شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶

شوشان/صادقی : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در دومین همایش بررسی مشکلات کانونهای هنری مساجد شهرستان هندیجان گفت: اعتباری بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون تومان برای فعالیت کانونهای فرهنگی هنری استان خوزستان در سال 1391 اختصاص داده شد.

سید لطف الله سپهر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت:در تفاهم نامه ای که اعلام کردیم،این اعتبارات مشروط بر اینکه مؤسسات در خوزستان به 1000کانون برسند یعنی سهم شهرستان هندیجان 25 کانون است که تا پایان سال جاری باید تحویل دهند ونمره ارزشیابی در کانون های فرهنگی و هنری و مؤسسات قرآنی را بدست آورند و هدف آنها تولید فعالیت های قرآنی و هنری باشد،هم اکنون 17 کانون در هندیجان مشغول به فعالیت هستند و این کانون ها باید این آمادگی این را داشته باشند که اوقات فراغت جوانان و نوجوانان هندیجانی را فراهم کنند.

وی در ادامه افزود: ما یک مؤسسه تخصصی را به طور ویژه با اعتبار دو میلیون تومان به مصلای هندیجان تقدیم می کنیم تا مشکلات این مصلا به حداقل برسد و تا در انجام فعالیت های فرهنگی هنری مشکلی ایجاد نشود.

سپهر ادامه داد: در این جلسه تصویب کردیم که 10 دستگاه رایانه را به کانونهای مسجد هندیجان اهدأ بکنیم. خیرین کمکهای خوبی کرده اند، مهندس خدری مدیر عامل شرکت نفت و گاز آغاجری مساعدت زیادی داشته فرما ندار هندیجان تسهیلات خوبی برای تأسیس خانه ها ی فرهنگی فراهم نموده است. ما برای سال 91 بیش از یک میلیاردوسیصد میلیون تومان اعتبارات کانونهای فرهنگی هنری استان است که باید کانونهای استان را به عدد به 1000 کانون برسانیم .

مدیرکل در پایان گفت:انشاءالله مؤسسات قرآنی ما به 107 مؤسسه رسیدند وتمام تلاش ما این است امسال به بالای 200 مؤسسه برسانیم شهرستان هندیجان اگر بتواند 4 الی 5 مؤسسه داشته باشد از 5 میلیون تا 100 میلیون می توانیم برای فعالیت های قرآنی کمک بکنیم.همچنین از برگزاری همایش فعالان مساجد و همراه با نمایشگاهی از توانمندی های کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان خوزستان خبر داد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار