اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
منتخب مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شایعات منتشر شده در خصوص ملاقات و نشست منتخبین این شهرستان با وزیر کشور، گفت: هیچ نشستی با وزیر کشور مبنی بر نقد عملکرد استاندار و انتصابات در استان خوزستان نداشته‌ایم.
 
جلیل مختار در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهارکرد: در این همایش توانستیم از وقت حداکثر استفاده را ببریم و نامه‌ای به وزیر کشور در خصوص اعتبارات منطقه آزاد اروند جهت جبران خسارات وارده به دو شهرستان آبادان و خرمشهر در دفاع مقدس و پیگیری آن تسلیم کنیم. در این نامه به شرح در خصوص نحوه مدیریت منطقه آزاد و نقد مدیریتی مطرح شده که به امضا 11 تن از منتخبین مجلس شورای اسلامی خوزستان رسیده است.
 
وی افزود: در این همایش ملاقاتی نیز با دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان داشتیم که از مطلوب نبودن طرح تحول سلامت در آبادان صحبت شد و مشکلات متعدد بهداشت و درمان شهرستان را با وزیر در میان گذاشتیم و بنا شد تا بعد از ماه مبارک رمضان سفری به این شهرستان داشته باشد تا به طور جد مسائل را پیگیری و برای حل سریع‌تر آن‌ها چاره‌یابی کند.
 
منتخب مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع دیگری که درحال پیگیری است، پروژه‌های انتقال آب کارون به دیگر استان‌های کشور است که کلنگ‌زنی این پروژه‌ها در دستور کار ریاست جمهوری بود اما با پیگیری منتخبین مردم اهواز و آبادان و برخی دیگر از شهرهای خوزستان و اعلام اعتراض خود، وزیر نیرو قول داد اگر این موضوع در دستور کار قرار بگیرد کلنگ‌زنی حذف خواهد شد.
 
مختار پروژه خصوصی‌سازی پالایشگاه آبادان را یک اشتباه بزرگ خواند و عنوان کرد: پالایشگاه آبادان به عنوان یک آثار ملی در کشور و در دوران دفاع مقدس است و تنها نقطه امن و تاثیرگذار جهت ایجاد فرصت شغلی برای مردم است و خصوصی‌سازی این مجموعه قطعا موجب ریزش و کاهش نیروهای انسانی و به طبع افزایش بیکاری و در نهايت تحت‌الشعاع قرار گرفتن امنیت جامعه آبادان خواهد شد.
 
وی افزود: با توجه به این‌که آبادان در نقطه صفر مرزی قرار دارد و پالایشگاه آبادان یک نقطه امنیتی و حاکمیتی محسوب می‌شود، ریسک واگذاری این مجموعه عظیم کار درستی نیست، لذا در همین خصوص نامه‌ای به وزیر نفت نوشتیم که به امضا 15 تن از منتخبین مردم خوزستان رسید.
 
مختار ادامه داد: سوءمدیریت در اداره پالایشگاه آبادان و چند دستگی در این مجموعه موجب رسیدن به مرحله براندازی پالایشگاه نفت آبادان شده است.
 
وی با بیان این‌که قرار بود پالایشگاه خوزستان در دوران ریاست جمهوری دوره گذشته اجرایی شود، عنوان کرد: وزیر نفت در این خصوص 2 مبحث تامین خوراک و سرمایه‌گذار را مطرح کرد و گفت چنانچه سرمایه‌گذار آماده باشد می‌توانیم با برگزاری جلسه در وزارت نفت استارت اولیه کار را در خوزستان بزنیم.
 
مختار در پایان با اشاره به راه‌اندازی فاز دوم پالایشگاه آبادان در نیمه دوم سال جاری گفت: در تلاش هستیم با ایجاد فضای مناسب برای کار و راه‌اندازی فاز دوم پالایشگاه بتوانیم بین 5 تا 6 هزار شغل وابسته و غیروابسته را طی 5 تا 7 سال آتی برای این منطقه ایجاد کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار