شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۷

پس از سخنان مورخ 25/03/1391 وزير نيرو و اعتراف دیرهنگام وي به وجود مشکل بین اهالی سد گتوند با شرکت "آب و نیرو"، مديران اين شركت دولتي كه پيش از اين رسماً از تملك 100 درصدي خانه ها و اراضي كشاورزان خبر مي دادند، با اذعان به عدم انجام وظايف قانوني خود، وعده دادند كه تا پايان تيرماه 1391 اين كار، قيمتگذاري و تملك اراضي روستائيان و عشاير بختياري منطقه آبماهيك لالي در مخزن سد گتوند عليا را انجام خواهند داد.

به گزارش آژانس خبري بختياري ، محتشم خاني مدیر حقوقی سد گتوند در تاريخ 05/04/1391 در گفتگو با خبرگزاري ايسنا، از برطرف شدن مشكلات زمين‌هاي پايين دست اين سد در روزهاي آينده خبر داد. وي گفت: هفته گذشته جلسه‌ای در محل فرمانداری شهرستان لالی تشکیل شد و مطابق صورتجلسه مقرر شد که کارشناس سوم و مورد توافق هر دو طرف مشخص شود و ما هم اکنون برای خرید اراضی و پرداخت حقوق مردم منطقه «آب ماهيك» منتظر معرفی این کارشناس توسط دستگاه مسئول هستیم. مدیر حقوقی سدگتوند افزود: مطابق قانون برای تعیین قیمت املاک باید يك تیم سه نفره متشکل از كارشناس رسمي دادگستري مشخص شوند که تا کنون کارشناسان منتخب مردم و شرکت آب و نیرو معرفی شده اند و پس از تعیین کارشناس سوم رسیدگی به موضوع امکان پذیر خواهد شد.

اين در حالی است که کریم شیبانی مدیر طرح سد گتوند در تاریخ ۲۹/۰۳/۱۳۹۰ و در آستانه سفر رئیس جمهور برای اعلام آغاز آبگیری سد گتوند، گفته بود « ۱۰۰ درصد روستاهايي كه در فاز نخست آبگيري سد گتوند به زير آب مي‌روند از طرف شركت مديريت منابع آب و نيروي كشور تملك شده است و در اين فاز مشكلي وجود ندارد». در واقع مدیر سد گتوند با ارائه آمار غلط به رسانه ها و مقامات وزارت نیرو و رئیس جمهور، کوشید تا رضایت خاطر رئیس جمهور را برای حضور در افتتاحيه این پروژه جنجالی کسب کند.

با اين حال، و در شرايطي كه تذكر اسماعيل جليلي نماينده مسجدسليمان و لالي به مجيد نامجو وزير نيرو و احضار وي به مجلس موجب شده تا به تضييع حق روستائيان و عشاير اذعان كند، مديران تابعه وي در شركت آب و نيرو، مي كوشند تا با ارائه آمارهاي خودساخته، ابعاد اين مسأله را به تعداد اندكي خانواده تقليل دهند كه خود، توهين به شعور مخاطبان تلقي مي شود. مديران سد گتوند اخيراً با ارائه آمارهاي ساختگي به رسانه ها، مدعي شدند فقط ۹ خانواده در منطقه «آب ماهيك» لالي ساكن هستند كه خانه هايشان تملك نشده است!


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار