اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
شماری از رانندگان تاكسی های بنزینی و گازوئیل سوز دهلی نو روز دوشنبه در اعتراض به رای دادگاه عالی این كشور در ممنوع شدن تردد این خودروها ،تهدید به خودكشی كردند.
 شماری از رانندگان تاكسی های بنزینی و گازوئیل سوز دهلی نو روز دوشنبه در اعتراض به رای دادگاه عالی این كشور در ممنوع شدن تردد این خودروها ،تهدید به خودكشی كردند.

به گزارش ایرنا،این افراد روز دوشنبه با ایجاد اختلال در عبور و مرور خودروها در مسیر دهلی به گورگائون و داولا كولان باعث ایجاد راهبندان 2 كیلومتری و دیر رسیدن تعداد زیادی از كاركنان شركت های دولتی و خصوصی به سر كارهایشان شدند.

دادگاه عالی روز شنبه در حكمی تردد تاكسی های بنزینی و گازوئیلی را در خیابان های دهلی ممنوع و اعلام كرد مدت زمان بیشتری به شركت های تاكسیرانی برای گاز سوز كردن خودرو ها نمی دهد.

این تصمیم دادگاه عالی برای كاهش آلودگی پایتخت هند اتخاذ شده است .

تعدادی از رانندگان تاكسی حكم دادگاه عالی را خیانت دانستند و اعلام كردند اگر دادگاه در این حكم تجدید نظر نكند بسیاری از رانندگان دست به خودكشی می زنند.

رئیس یك شركت تاكسیرانی با اشاره به كاهش فعالیت شركت های تاكسیرانی خاطرنشان كرد بیش از نیمی از تاكسی هایی كه در دهلی نو تردد می كنند،گازوئیل سوز هستند.

وی افزود:با این تصمیم،رانندگان تاكسی نمی توانند وام های دریافتی از بانك ها را بپردازند و دولت نیز قادر به تبدیل خودروهای گازوئیلی به گاز سوز نیست .

براساس گزارش سازمان حمل و نقل دهلی نو، حدود 60 هزار تاكسی در دهلی نو ثبت شده اند كه ازاین تعداد 27 هزار گازوئیلی هستند.

یك پلیس راهنمایی و رانندگی دهلی نو گفت: رانندگان تاكسی روز دوشنبه دراعتراض به تصمیم دادگاه عالی با مسدود كردن مسیر های دهلی – گرگاون و داولا كوان، باعث راهبندان سنگین به طول 2 كیلومتر شدند.

یك مقام پلیس گفت:اكنون این مسیر با دخالت پلیس باز شده است .

براساس بررسی های انجام شده، میزان آلودگی هوا در دهلی در فاز دوم طرح تردد زوج و فرد خودروها در دهلی افزایش یافته است .

در این بررسی اعلام شده است كه بر اساس داده های بدست آمده ،آلودگی هوا در فاز دوم طرح تردد زوج و فرد خودروها 23 درصد در مقایسه با نیمه اول ماه جاری افزایش یافته است .

كارشناسان دولتی، دلیل افزایش آلودگی هوا در دهلی را بادهای تابستانی كه آلودگی هوا را از ایالت های همسایه دهلی نو به این شهر دانسته اند.

دولت دهلی نو فاز دوم طرح ترافیك زوج و فرد، را از نیمه دوم ماه آوریل تا آخر این ماه اجرا كرد.

سازمان بهداشت جهانی در گزارشی، دهلی نو پایتخت هند را آلوده ترین شهر جهان از نظر آلایندگی اعلام كرده است .

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار