شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
حاشیه نگاری شوشان از مراسم تجلیل از معلمان بازنشسته خوزستان / مقتدایی و تقی زاده غایبان بزرگ مراسم تجلیل / اعتراض بازنشستگان و ترک جلسه / شوخی های مجری برنامه / 54 هزار بازنشسته در استان خوزستان + تصویر
همايش تجليل از بازنشستگان آموزش و پرورش خوزستان در تالار مهر اهواز شد. هر چند مقتدایی و تقی زاده غایبان بزرگ این همایش بودند...
شوشان: همايش تجليل از بازنشستگان آموزش و پرورش خوزستان در تالار مهر اهواز شد. هر چند مقتدایی استاندار و تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان غایبان بزرگ این همایش بودند اما معاون وزیر رفاه ، کار و تعاون ، رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان ، موسس کانون بازنشستگی آموزش و پرورش استان ، مدیر صندوق بازنشستگی آموزش و پرورش خوزستان ، عضو شورای شهر اهواز و ... حضور داشتند.



به گزارش شوشان ، این مراسم حاشیه های جالبی داشت. علیخانی مجری برنامه های طنز ، اجرای این برنامه را برعهده داشت و باب شوخی را از همان ابتدا با فرهنگیان بازنشسته باز کرد و گفت که "سلام بر جوانان گذشته" ! من خودم بازنشسته هستم و می دانم شما در چه وضعیتی هستید. بعد از سالیان زیاد کار کردن ، در خانه به شما وزیر کار می گویند و زیر نظر حاج خانم باید خریدهای خانه را انجام دهید و برای خود عالمی دارید. کار کردن در منزل فرقش با زمان شاغلی این است که فرسوده تر شده ایم !

شعرخوانی طنز و اجرای برنامه های مفرج از دیگر حاشیه های این همایش بود که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

خبر خوش مجری از قول رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان آموزش و پرورش خوزستان ، از دیگر حاشیه های این نشست بود. وی گفت که  مقرر شده 100 سهمیه وام جهت رفاه بازنشستگان و استفاده از امکانات تالار معلم با تخفیف 50 درصدی به بازنشستگان اختصاص یاب و این خبر خوشی بود که از قول آقای کردونی به شما می دهم.


پس از صحبت های مجری برنامه، کردونی مدیر کانون بازشستگان آموزش و پرورش خوزستان سخنرانی کرد و از مسائل رفاهی بازنشستگان سخن راند که در این بین با اعتراض جمعی از حاضرین مواجه شد. اعتراض کنندگان خواستار این بودند که فرزندان خود را به استخدام آموزش و پرورش در آورند. آن ها می گفتند چرا فرزندان ما را به جای ما که بازنشست شده ایم استخدام نمی کنید.

یکی دیگر از حاضرین در همایش گفت که با داشتن چند فرزند لیسانس در خانه چه باید بکنیم. شش فرزند لیسانسه دارم و همگی بیکار هستند. چه باید بکنم؟!


پس از این اعتراضات ، کردونی مدیر کانون بازشستگان آموزش و پرورش خوزستان برای اینکه آرامش را در فضای همایش حاکم کند گفت که در آخر برنامه فرصتی به شما می دهم که دغدغه های خود را مطرح کنید. وی این را هم گفت که در آموزش و پرورش چندین مشکل داریم و راه حل آن فقط توجه به معلم می باشد زیرا معلم همه چیز از جمله معیشت، کرامت، آینده اش را در بازنشستگی می بیند و آینده تمام شاغلین ، بازنشستگی است. کردونی گفت : خوشبختانه با حمایت های استاندار و تلاش های تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ، آموزش و پرورش و معامان در اولویت قرار گرفته اند و شاهد پیگیری های بیسیاری جهت رفع مشکلات بودیم که می توان به برنامه ای جهت بکار گیری بازنشستگان در مدارس و ادارات آموزش و پرورش به عنوان مشاور اشاره کرد.


مجری برنامه برای اینکه حال و هوای اعتراضی نشست را کمی تغییر دهد به روی صحنه آمد و با دعوت از یک خواننده و اجرای یک ترانه ، فضا را به سمتی هدایت کرد که آرامش نسبی حاکم شد. در این مراسم به جز پذیرایی ، کارت هایی جهت قرعه کشی بین بازنشستگان توزیع شد که در پایان مراسم بین آنها قرعه کشی صورت گرفت.  

تعدادی از معلمان بازنشسته به علت عدم حضور مسئولین عالی رتبه آموزش و پرورش و عدم پاسخ به خواسته هایشان مراسم را ترک کردند.

در این همایش ، علیمراد شیری مدیر صندوق بازنشستگی خوزستان گفت که 54 هزار بازنشسته در استان خوزستان وجود دارد که از این تعداد 30 هزار نفر بازنشسته آموزش و پرورش هستند که در حدود 54 درصد جمعیت تعداد بازنشستگان است. 40 درصد بازنشستگان استان در اهواز هستند و تنها 27 هزار نفر از بازنشستگان حقوقی بین 12 میلیون و 500 هزار ریال تا 22 میلیون و 500 هزار ریال دریافت می کنند.

 •    در همايش تجليل از بازنشستگان آموزش و پرورش استان خوزستان ، از مهارجرت بازنشستگان نیز سخن به میان آمد. مدیر صندوق بازنشستگی خوزستان گفت که اکثر بازنشستگان اهواز را به قصد زندگی کردن در استان های البرز، تهران و شیراز ترک می کنند.

معاون وزیر كار نیز از دیگر سخنرانان این همایش بود. وی گفت:  قدرت خرید بازنشستگان به دلیل اعمال سیاست های نادرست در صندوق بازنشستگی در یك دهه اخیر كاهش یافته است. متاسفانه به دلیل یكسری برنامه ریزی های نادرست طی سال های گذشته قدرت صندوق بازنشستگی برای پرداخت حقوق این قشر كاهش یافته است. از جمله برنامه های نادرست بازنشستگی كارمند در سن 50 سالگی است این در حالی كه در همه دنیا كارمندان در سن 65 سالگی بازنشسته می شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار