شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: سال گذشته در حوزه سلامت وعده‌هایی داده شد که بخش اغلب آن محقق شده که به وسیله معاونت‌ها به اطلاع عموم خواهد رسید.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: حدود 350 میلیون نفر مبتلا به بیماری دیابت در دنیا وجود دارد که نیمی از این افراد از وجود این بیماری خاموش در خود بی‌اطلاع هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، علیرضا آموزنده صبح امروز در نشست خبری مدیران دانشکده علوم پزشکی آبادان که به مناسبت هفته سلامت برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در یک سال و نیم گذشته اهالی رسانه تعامل خوبی با این دانشکده داشتند، به گونه‌ای که هیچ حرکتی در تخریب نظام سلامت در منطقه مشاهده نشد.  

وی افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در بررسی و انتقال مطالبات مردمی با نظام سلامت را بر عهده دارند و ما همواره در عملکرد خود از راهنمایی و راهکارهای این قشر بهره برده‌ایم، چراکه اخبار حوزه بهداشت به خوبی منعکس و مشکلات جامعه نیز به خوبی به ما انتقال داده می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: سال گذشته در حوزه سلامت وعده‌هایی داده شد که بخش اغلب آن محقق شده که به وسیله معاونت‌ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

آموزنده افزود: شعار امسال هفته جهانی سلامت، مبارزه با دیابت است و باید در این خصوص تلاش و سطح اطلاع عموم را از این بیماری بالا برد.

وی عنوان کرد: سلامت جامعه یک مقوله خاص و یک اجماع میان مردم و مسئولان به‌صورت فردی و اجتماعی‌ است، در واقع سلامت حاصل انتخاب فردی و اجتماعی جامعه است، اگر اجتماعی نخواهد به سلامت برسد قطعاً در این حوزه به حد مطلوبی نخواهیم رسید.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تأکید بر لزوم بالا بردن سطح سواد سلامت در جامعه عنوان کرد: باید تلاش شود که سواد سلامت مردم به حدی برسد که این موضوع خاستگاه اصلی آنان شود و سازمان‌ها را مکلف کنند که تکلیف خود را در این حوزه‌ها انجام دهند.

آموزنده یادآور شد: دیابت با تحرک ارتباط مستقیم دارد و اگر علاقه‌مند به مهار آن هستیم باید یک سری فعالیت‌های تعریف‌شده‌ای که می‌توان در خانه هم آنها را انجام داد را به‌کار برده و اگر توان بیشتری داشته باشیم می‌توان از فضاهای تفریحی و ورزشی شهرها استفاده کرد، شهرداری‌ها نیز بسته به نیاز مردم باید این امکانات را برای مردم فراهم کنند.

وی با اشاره به آمار جهانی از بیماری دیابت گفت: آماری که مرکز جهانی دیابت ارائه کرده، یک آمار نگران‌کننده است و در آن عنوان شده که هر 10 ثانیه دو نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند و هر هشت ثانیه نیز مرگی بر اثر وقوع دیابت رخ می‌دهد، همچنین تاکنون حدود 350 میلیون نفر در دنیا مبتلا به این بیماری وجود دارد که نیمی از این افراد از وجود این بیماری خاموش در خود بی‌اطلاع هستند.

آموزنده اشاره کرد: این موضوع را می‌توان با چکاب سالانه مشخص و از ابتلا به آن پیشگیری کرد و از عوارضی همچون نابینایی و ناراحتی‌های قلبی و عروقی جلوگیری به‌عمل آورد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه حوزه سلامت مشخص شده است و سعی داریم به آنها دست پیدا کرده و مردم را تشویق کنیم تا به سمت خود مراقبتی رفته و ما را در بخش تحول نظام سلامت یاری کرده تا شاهد جامعه‌ای سالم و بانشاط همراه با طول عمر مفید باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار