اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
ایرنا - دزفول - 50 اثر از هنرمندان 17 كشور جهان در نمایشگاه بین المللی مردم و هنر شرق در دزفول به نمایش در آمد.

به گزارش ایرنا دبیر نمایشگاه بین المللی مردم و هنر شرق عصر پنجشنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول گفت:در این نمایشگاه 50 اثر هنری از 17 كشور مختلف در زمینه های نقاشی، عكاسی و هنرهای تجسمی به نمایش گذاشته شده است.

محمدرضا رابطی ادامه داد:با برنامه ریزی انجام شده این آثار پیش از این در نمایشگاهی در اهواز به نمایش گذاشته شده بود و دزفول به عنوان میزبان دومین نمایشگاه از این آثار است. وی، نقد و بررسی آثار هنرمندان و اجرای زنده نقاشی توسط هنرمندان را از جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه عنوان كرد و افزود: آثار ارائه شده در این نمایشگاه در سبك های مدرن، كلاسیك، رئالیسم و پست مدرن و با الهام از اشعار شاعران ایرانی ترسیم شده اند.

دبیر این جشنواره ادامه داد: هنر یكی از بارزترین جلوه های اسرارآمیز تمدن اسلامی است كه در دوره های مختلف زندگی ما تاثیرگذار بوده است. رابطی در انتقادی بیان داشت:امكان حضور هنرمندان بیشتری از كشورهای مختلف جهان در افتتاحیه این نمایشگاه وجود داشت كه میسر شد.

كارمن هیلمس نقاش هلندی حاضر در این نمایشگاه نیز گفت: هنرمند با هنر احساسات خود را به نمایش می گذارد و این احساس زبان مشترك تمام مردم جهان است. وی برگزاری این نمایشگاه را اقدامی ارزنده در برقراری ارتباط میان هنرمندان ایران و جهان خواند و گفت: هنر می تواند موجب صلح در جهان شود و برگزاری چنین نمایشگاه هایی فرهنگ ، تمدن و غنای فرهنگی مردم و هنرمندان ایران را به جهان معرفی می كند.

این نقاش هلندی همچنین میهمان نوازی مردم ایران را بی نظیر توصیف كرد و گفت: هیچ كلمه ای وجود ندارد كه بتوانم با آن احساس درونی خود را درباره مردم ایران ، فرهنگ غنی و تمدن كهن آن توصیف كنم.

نادر سعادتی فرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول نیز با تاكید بر نقش فرهنگ و هنر در ایجاد صلح و برادری ملت های جهان گفت: هنرمند با خلق یك اثر هنری زیباترین ارتباطی زیبا و اثرگذار بین روح و جسم را به تصویر می كشد. نمایشگاه بین المللی مردم و هنر شرق به مدت یك هفته برای بازدید علاقه مندان در مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول برپاست.

انجمن هنرهای تجسمی دزفول كه از سال 78 كار خود را به طور رسمی آغاز كرده است هم اكنون دارای 120 هنرمند فعال و صاحب نام در حوزه های مختلف نقاشی، خطاطی و هنرهای تجسمی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار