اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
از آنجا که خوزستان همیشه مورد توجه دشمنان بوده است باید فردی در حد معاون رئیس جمهور این استان را مدیریت کند، یعنی به نوعی استاندار ویژه می خواهیم / گزینه استانداری خوزستان باید بومی باشد چون در این صورت دلسوزتر است و وقت بیشتری هم برای استان خواهد گذاشت
خبرگزاری مهر نوشت: نماینده مردم شوش در مجلس گفت: استاندار خوزستان نباید خودش را یکه تاز میدان بداند ولی متأُسفانه چنین یکه تازی هایی مشاهده شده است.

سید راضی نوری شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان خوزستان یک استان ویژه در کشور است که همیشه به دلیل مرزی، ثروتمند، دارای انرژی، نفت و کشاورزی بودن مورد طمع دشمنان بوده و همیشه چنین استان استراتژیکی برای کشور ویژه است.

وی افزود: از آنجا که خوزستان همیشه مورد توجه دشمنان بوده است باید فردی در حد معاون رئیس جمهور این استان را مدیریت کند، یعنی به نوعی استاندار ویژه می خواهیم. خوزستان ۸۰ درصد انرژی کشور را تأمین می کند ولی امروزه چالش هایی در کشاورزی و انتقال آب در این استان وجود دارد.

منتخب مردم شوش در مجلس دهم تصریح کرد: برای تصدی گری استان خوزستان باید کسی را انتخاب کنیم که لایق، شایسته و دارای شاخص های ویژه داشته باشد. گزینه استانداری خوزستان باید بومی باشد چون در این صورت دلسوزتر است و وقت بیشتری هم برای استان خواهد گذاشت.

نوری بیان کرد: یکی از ضربه های بزرگی که در سنوات قبل به خوزستان وارد شده استاندار غیر بومی است. استاندار خوزستان باید کسی باشد که بتواند از این استان دفاع کند و مدافع حقوق مردم و قومیت های مختلف استان در زمینه های متنوع به ویژه ریزگردها باشد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ظرفیت ها و قابلیت های استان در تبادلات مرزی و تجاری با شیطنت های آمریکا در کشورهای خلیج فارس و حضور مجدد در منطقه با توجه به اینکه یک مرز آبی داریم، بسیار حساس است.

نماینده مردم شوش در مجلس با اشاره به اشتغالزایی از طریق مرزهای زمینی و دریایی استان گفت: داشتن منطقه آزاد اروند راه ها و اقتصاد ملی و رتبه اول تا سوم پرداخت مالیات کشور همه ظرفیت های این استان هستند ولی رتبه خوزستان در سرمایه گذاری که در گذشته دو کشور بوده امروز به بالای ۱۵ و حتی ۱۷ رسیده است.

نوری ادامه داد: نیروهای انسانی با قومیت های مختلف در خوزستان داریم که باید با بهره گیری از این ظرفیت قومی استان را به جایی برسانیم که لیاقتش را دارد. این استان به یک سند با چشم اندازی وسیع و پررونق دارد و استاندار خوزستان نباید خودش را یکه تاز میدان بداند ولی متأُسفانه چنین یکه تازی هایی مشاهده شده است.

وی یادآور شد: یک استاندار نباید وقتی مجمع نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی مشاوران خوبی برایش هستند، از آنها استفاده نکند. شخصیت های ملی و فراملی خوزستانی بسیاری داریم که می توانند برای استانداری استفاده شوند ولی استاندار منتخب باید در کنار مدیریت خوب خود از ظرفیت نخبه ها و به ویژه ظرفیت های قومی این استان بهره مند شود.

منتخب مردم شوش در مجلس با ابراز تأسف از اینکه در نصب و انتصابات تبعیض هایی مشاهده شده است، گفت: باید از تمام قومیت ها که پتانسیل مهم و قوی استان هستند و همیشه برای حفظ نظام گوش به فرمان مقام معظم رهبری بودند، استفاده شود. اعتقاد ما بر این است که استاندار نباید خودش را غنی از این مجموعه های فکری بداند.

نوری با اشاره به رفع بیکاری به عنوان مهمترین دغدغه خانواده های خوزستانی در ارتباط با طغیان رودخانه ها گفت: طی هفته های گذشته طغیان رودخانه ای که بر اثر بارندگی های بالادست سد دز داشتیم را مشاهده کردیم. بسیاری از روستاها و زیرساخت های جاده ای، کشاورزی، آب و برق خسارت دیده و متأسفانه نزدیک به ۶ هزار هکتار زمین کشاورزی مردم زیر آب رفت.

وی اضافه کرد: مزرعه ها و جاده ها تخریب شدند. مجتمع های آب رسانی کاملا صدمه دیده و با وجود گذر زمان آب رسانی به برخی روستاها به وسیله تانکر انجام می شود. در زمان سیلاب ۶ روستا کاملا زیر آب رفته و ۱۲ روستا در محاصره آب بودند و آب به بافت ساختمان ها آسیب وارد کرده بود.

نماینده مردم شوش در مجلس بیان کرد: مسئولان مختلف استانی و کشوری از جمله مدیر بنیاد مسکن، معاون وزیر در امور روستایی و معاون هلال احمر کشور در مناطق سیل زده حضور پیدا کردند. تا آنجا که وسعمان می رسید به نحو احسن رسیدگی های لازم را انجام و همچنین کمک رسانی ها را به موقع انجام دادیم. البته بارش تگرگ و شیوع تب برفکی هم قبل از سیل اخیر به زمین های کشاورزی و دام های شهرستان آسیب وارد کرده بود.

نوری در ارتباط با پرداخت خسارت به مردم گفت: از طریق ماده ۱۰، ۱۲ و ۲۲۴ برنامه پنج ساله توسعه برای پرداخت خسارت به مردم پیگیری های لازم را انجام دادیم.

وی در خصوص بحث انتقال آب کارون اظهار کرد: کسانی که در پایین دست رودخانه زندگی می کنند بر اساس تعاریف بین المللی حق آبه ای دارند. باید این حق آبه را به منظور حفظ محیط زیست و رعایت اکولوژی های طبیعی به خوبی در نظر بگیریم چرا که طی سال های اخیر با کم توجهی به آن تالاب های استان کم آب شده و در نتیجه کانون های ریزگرد بسیاری در استان ایجاد شد.

نماینده مردم شوش در مجلس با اشاره به اینکه اگر آب دریای خلیج فارس و عمان برگشت داده شود مقدار شوری آب را افزایش می دهند و شوره زارهایی را در زمین ایجاد می کند، ابراز تأسف کرد: متأسفانه در اثر بی تدبیری هایی که در رأس تصمیم گیری به وجود می آید استان های پایین دست رودخانه با مشکل مواجه می شوند و هر گونه انتقال آبی که مسائل زیست محیطی، زندگی انسان ها، کشاورزی، دریا، تالاب و جانوران را بر هم بزند زنگ خطری برای آینده است.

نوری تصریح کرد: نباید با اقدامات احساسی حقابه کسی را به کویر منتقل کنند که بارها هم تذکرات لازم را در این زمینه داده بودیم. رئیس جمهور در نشست منتخبان وعده داده بود که هیچ انتقال آبی غیر از شرب نخواهیم داشت در صورتی که قبلا هم با چنین وعده ای آب را برای مصارف کشاورزی و صنعت استفاده کردند.

وی تأکید کرد: تحت هیچ شرایطی نباید با طغیان آب رودخانه طی هفته های اخیر این انتقال را توجیه کنند. متأسفانه برخی ها به دنبال به وجود آوردن دلایلی برای انتقال آب به یزد، کرمان و اصفهان هستند ولی مقابل این انتقال آب ها خواهیم ایستاد.

منتخب مردم شوش در مجلس دهم در ارتباط با واگذاری سهام شرکت نیشکر هفت تپه گفت: یکی از سیاست های اصلی نظام اصل ۴۴ است که بر اساس آن تمام شرکت های تولیدی به بخش خصوصی واگذار شود و برای داشتن اقتصاد پویا نباید با آن مخالفت داشت. برخی مواقع این واگذاری به بخشی که از نظر فنی توانمند نبوده و قادر به مدیریت نیستند و باید با چنین واگذاری هایی مخالفت کرد.

نوری اضافه کرد: ۲۳ هزار هکتار از شرکت نیشکر هفت تپه واگذار شده و تمام حرفمان این است که چنین واگذاری هایی به مجموعه های توانمند صورت بگیرد. به عنوان مثال اینکه قند را به یک سری صنایع جانبی تبدیل کنند اصلا قابل توجیه نیست چون شکر و قند جزو مایحتاج ضروری مردم و یکی از اقلام اصلی سبد کالای مصرفی آنها است و باعث تأمین امنیت غذایی می شود.

وی عنوان کرد: باید اشتغالزایی، تأمین امنیت شغلی و غذایی و همچنین توسعه صنعت فعلی در واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه مورد توجه بهره بردار جدید قرار گرفته و آن را رعایت کند.

نماینده مردم شوش در مجلس گفت: صنعت یکی از توانمندی های استان خوزستان است و گاهی اوقات رکود اقتصادی در صنعت این استان ایجاد شد و برای تقویت نیازمند برداشتن یک سری قدم های مثبت است. نوبخت در سفری که هفتم فروردین سال جاری به خوزستان داشت به مسئولان نوید داده بود که با معرفی واحدهای صنعتی نیمه فعال، تسهیلاتی را برای پرداخت به آنها در نظر خواهد گرفت. به هر حال صنایع مادر خوزستان باید از حالت موجود خارج شده و فرصت های شغلی جدید را ایجاد کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار