اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت از الحاق نخستین بیمارستان صنعت نفت خاورمیانه به طرح موزه گنجینه نفت مسجدسلیمان خبر داد. اکبر نعمت الهی در حاشیه بازدید از شهر مسجدسلیمان اظهار کرد: در بازدیدی که به همراه کارشناسان از ساختمان بیمارستان امام خمینی (ره) صنعت نفت در مسجدسلیمان صورت گرفت دو نقطه از آن برای راه اندازی موزه مناسب تشخیص داده شد.

مجری طرح موزه های صنعت نفت کشور افزود: اقلام قدیمی موجود در این بیمارستان متناسب با ماهیت آن که ارائه تاریخچه فعالیت های بهداشتی و درمانی صنعت نفت به علاقمندان است در این دو نقطه در  معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

وی با اشاره به قدمت ساختمان این بیمارستان بیان کرد: خود ساختمان بیمارستان نیز با توجه به قدمت بالایی که به عنوان نخستین بیمارستان صنعت نفت در خاورمیانه دارد، می تواند به نحو ارزنده ای به عنوان بخشی از موزه استفاده شود ولی با توجه به این که فعلاً فعالیت ها و خدمات بهداشتی و درمانی در این ساختمان صورت می گیرد، در سال های بعد و با تغییر فضای بیمارستان آن را به موزه بهداشت و درمان صنعت نفت تبدیل خواهیم کرد.

به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان، برای نخستین بار در خاورمیانه در سال ۱۲۸۷ در مسجدسلیمان نفت کشف و تولید شد که متعاقب شکل گیری و فعالیت های صنعت نفت در این منطقه تأسیسات مورد نیاز از جمله بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی احداث شد. بیمارستان امام خمینی (ره) مسجدسلیمان نیز نخستین بیمارستان بهداشت و درمان صنعت نفت در خاورمیانه است که در همان سال‌های نخست شکل گیری فعالیت های صنعت نفت برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان این منطقه راه اندازی شد و تا سالیان سال در زمره یکی از پیشرفته ترین و مجهزترین مراکز بهداشتی و درمانی کشور به شمار می آمد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار