اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان خوزستان از برگزاری آزمون کارشناسی‌ارشد امسال در استان طی روزهای 16 و 17 اردیبهشت‌ماه با رقابت بیش از 42 هزار داوطلب در شهرهای اهواز، دزفول و خرمشهر خبر داد.
 
دکتر محمود کاشفی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به این‌که آزمون کارشناسی‌ارشد امسال با حضور 862 هزار داوطلب در 66 شهر کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: تعداد داوطلبان استان برای شرکت در این آزمون 42 هزار و 618 نفر شامل 21 هزار و 997 داوطلب زن و 20 هزار و 621 داوطلب مرد است.
 
وی با بیان این‌که این آزمون در استان در سه حوزه اصلی اهواز، خرمشهر و دزفول برگزار می‌شود، گفت: در اهواز دانشگاه شهید چمران حوزه اصلی و دانشگاه‌های آزاد اسلامی و پیام نور حوزه‌های فرعی برگزاری این آزمون هستند؛ در شهرهای دزفول و خرمشهر نیز آزمون در دانشگاه‌های صنعتی جندی‌شاپور دزفول و علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزارمی‌شود. 69 درصد مجریان برگزاری این آزمون دانشگاه‌های دولتی هستند و در دانشگاه آزاد اسلامی و پیام‌نور اهواز نیز این آزمون تنها در 2 نوبت صبح پنج‌شنبه و جمعه برگزار می‌شود.
 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: آزمون کارشناسی‌ارشد امسال در نوبت‌های صبح و عصر پنج‌شنبه به‌ترتیب در 12 و 66 رشته و در نوبت‌های صبح و عصر جمعه نیز به‌ترتیب در 22 و 36 رشته برگزار می‌شود؛ سال گذشته این آزمون طی سه روز برگزار شد اما امسال بر اساس تصمیم سازمان سنجش در 2 روز برگزار خواهد شد.
 
کاشفی‌پور با اشاره به آمار داوطلبان در حوزه آزمون دانشگاه شهید چمران، اظهار داشت: 23 هزار و 589 داوطلب شامل 12 هزار و 963 داوطلب مرد و 10 هزار و 626 داوطلب زن در دانشگاه شهید چمران اهواز به رقابت می‌پردازند؛ بیشترین حجم داوطلبان این آزمون در حوزه دانشگاه شهید چمران، در نوبت صبح پنج‌شنبه با تعداد هفت هزار و 87 داوطلب است.
 
وی تصریح کرد: این آزمون در تمام دانشکده‌های دانشگاه به‌جز دانشکده‌های تربیت‌بدنی و دامپزشکی که فضای برای برگزاری این آزمون مناسب نیستند، برگزار خواهد شد؛ مطابق روال معمول برگزاری این آزمون‌ طی مکاتبات انجام‌شده با فرمانداری، هلال احمر و اورژانس تمهیدات لازم برای حضور نیروهای امدادی و انتظامی در محل آزمون اندیشیده شده است تا در صورت بروز مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.
 
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان خوزستان در خصوص فعالیت باجه رفع نواقص کارت ورود به جلسه، گفت: دانشگاه‌های شهید چمران اهواز، دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور و علوم و فنون دریایی خرمشهر به‌عنوان حوزه‌های اصلی برگزاری آزمون دارای باجه‌های رفع نقص کارت نیز هستند؛ در صورت وجود نقص در کارت ورود به جلسه، داوطلب باید در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برای اصلاح آن به باجه رفع نقص مقابل درب  شمالی (اصلی) دانشگاه مراجعه کند.
 
کاشفی‌پور با تأکید بر این‌که داوطلبان هنگام ورود به محل آزمون باید علاوه بر کارت ورود به جلسه کارت ملی نیز همراه داشته باشند، خاطرنشان کرد: متقاضیان باید صبح روز پنج‌شنبه بین ساعات 6 تا 7:15 در حوزه امتحانی حاضر باشند؛ پس از ساعت 7:15 درب‌های حوزه‌ آزمون در دانشگاه شهید چمران بسته می‌شود و کسی اجازه ورود نخواهد داشت. در آزمون‌های نوبت عصر نیز داوطلبان باید بین ساعات 13 تا 14:15 در حوزه آزمون حاضر باشند و آزمون رأس ساعت 15 آغاز می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار