شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۰

نماينده اهواز در مجلس شوراي اسلامي گفت: بي‌كاري مهمترين مانع ازدواج جوانان است و لازم است در اين زمينه اقداماتي انجام شود.

شكرخدا موسوي اظهار كرد: در حال حاضر موضوع اشتغال جوانان بزرگ‌ترين و مهم‌ترين چالش اجتماعي كشور است؛ در استان خوزستان با توجه به موقعيت و ظرفيت‌هاي مناسب صنعتي و كشاورزي، پذيرفته نيست كه ميزان بي‌كاري جوانان در اين استان هم‌سطح استان‌هايي مانند سيستان و بلوچستان و يا ايلام باشد.

وي افزود: متاسفانه بي‌كاري در خوزستان وجود دارد و اين موضوع بايد به صورت جدي در اين استان پيگيري شود. براي حل اين مشكل دو راهكار را مي‌توان مطرح كرد؛ يكي از اين راهكارها كوتاه‌مدت است و در اين جهت مي‌توان از ظرفيت‌هاي موجود در استان استفاده كرد. شركت‌ها و سازمان‌هاي بزرگي در استان وجود دارد كه مي‌توان با مديريت صحيح بخشي از معضل بي‌كاري جوانان را از طريق اين ظرفيت‌ها حل كرد.

موسوي تصريح كرد: بخشي از كار نيز بايد در سطح كلان كشور پيگيري شود؛ جذب سرمايه‌گذاران بزرگ به استان، توسعه صنعت و پيگيري اجراي طرح 180 هزار هكتاري مقام معظم رهبري ازجمله اقداماتي است كه بايد در سطح كلان انجام شود. اگر طرح 180 هزار هكتاري مقام معظم رهبري در خوزستان اجرايي شود و جهاد كشاورزي نيز در اين زمينه حمايت‌هاي لازم را داشته باشد، تعداد زيادي از جوانان بي‌كار خوزستان شاغل مي‌شوند.

نماينده اهواز در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در استان خوزستان نبايد جوان بي‌كار داشته باشيم، خاطرنشان كرد: اشتغال و اعطاي تسهيلات مهمترين موارد در بحث ازدواج جوانان است؛ متاسفانه در خصوص پرداخت تسهيلات ازدواج به جوانان بسيار سخت‌گيري مي‌شود.

وي ادامه داد: در هفته جاري ديداري با رئيس‌كل بانك مركزي انجام مي‌شود و در اين ديدار بر مساله اعطاي تسهيلات ازدواج به جوانان تاكيد خواهد شد. البته اين موضوع نيازمند تدوين قانون ويژه‌اي است و لازم است مجلس شوراي اسلامي در اين زمينه اقدام كند.

موسوي با اشاره به اينكه ايران كشور جواني است، گفت: با توجه به اينكه حوزه ورزش داراي چالش‌ها و مشكلات زيادي است، ادغام سازمان جوانان با وزارت ورزش ممكن است موجب شود مسايل مربوط به جوانان تحت‌الشعاع قرار گيرد؛ مسايل و مشكلات مربوط به جوانان مانند بي‌كاري و ازدواج بايد به صورت تخصصي پيگيري شود.

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي افزود: بدون شك بخش كوچكي كه در وزارت ورزش و جوانان به حوزه جوانان اختصاص يافته پاسخ‌گوي نيازها نيست و اين حوزه بايد بيشتر تقويت شود.

وي درباره شناسايي استعدادهاي جوان، تصريح كرد: شناسايي برخي نخبگان و استعدادهاي جوان از طريق مدارس و دانشگاه‌ها آسان است، ولي برخي جوانان در حوزه‌ها مختلف نخبه هستند ولي مورد بي‌مهري قرار گرفته‌اند و تاكنون شناسايي نشده‌اند. براي حل اين مشكل لازم است مركز يا پايگاهي ويژه استعداديابي جوانان در استان و شهرستان‌ها ايجاد شود تا با شناسايي نخبگان در حوزه‌هاي مختلف بتوان از ظرفيت‌هاي آنها استفاده كرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار