اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
سخنگوی وزات بهداشت گفت : درباره موضوع بیمارستان اراک و قصور پزشکی رخ داده، فرد خاطی موقت منع از کار و موارد به سازمان نظام پزشکی و مراجع قضایی منعکس شده است.
 سخنگوی وزات بهداشت گفت : درباره موضوع بیمارستان اراک و قصور پزشکی رخ داده، فرد خاطی موقت منع از کار و موارد به سازمان نظام پزشکی و مراجع قضایی منعکس شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری امروز همچنین درباره خودکشی بیماری در بیمارستان میلاد  افزود: در این باره ما قائل به شفاف ‌سازی و اطلاع‌رسانی به بیمار و خانواده آن هستیم و حریم شخصی باید برای این افراد ایجاد شود.

سخنگوی وزات بهداشت ادامه داد: وزیر بهداشت نیز دراین خصوص دستور داده است نحوه اطلاع رسانی ما شفاف و بموقع توسط مسئولان محلی مربوطه باشد.

وی افزود: خطای پزشکی در همه جای دنیا رخ می‌دهد و کشور ما مصون از آن نیست اما باید همگی توجه کنند که با رشد رسانه‌های اجتماعی، ما در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم و نمی‌شود مسائل را مخفی کرد.

دکتر حریرچی گفت: درخصوص موضوع اراک هم  قصور رخ داده، ما به عنوان مدعی‌العموم وارد عمل شدیم و فرد خاطی موقت از کارمنع و مسائل به سازمان نظام پزشکی و مراجع قضایی منعکس شده است.

وی افزود: همیشه اخبار اولیه تحریک کننده است و ارائه مستندات بعد از آن فایده‌ای ندارد.

سخنگوی وزات بهداشت گفت: در بیمارستان میلاد که بیمارستانی با محوریت کارگری و متعلق به تأمین اجتماعی است، اگر فردی خدمت اورژانسی دریافت کند این خدمت بصورت رایگان است و یا بخش مددکاری از او حمایت می کند.

وی افزود: هموطن ما که متأسفانه در این بیمارستان اقدام به خودکشی کرده و دچار آسیب جدی شده است، در مورد سوابق، نوع بیماری و اینکه آیا از وی درخواست پول شده یا نه و یا او درخواست دیگری بجز سونوگرافی داشته است، همه این موارد را بررسی کرده ایم اما در این خصوص باید مرجع قضایی رسیدگی کند.

واریز مبلغ زیرمیزی به حساب مادر پزشک

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در بیمارستان یکی از شهرها مبلغ زیرمیزی به حساب مادر پزشک واریز می شد که با پیگیرهای رئیس دانشگاه علوم پزشکی آن شهر، با پزشک خاطی برخوردهای قانونی صورت گرفت.

دکتر حریرچی افزود: درباره وضعیت دریافت‌های غیر متعارف جامعه پزشکی حتی یک مورد هم زیاد است و اخیرا این شائبه ایجاد شده که وزارت بهداشت برخورد و رسیدگی‌اش را کند کرده است در حالی که وزیر بهداشت تأکید دارد با شدت با این پدیده   برخورد و به آن رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه تاکنون همکاری جامعه پزشکی در این مورد فوق‌ العاده بوده بطوری که در بیمارستان‌های دولتی دریافت زیرمیزی به صفر رسیده است گفت: دریافت زیرمیزی در بیمارستان‌های خصوصی در شهرستان‌ها به صفر و یا نزدیک به صفر رسیده و در شهر تهران موارد نادری مشاهده شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ملاک ما در دریافت زیرمیزی، شکایت نداشتن بیماران نیست چرا که بیمار در شرایطی قرار می‌گیرد که این پول را بدهد و آمارها باید به سمتی برود که فرهنگسازی صورت بگیرد و دریافت غیرقانونی وجود نداشته باشد.

دکتر حریرچی گفت: بطور کلی مردم باید بدانند برای خدمات بستری هر پرداختی خارج از صورتحساب بیمارستان حتی مقادیر ناچیز غیرقانونی است.

وی افزود: به روش علمی از سوی یکی از نهادهای علمی خارج از وزارت بهداشت پس از گذشت یک هفته تا یک ماه از ترخیص بیمار، بصورت نمونه‌ای مذاکره تلفنی با بیمار انجام می‌شود تا رضایت‌سنجی صورت گیرد.

دکتر حریرچی ادامه داد: گاهی این ادعا وجود دارد که علاوه بر اینکه ضریب کار را بیشتر می‌گیرند عمل جراحی ساده را سنگین جلوه می‌دهند البته با بررسی‌های ما این صحت ندارد و حتی گفته می‌شود برای توجیه دریافت مبالغ بالاتر از سوی پزشک، وی ادعای حق مشاوره بالایی دارد و یا گاهی می‌بینیم در صورتحساب بیمار موارد خاصی اضافه شده است مثل هزینه هتلینگ که با همه این موارد طبق بررسی‌های نظام مندبرخورد می شود.

 40 درصد از ظرفیت تخت های بیمارستان های خصوصی خالی است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اکنون فقط 60 درصد ظرفیت تخت های بیمارستان‌های خصوصی اشغال است.

دکتر حریرچی با بیان اینکه درحال حاضر80 درصد مردم استطاعت مالی برای مراجعه به بیمارستان خصوصی را ندارند افزود: 15 تا 17درصد مردم با کمک بیمه‌های تکمیلی به این بیمارستان ها مراجعه می کنند و فقط بین 2 تا 4 درصد آنان می‌توانند هزینه‌ها را از جیب خود پرداخت کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:80 درصد هزینه هتلینگ بیمارستان خصوصی را بیمه های تکمیلی تأمین می‌کند که از این میزان 50 درصد آن به شرکت آتیه ‌سازان حافظ که مربوط به آموزش و پرورش است اختصاص دارد و بقیه مربوط به بیمه ایران، صندوق‌ها و سازمان‌های شبه دولتی است بنابراین کمکی که از بیمه‌های تکمیلی به بیمارستان‌های خصوصی می‌شود درخورتوجه است.

دکتر حریرچی افزود: پیشنهاد ما این است که بیمارستان‌های خصوصی از ظرفیت خالی تخت ها استفاده کنند و متناسب با استطاعت مردم خدمات ارائه دهند.    

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار