شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۷

فرماندار انديكا گفت: براي تبديل انديكا به يكي از هشت محور اصلي گردشگري كشور اقدامات زيادي در حال انجام است.

عبدالحميد فخاري در گفت‌وگو با ايسنا در خصوص محور گردشگري انديكا و اقداماتي كه در زمينه تحقق اين هدف انجام شده گفت: انديكا با توجه به منابع طبيعي و تاريخي فراواني كه دارد مي‌تواند در بحث توريسم بسيار پيشرفت كند.

وي ادامه داد: براي تحقق اين هدف استانداري خوزستان نيز سرمايه‌گذاري كرده است. همچنين ميراث فرهنگي خوزستان براي 2 منطقه شيمبار و تاراز اعتبار گرفته و فرمانداري تلاش مي‌كند روند پيشرفت را سرعت ببخشد.

فرمانداري انديكا بيان كرد: در اين مناطق پاركينگ و سرويس‌هاي بهداشتي راه‌اندازي شده است. انتقال برق به اين مناطق و افتتاح سوييت از جمله كارهاي ديگر ميراث فرهنگي در اين خصوص است.

فخاري مقدم خاطرنشان كرد: اقدامات ديگري نيز فرمانداري با همكاري ميراث فرهنگي و ساير سازمان‌هاي مرتبط با گردشگري در دست كار دارد تا صنعت توريسم شهرستان با توجه به پتانسيل‌هاي آن شكوفا شود. به عنوان مثال هم‌اكنون در منطقه سوسن سرخاب 45 سكو نصب شده است. از طرف ديگر در حال پيگيري براي احداث سرويس بهداشتي در اين منطقه هستيم.

او افزود: در منطقه تاراز هم حدود 50 سكو و آلاچيق ساخته شده و سوييت و سرويس‌هاي بهداشتي آن ساخته شده‌اند. كار ساخت پاركينگ هم تا چند وقت ديگر به پايان مي‌رسد.

وي ادامه داد: در شيمبار هم اين اقدامات انجام شده و يا در دست انجام است. پيشرفت فيزيكي ساخت اين امكانات حدود 70 درصد است و بسياري از آن‌ها امكان بهره‌برداري را دارند؛ هر چند كه ما در عيد امسال از بعضي از امكانات بهره‌برداري كرديم.

فرماندار انديكا گفت: بعد از اتمام اين پروژه‌ها و اقدامات اميد مي‌رود كه انديكا به يكي از هشت محور اصلي گردشگري كشور تبديل شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار