شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
در هفته‌ای که پرسپولیس پس از مدت‌ها در لیگ برتر صدرنشین شد، یک اتفاق جالب توجه هم اتفاق افتاد و پنج بازیکن لیگ برتری طلسم ناکامی‌های بلند مدتشان در گلزنی را شکستند.
در هفته بيست‌وششم ليگ پانزدهم به جز پيروزي پرسپوليس بر استقلال و صدرنشيني قرمزها بعد از 58هفته، پنج بازيكن هم طلسم گل‌نزدن‌ خود را شكستند. 

پنج بازيكن از تيم‌هاي تراكتورسازي، پرسپوليس، فولاد، سپاهان و سايپا كه اتفاقا گل‌هاي‌شان در شرايطي درون دروازه رقبا روييد كه براي تيم‌هاي‌شان از ارزش ويژه‌اي برخوردار بود. 

كارلوس كاردوسو81هفته

مدافع 190سانتي‌متري تراكتورسازي بعد از 81هفته موفق به گلزني در رقابت‌هاي ليگ شد. در نبرد تبريزي‌ها برابر صبا كارلوس برزيلي بعد از 1936دقيقه بازي در ليگ‌برتر ايران بالاخره گلزني كرد تا عامل تساوي تيمش برابر شاگردان علي دايي باشد. 

كاردوسو چپ‌پا از ابتداي فصل جاري ليگ‌برتر نفتچي باكو را ترك كرد و راهي تبريز شد تا 23مرتبه براي تراكتورسازان وارد ميدان شود. 

جالب اينكه كاردوسو سيه‌چهره يك مرتبه در ايستگاه يازدهم رقابت‌ها برابر همين تيم صبا گل‌ به خودي زده بود تا تاثير مستقيم در شكست 2 بر يك تيم توني برابر حريف داشته باشد. 

كارلوس در فصل15-2014 ليگ‌برتر آذربايجان براي نفتچي 2231دقيقه بازي كرد اما گلي به ثمر نرساند. اين مدافع آخرين‌بار در هفته شانزدهم فصل14-2013 با پيراهن نفتچي(56) به قره‌باغ گل زده بود. در بازي مذكور كه يكشنبه 17آذرماه سال92 برگزار شد ميزبان 3 بر يك نفتچي را شكست داد تا گلي كه كاردوسو دو سال و چهار ماه و 10روز قبل به ثمر رسانده بود، بي‌اثر باشد. 

كارلوس در دقيقه 40 ديدار اين هفته تراكتورسازان برابر صبا بعد از 81هفته و 5415دقيقه بازي در ليگ‌هاي برتر آذربايجان و ايران به گل رسيد كه اين در نوع خودش جالب توجه است. 

محسن مسلمان: 49هفته

هافبك ريزنقش پرسپوليس در دقيقه85 داربي تهران پاس راحت‌الحلقوم مهدي طارمي را به گل تبديل كرد. مسلمان آخرين‌بار هم در داربي گل زده بود. 

اين هافبك باهوش 49هفته قبل در ايستگاه شش ليگ چهاردهم به سپاهان(59) گل زد تا ذوب‌آهن داربي اصفهان را به رقيب سنتي‌اش نبازد. 



مسلمان در دو فصل اخير كلا سه گل به ثمر رسانده و اين در نوع خودش جالب است. محسن بعد از اينكه دو گل براي ذوب‌آهن به راه‌آهن(هفته چهار) و سپاهان(هفته شش) زد، راهي فولاد شد تا 13بازي هم براي تيم دراگان اسكوچيچ انجام دهد. در نهايت هم پاي اين بازيكن در فولاد به گل باز نشد تا ليگ چهاردهم را با همان دو گل نيم‌فصل نخست به پايان برساند. 

محسن جمعه ركورد يك سال و هفت‌ ماه و 25روزه خود را در گل نزدن شكست، آن‌هم در شرايطي كه 49هفته فوتبالي را بدون گل سپري كرده بود. 

اميرحسين فشنگچي: 38هفته

در ايستگاه26 ليگ15 بالاخره اميرحسين فشنگچي هم براي فولاد گلزني كرد. هافبك سابق ملوانان برابر تيم شمالي گل زد تا با ضربه دقيقه42 خود سه امتياز از حساب گيلاني‌ها كم كند. 

فشنگچي در شرايطي براي اولين‌بار بعد از انجام 19بازي براي فولاد گل زد كه آخرين مرتبه زماني كه پيراهن پيكان را بر تن داشت، گلزني كرده بود. اميرحسين چهارشنبه 19 آذرماه سال1393 با گل دقيقه16 خود يكي از عوامل تساوي يك- يك پيكان و سايپا لقب گرفت.

 

به اين ترتيب بعد از يك‌سال و چهار ماه و هشت روز فشنگچي گلزني كرد در شرايطي كه 38هفته از گلزني‌اش با پيراهن پيكان مي‌گذشت. 

امين منوچهري: 31هفته

اين هفته امين منوچهري مهاجم جديد سپاهان هم در ليگ پانزدهم موفق به شكستن طلسم 31هفته‌اي خود شد.  

امين آخرين‌بار با پيراهن راه‌آهن در ايستگاه24 ليگ چهاردهم دروازه پرسپوليس را باز كرده بود تا نقش پررنگي در تساوي 2-2 لكوموتيورانان با شاگردان برانكو داشته باشد. امين چهاردهم فروردين‌ماه سال94 يعني يك‌سال و 16روز قبل به پرسپوليس گل زد و حالا تك‌گلش برابر استقلال اهواز سبب شد تا حداقل سپاهان- قهرمان فصل قبل- با همين گل از شكست رهايي پيدا كند.



حامد شيري: 28هفته


مدافع مازندراني سايپا با گل دقيقه90 خود سايپا را از قبول شكست برابر سياه‌جامگان رهانيد. 

حامد شيري آخرين‌بار ششم ارديبهشت‌ماه سال قبل از روي نقطه پنالتي(هفته27) دروازه پرسپوليس را باز كرد و پس از آن طي 28هفته موفق به گلزني نشد. 



حامد در ايستگاه26 فصل جاري باز هم يك گل ارزشمند براي خودروسازان به ثمر رساند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار