در این بخش خبر دادند.

هوشنگ عبداللهی گفت: برای اطلاع از وضعیت عشایر و اهالی ساكن در این مناطق در خواست اورژانس هوایی شده اما به دلیل وزش باد شدید در منطقه امكان پرواز بالگرد تا این لحظه میسر نشده است.

او گفت: به دلیل آبگرفتگی جاده روستای سزار و لیوس تردد در این جاده به سختی انجام می شود ضمن اینكه برق مناطقی از این بخش بر اثر وزش باد شدید و باران قطع شده است.

بارش شدید باران در مناطق بالادست سدهای كرخه و دز موجب افزایش حجم آب ورودی به دریاچه های این دو سد شده است.
سد دز از ساعات اولیه بامداد امروز سر ریز شده و آب از ارتفاع 352 متری تاج این سد سر ریز شده است. بارش باران از دقایقی پیش در دزفول آغاز شده است.

ورود آب به منازل مسكوني در اراك

معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني اراك از ورود آب به ده منزل مسكوني در اراك بر اثر شدت بارندگي ها خبر داد.

محسن فضلي افزود: نيروهاي عملياتي كه در 11 ايستگاه اين سازمان به صورت آماده باش هستند، در شبانه روز گذشته بيش از 30 عمليات آب كشي انجام دادند.

وي اظهار كرد: از اين تعداد، 10 مورد مربوط به ورود آب به منازل مسكوني و بقيه آنها معابر و زيرگذرهاي سطح شهر بوده است كه نيروهاي آتش نشان با استفاده از وسايل مخصوص و پمپ هاي كف كش، محل هاي مورد نظر را از آب تخليه كرده و به نگراني شهروندان خاتمه دادند.

وي بيان كرد: در شب گذشته همچنين چندين مورد حادثه گير كردن خودرو در گل و لاي به سامانه 125 اطلاع داده شد كه در اين حوادث شش دستگاه خودرو كه در گل و لاي فرو رفته بودند با استفاده از كشنده، رهاسازي شدند. بر اساس اعلام اداره كل هواشناسي استان مركزي در 24 ساعت گذشته بيش از هفتاد ميلميتر باران در اراك باريده است .

امدادرساني به 44 خانوار كرمانشاهي گرفتار در سيلاب

معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان كرمانشاه از امداد رساني به 44 خانوار كرمانشاهي گرفتار در سيلاب خبر داد.

جهانگير پورحسن اظهار كرد: به دنبال اطلاعيه و اخطاريه هاي صادر شده از سوي هواشناسي استان به تمامي پايگاه هاي خود در شهرستان ها آماده باش داده و تيم هاي عملياتي خود را نيز تجهيز كرديم.

وي افزود: در اين مدت يكصد تيم پنج نفره براي انجام عمليات امداد و نجات به همراه ابراز و تجهيزات لازم در حالت آماده باش بودند كه خوشبختانه با حضور به موقع اين تيم ها 211 نفر از مردم استان كه گرفتار سيلاب شده بودند امدادرساني شدند.

پورحسن با اشاره به وقوع هشت مورد سيل و آبگرفتگي در سطح استان، گفت: حدود 150 نفر از همكاران ما به صورت شبانه روزي در اين چهار روز مشغول امدادرساني به مردم بودند.

معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان كرمانشاه با بيان اينكه 30 دستگاه آمبولانس و خودروي كمك دار امدادي براي امداد رساني به كار گرفته شد، گفت: 218 بسته غذايي نيز بين افراد آسيب ديده توزيع شد.

وي در ادامه به اعزام نيروهاي امدادي جمعيتي هلال احمر كرمانشاه به استان هاي ايلام و لرستان اشاره و اظهار كرد: بالگرد جمعيت امروز (پنجشنبه) براي امدادرساني به سه فرد گرفتار شده در ايلام به اين استان و يك تيم هشت نفره نيز براي امدادرساني به پنج خانوار عشايري در نورآباد لرستان عازم منطقه شدند.

پورحسن گفت: با توجه به اينكه هنوز احتمال بارندگي وجود دارد نيروهاي امدادي جمعيت هلال احمر كرمانشاه در حالت آماده باش به سر مي برند.

یک مفقودی در سیلاب ایلام/آماده‌باش امدادگران

ایسنا نوشت: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام با بیان اینکه امدادرسانی به ۵۸ نفر گرفتار سیلاب در ایلام انجام شده است، گفت: چهار مصدوم دهلرانی به مراکز درمانی منتقل شدند.

محمد سلیمانی‌مهری با اشاره به بارش‌های شدید باران در شهرستان دهلران و آبگرفتگی منازل در این شهرستان از شب گذشته تا امروز گفت: امدادگران هلال احمر برای امدادرسانی به شش خانوار گرفتار تلاش بی وقفه داشته اند.

وی ادامه داد: به 30 تن از هموطنان در شهرستان دهلران امدادرسانی شد که چهار تن از آنها مصدوم شده بودند و امدادگران هلال احمر برای ادامه درمان آنها را به مراکز درمانی منتقل کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام به آب‌گرفتگی منازل در شهرستان ایوان استان ایلام اشاره کرد و افزود: شش خانواده متشکل از 28 نفر در این شهرستان، از خدمات امدادی برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه خط ملی 112 به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان و اعزام نیرو به محل حادثه است، افزود: مرکز هماهنگی و کنترل عملیات های اضطراری جمعیت هلال‌احمر به سرعت مشکل را به نزدیک‌ترین گروه امدادی این جمعیت منتقل می کند.

سلیمانی مهری در خصوص امدادرسانی به زنبورداران گرفتار در رودخانه سیمره، گفت:  تا‌کنون 3‌زنبوردار گرفتار در سیلاب در رودخانه سیمره و 2 نفر از اهالی مردم هلیلان گرفتار در سیلاب، توسط نیروهای امدادی هلال احمر نجات یافته اند و عملیات جست‌و‌جو برای پیدا‌کردن دختر 21 ساله میمکی همچنان ادامه دارد.

یادآور می‌شود، با توجه به اعلام سازمان هواشناسی و ستاد بحران مبنی بر احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی تمامی پرسنل هلال احمر در حالت آماده‌باش قرار دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار