شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
رییساتحادیه زنبورداران خوزستان با اشاره به نامگذاري امسال گفت: صنعت زنبورداری، مصداق کامل اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است و اقتصاد و عمل در صنعت زنبورداری نمود کامل دارد.


شوشان: امین کریمی، با بیان اینکه بیش از 220 هزار کلنی زنبور عسل در خوزستان وجود دارد، اظهار کرد: بیش از 2 هزار نفر در صنعت زنبورداری در استان فعالیت می‌کنند و هر ساله با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در حال ایجاد اشتغالزایی در این صنعت هستیم.

وی افزود: زنبورداری تنها رشته‌ای در کشور است که تولیدکنندگان به صورت کاملاً بومی و با استفاده از زنبورهای نژاد ایرانی و بومی فعالیت می‌کنند.

کریمی تصریح کرد: عسل بومی خوزستان جزو با ارزشترین عسل‌ها در دنیا است و همچنین اشتغالزایی صنعت زنبورداری با صرف کمترین هزینه و ارزآوری قابل انجام است؛ به عبارتی دولت لازم نیست هیچ ارزی برای این صنعت هزینه کند.

وی، ایجاد اشتغال بالا در صنعت زنبورداری را مستلزم حمایت و کانالیزه کردن تولید عسل دانست و خاطرنشان کرد: گیاه کنوکارپوس اکنون در سطح وسیعی کاشته شده است، در صورتیکه قبلاً درختان کنار و اکالیپتوس به جای آن کشت می‌شد. در زمان فعلی این درختان به شدت کاهش یافته‌اند و معتقدیم باید درختان کنار و اکالیپتوس کاشته شود.

کریمی عنوان کرد: اداره محیط زیست شرکت نفت موظف است که در مناطقی که چاه نفت است، پس از اتمام کار این چاه‌ها اقدام به کاشت درختان کند و این اداره می‌تواند درختان بومی کنار و اکالیپتوس را کاشته و آن‌ها را در اختیار زنبورداران قرار بدهد. ما حاضر به انعقاد تفاهم نامه در این زمینه با اداره محیط زیست شرکت نفت هستیم و در این صورت اشتغالزایی عظیمی در صنعت زنبورداری ایجاد خواهد شد.

رئیس اتحادیه زنبورداران خوزستان با اشاره به مناطق بکری که در اختیار سازمان آب و برق و مدیریت سدهای استان قرار دارد، بیان کرد: این مناطق را می‌توان با هماهنگی اتحادیه و همکاری سازمان آب و برق و مدیریت سدها در اختیار زنبورداران سالم و مطمئن قرار داد تا خالص ترین و بهترین عسل تولید شود. تمام این اقدامات بدون صرف هیچ هزینه‌ای و ارزی از جانب دولت، در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار امسال قابل انجام است.

وي گفت: اگر سازمان‌های مذکور با توجه به شعار امسال واقعاً اقدام و عمل کنند، می‌توانند با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارند،موجب اشتغالزایی وتولید عسل خالص فاقد داروهای غیرمجاز و آنتی بیوتیک‌ شوند که این عسل در سراسر جهان مورد استقبال قرار خواهد گرفت.



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار