شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۰

روزنامه فرهنگ جنوب در ستون ویژه های خد نوشت: دوازدهمین جلسه شورای اشتغال به ریاست استاندار خوزستان در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد. این جلسه برخلاف جلسات قبلی این شورا در زمان کمتری برگزار گردید. ضمن اینکه هنوز از سوی مجمع نمایندگان خوزستان، نماینده ای برای حضور در جلسات شورای اشتغال در دوره جدید تعیین نشده است. نکته قابل تامل در جلسه شورای اشتغال عدم خروجی شفاف در زمینه ایجاد فرصت های شغلی جدید به فاصله با جلسه قبلی بود. به نظر می رسید تنها مدیرکلی که با دستانی پُر به جلسه آمده بود سید خلف موسوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بود. آن هم با آماری که باید در جلسات گذشته جمع بندی و عنوان می شد.

این مقام مسئول گفت : تنها 30 درصد از متقاضیان مشاغل خانگی موفق به اخذ تسهیلات شدند! سید خلف موسوی تعداد پرونده های تشکیل شده در طرح ساماندهی مشاغل خانگی استان را 26 هزار و 863 پرونده اعلام کرد و گفت : از این تعداد پرونده تنها 8 هزار و 436 پرونده، تسهیلات دریافت کردند. نکته دیگری که مکررا در این جلسه و جلسات شورای اشتغال عنوان می شود عدم مطابقت آمار اشتغال زایی دستگاه های اجرایی با سامانه اشتغال استان دارد. به طوری که گاه اختلاف نظر دستگاه اجرایی با دبیرخانه شورای اشتغال به 600 نفر می رسد که حکایت از بروز نبودن سامانه اشتغال و عدم هماهنگی با دستگاه های اجرایی استان با این سامانه و عدم همخوانی آمار با سایت های متبوع خود دارد.

استاندار خوزستان نیز با بيان اين‌كه اشتغال مهم ترين مساله كشور است،‌ گفت : مسوولان و دستگاه‌هاي متولي استان بايد موضوع اشتغال را جدي پيگيري كنند! رییس شورای اشتغال استان گفت: به نظر مي رسد بانك‌هاي استان مشكلي براي تسهيلات‌دهي به مشاغل‌ خانگي ندارند اما اگر مشكلي وجود دارد بايد مورد بررسي قرار گيرد. حجازي تصريح‌ كرد : امسال بانك‌ها موظف هستند ميزان سرمايه‌گذاري‌هاي خود تا آخر امسال را در بخش توليد، اشتغال و صنعت به ما اعلام كنند.

سید شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اما در زمینه تولید اشتغال پایدار در استان می گوید : من به آینده اشتغال در استان خوش بین نیستم. وی عدم برقراری عدالت و وجود تبعیض در استخدام ها در ادارات و نهادهای استان را مورد اشاره قرار داد و گفت : چرا استان خوزستان با دارا بودن منبع عظیم نفت نرخ بیکاری آن در ردیف استان های لرستان، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد باشد. این عضو قوه مقننه معتقد است که در استان مشکل مدیریتی بیش از مشکل اعتباری و بودجه نمود دارد.

وی تاخیرهای چند ساله در افتتاح پروژه های عمرانی و اجرایی و عدم نظارت مستمر بر روند پیشرفت آنان را نشانه ضعف مدیریتی در استان قلمداد کرد. نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت : چرا باید متوسط عمر بهره برداری از پروژه های استان گاه به 18 تا 20 سال نظیر افتتاح ورزشگاه 50 هزار نفری اهواز و برخی از بیمارستان های که پس از گذشت دو دهه هنور افتتاح نشده اند، برسد؟


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار