شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مدير كل بحران استانداري خوزستان گفت: حجم بارش باران در برخي مناطق شمالي استان تا 80 ميليمتر افرايش يافته و باتوجه به بالا آمدن پنج تا شش متري سطح رودخانه كارون بايد از تجمع شهروندان در حاشيه رودخانه جلوگيري كرد.

هاشم بالدي پنجشنبه شب در جلسه ستاد بحران استان خوزستان كه باحضور استاندار، مديران كل ، فرماندهان سپاه، ارتش و انتظامي استان و جمعي از فرمانداران برگزار شد اظهار كرد: در شهرستان اهواز باتوجه به اقدامات صورت گرفته در جهت ساحل سازي، دبي رودخانه دو هزار و 200 متر مكعب است اما باتوجه به اعلام سازمان آب و برق استان دبي ورودي احتمالي ناشي از سيلاب بين دو هزارو 500 متر مكعب تا سه هزار متر مكعب بر ثانيه خواهد رسيد.

وي افزود: اگر دبي ورودي به دو هزار و 500 متر مكعب برسد كد ارتفاع نيز به 16/04 متر خواهد رسيد و اگر دبي ورودي به سه هزار متر مكعب برسد كد ارتفاع نيز به 16/90 متر مي رسد .
مديركل بحران استانداري خوزستان ادامه داد: باتوجه به اين شرايط سطح رودخانه كارون بين پنج تا شش متر بالا مي آيد كه هماهنگي هاي لازم با شهرداري اهواز براي اطلاع رساني به مردم و جلوگيري از استقرار شهروندان در حاشيه رودخانه انجام شده است .

وي بيان كرد: در شهرستان كارون كانال بهره به دليل بارندگي شديد مسدود شده بود كه با هماهنگي فرماندار اين شهرستان از تمامي ماشين آلات موجود براي بازگشايي اين كانال استفاده شد چرا كه اين كانال ظرفيت يك هزار متر مكعب آب را داشته و مي تواند كمك خوبي براي اين شهرستان و اهواز در چنين شرايطي باشد .

بالدي ادامه داد: روستاي جنگيه و مظفريه نيز باتوجه به بارندگي هاي اخير در معرض خطر قرار داشتند كه با هماهنگي فرماندار كارون اقدامات لازم در جهت جلوگيري از حوادث احتمالي در اين دو روستا نيز صورت گرفت.

وي بيان كرد: بر اساس پيش بيني هواشناسي بارش باران تا روزجمعه نيز ادامه خواهد داشت و حجم بارندگي بين 30 تا 40 ميليمتر نيز در برخي نقاط استان پيش بيني شده است كه يك وضعيت نرمال به شمار مي رود.

وي بيان كرد: حجم بارش باران در روز جمعه در شهرهاي شمالي استان نظير دهدز، ايذه، باغملك و شمال رامهرمز بيشتر خواهد بود و در اين مناطق بارش تا 80ميليمتر نيز پيش بيني مي شود.
مديركل بحران استانداري خوزستان گفت:ميزان بارندگي در روز پنجشنبه در دهلران 154 ميليمتر، در دره شهر 100 ميليمتر، در خرم آباد 96 ميليمتر ، در بستان 50 ميليمتر، درانديمشك 36ميليمتر، در گتوند 21 ميليمتر، دراهواز 20 ميليمتر و در آبادان 19 ميليمتر گزارش شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار