اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
فرماندار شوشتر از پیشروی سیلاب و محاصره 34 روستای بخش شعیبیه این شهرستان خبر داد و گفت: جاده شعیبیه به اهواز صبح چهارشنبه بر اثر سیلاب مسدود شد.

 حیدر نجفی چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار كرد: با پیشروی سیل، هم اكنون همه 34 روستای بخش شعیبیه در محاصره آب قرار گرفته اند. وی با بیان اینكه خانه های چهار روستای شعیبیه به طور كامل زیر آب رفته افزود: همه مزارع این بخش از بین رفته است.

نجفی اضافه كرد: محصول 46 هزار تن از مزارع این بخش به طور كلی نابود شده است. رئیس ستاد بحران شهرستان شوشتر ادامه داد: با وجود تامین 20 دستگاه بیل مكانیكی برای جلوگیری از ورود سیلاب به 13 روستای پایین دست شعیبیه اما فقط توانستیم از نفوذ آب به خانه های این روستاها جلوگیری كنیم و آب به مزارع وارد شد و آنها را از بین برد.

وی با بیان اینكه امدادرسانی به روستاها در حال انجام است، گفت: خدمات رسانی به چهار روستایی كه به طور كامل دچار آبگرفتگی شده اند انجام می شود و آب سالم در بقیه روستاها تامین می شود.
نجفی اظهاركرد: بیش از دو هزار و 700 خانوار با جمعیت 11 هزار و 800 نفر از این سیل متاثر شده اند.
عضو شورای روستای 'چویس یك' در بخش شعیبیه همچنین در این باره گفت: جاده ورودی به شعیبیه از سمت پل شعیبیه به اهواز و روستای 'بیت فنیان' مسدود شده است.
احمد نیسی افزود: هم اكنون با رسیدن سیلاب به روستاهای ابوطیور، ابوگراو یك و دو، چویس یك و دو و سه، یحموره یك و دو، بیت ازغیر و بیت السید محاصره روستاهای بخش شعیبیه كامل شده است.
وی اضافه كرد: اراضی كشاورزی همه روستاهای این بخش زیر آب رفته است.
نیسی تاكید كرد: با وضع فعلی احتمال دارد تا چند ساعت آینده تعداد دیگری از روستاهای منطقه به زیرآب بروند.
وی شركت كشت و صنعت نیشكر امام خمینی (شعیبیه)، را یكی از عوامل آبگرفتگی روستاها دانست و افزود: این شركت با ساخت یك كانال آبیاری بتونی در منطقه و مسدود كردن مسیر طبیعی سیلاب، باعث آبگرفتگی روستاها شده است. 
به گفته وی، این كانال بتونی باعث انحراف سیلاب به سمت روستاها شده، در حالی كه در سال های گذشته این روستاها دچار آبگرفتگی نمی شدند.
طغیان رودخانه دز و باز كردن دریچه های سد دز از بامداد پنجشنبه گذشته باعث وقوع سیلاب در شهرستان های اندیمشك، دزفول، شوش و شوشتر شده است. گزارش ها نشان می دهد كه بخش شعیبیه شوشتر تاثیر زیادی را از سیلاب گرفته است.
شعیبیه یكی از بخش های تابعه شهرستان شوشتر در خوزستان است. این بخش ماننده شبه جزیره ای بین رودخانه های كارون و دز قرار گرفته كه باعث شده تا خاك بسیار حاصلخیزی داشته باشد. بیشتر ساكنان این بخش كشاورز هستند.
تا روز یكشنبه سیلاب به روستاهای یشان سخی، یبیله، دهول، عبدالنبی، بیت ایریح، عیله، بیت شیخ ثامر، یزآب، بیت شیخ رحمه، بیت شیخ حسین، بیت خضیر، بیت حسن الطلال، بیت زروگ، بیت جاسم، بیت مولا، بیت یثیل بیت الحتوت و بیت مریوش رسیده بود.
7151/ 6037

برچسب ها: شعیبیه ، سیلاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار