شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
 جشنواره تئاتر كودك خوزستان پس از وقفه اي چند ساله به دليل تامين نشدن اعتبار با قول مساعد و اعلام آمادگي مسئولان ارشاد استان و دزفول امسال در دزفول برگزار مي شود.
جشنواره تئاتر كودك خوزستان بار ديگر در دزفول احيا مي شود

 جشنواره تئاتر كودك دزفول به عنوان يكي از قديمي ترين جشنواره هاي تئاتر استان در حوزه كودك و نوجوان، كه به دليل ميزباني چندين ساله اين جشنواره در دزفول و شركت گروه هاي برتر تئاتر استان در آن، به جشنواره تئاتر كودك خوزستان شهرت يافته به دليل تامين نشدن اعتبار مورد نياز چند سالي است كه برگزاري آن متوقف شده است.

ناصر چناني معاون هنري و سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان در همايش روز جهاني تئاتر در دزفول از مسئولان، هنرمندان و پيشكسوتان تئاتر دزفول خواست تا اين جشنواره را احيا كنند كه اين درخواست با استقبال مسئولان و هنرمندان دزفول مواجه شد.

نادر سعادتي فرد رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي دزفول در اين خصوص در گفت و گو با ايرنا ضرورت احياي مجدد جشنواره تئاتر كودك در دزفول را مورد تاكيد قرار داد و ابراز اميدواري كرد پس از وقفه اي چند ساله، دزفول امسال شاهد برگزاري دوباره اين جشنواره باشد.

وي ادامه داد: برگزاري جشنواره تئاتر كودك علاوه بر ايجاد نشاط و افزايش كيفي و كمي توليد گروه هاي تئاتر شهرستان موجب رونق دوباره اين رشته از هنر در خوزستان مي شود.

عظيم سرافراز سخنگوي شوراي شهر دزفول نيز در اين رابطه با استقبال از برگزاري مجدد جشنواره تئاتر كودك دزفول گفت: دزفول ظرفيت برگزاري جشنواره كشوري تئاتر كودك را نيز دارد و تمام مجموعه شوراي شهر و شهرداري براي احياي مجدد جشنواره تئاتر دزفول اعلام آمادگي مي كند.

معاون هنري و سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان نيز در گفت و گو با ايرنا استقبال مسئولان دزفول از احياي دوباره جشنواره تئاتر كودك را مورد اشاره قرار داد و گفت: جشنواره تئاتر كودك دزفول يكي از جشنواره هاي باسابقه خوزستان است كه تاثير بسيار زيادي بر جامعه و گروه هاي هنري استان داشته است.

ناصر چناني با تاكيد بر اينكه امسال پس از چندين سال وقفه جشنواره تئاتر كودك دزفول را در تقويم برنامه هاي فرهنگي اين شهر ثبت مي كنيم از سرمايه گذاري و حمايت مالي بخش خصوصي از اين جشنواره استقبال كرد و افزود: با توجه به مخاطبان زياد اين جشنواره امسال سهم بيشتري براي بخش خصوصي در نظر گرفته مي شود.

وي خاطر نشان كرد:جشنواره تئاتر كودك همه مجموعه هاي هنري را در استان شامل مي شود به همين خاطر علاوه بر ايجاد شور و نشاط و افزايش رقابت بين گروه هاي تئاتر موجب ارتقاي كيفي توليدات هنري شهرستان و استان مي شود.

هفتمين جشنواره تئاتر كودك و نوجوانان خوزستان در سال 1390 در دزفول برگزار شد اما به دليل مشكل مالي اين جشنواره با وقفه اي چهار ساله مواجه شده است.

شهرستان دزفول داراي 17 گروه فعال تئاتر است كه در اين گروه ها بيش از 150 هنرمند، نويسنده، كارگردان و عوامل فني مشغول فعاليت هستند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار