در زمان فعاليت شوراي شهر اهواز ، بودجه‌هاي خوبي به مجموعه شهرداري اختصاص مي‌يافت اما کاری صورت نمی گرفت

"> انتقاد استاندار از شورای منحل شده اهواز
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶

در زمان فعاليت شوراي شهر اهواز ، بودجه‌هاي خوبي به مجموعه شهرداري اختصاص مي‌يافت اما کاری صورت نمی گرفت

 

استاندار خوزستان گفت: پروژه‌هاي اصلي در سطح شهر اهواز مانند پل نهم، تقاطع‌هاي غيرهمسطح، ساحل‌سازي در حاشيه رودخانه كارون، لايروبي رودخانه، پارك‌سازي، توسعه زمين‌هاي بازي، توسعه ‌محله‌سراها، روشنايي معابر، نوسازي بافت‌ فرسوده، جلوگيري از تصرفات غيرقانوني و ايجاد بازارچه‌هاي خوداشتغالي بايد تا پايان كار دولت دهم اجرايي شوند.

به گزارش ايسنا ، سيدجعفر حجازي در جلسه بررسي پروژه‌هاي عمراني شهر اهواز اظهار كرد: متاسفانه در شهر اهواز و در سال‌هاي گذشته برنامه خوب و منسجمي وجود نداشته و اين در حالي است كه در زمان فعاليت شوراي شهر، بودجه‌هاي خوبي به مجموعه شهرداري اختصاص مي‌يافت كه بسيار بيشتر از بودجه‌هاي فعلي بود و در بحث عمران شهري گاهي تا 40 ميليارد تومان اعتبار به شهرداري اختصاص مي‌يافت، ولي حجم كاري كه انجام مي‌شد اندك بود. شهرداري اهواز در آن مقطع به دليل وضعيت نابسامان، تورم نيروي انساني، توجه نكردن به موضوع درآمدزايي و عدم اخذ حقوق قانوني خود از شركت‌ها و سازمان‌هاي مختلف هيچ‌گاه نتوانست حتي يك‌پنجم بودجه‌اي كه در شهري مانند اصفهان محقق مي‌شود را محقق كند.

وي افزود: در سال‌هاي نخست بحران شهرداري به ناچار بخشي از كارها به دستگاه‌هاي ديگر واگذار شد؛ به عنوان مثال ايجاد بلوارهاي ورودي شهر به اداره راه و ترابري، ساحل‌سازي به سازمان عمران كارون و روشنايي معابر به شركت توزيع نيروي برق واگذار شد و به اين ترتيب بخشي از كمبودها و بي‌ثباتي‌هاي موجود در شهرداري جبران شد. در يك سال گذشته انسجامي در مجموعه شهرداري اهواز ايجاد شده و اكنون اعتقاد بر اين است كه رسيدگي به امور شهر بر عهده شهرداري است و دستگاه‌هاي ديگر تنها بايد عقب‌ماندگي‌ها را جبران كنند.

حجازي تصريح كرد: در حال حاضر شهرداري اهواز آمادگي رسيدگي به امور را دارد و بسياري از پروژه‌هاي بزرگ و كوچك در مركز و حاشيه شهر و همچنين پروژه‌هايي كه تاكنون به هر دليل غيرفعال بوده‌اند اكنون با سرعت در حال انجام هستند. شهر اهواز به عنوان يكي از كلانشهرهاي كشور در منطقه‌اي ثروتمند واقع شده، ولي اين شهر علي‌رغم كارهايي كه انجام شده، هنوز به نقطه مطلوب نرسيده است. برخي شركت‌ها و كارخانه‌هايي كه در اين شهر فعاليت دارند به جاي اينكه به توسعه شهر كمك كنند، حتي عوارض قانوني خود را نيز نمي‌پردازند.

استاندار خوزستان خاطرنشان كرد:‌ با توجه به اينكه در سال آخر فعاليت دولت دهم قرار داريم، هر كاري كه لازم است براي ساماندهي شهر اهواز انجام شود بايد در يك سال باقي مانده اجرايي شود و تكميل پروژه‌هاي نيمه‌كاره نيز بايد در دستور كار قرار گيرد.

وي با اشاره به انحلال شوراي شهر اهواز، ادامه داد: در سال آينده و همزمان با برگزاري انتخابات رياست جمهوري، انتخابات شوراي اسلامي شهر اهواز نيز برگزار مي‌شود و با انتخاب اعضاي جديد و تشكيل شورا، خلاء دو ساله نبود شوراي شهر در اهواز نيز برطرف مي‌شود. اميدواريم در انتخابات آينده شهروندان افرادي صالح، سالم، همدل، دلسوز و علاقمند به خدمت را انتخاب كنند تا با توجه به اينكه شهرداري اهواز در حال پيشرفت است، دوباره شاهد نباشيم كه حركت اين مجموعه كند شود.

استاندار خوزستان اظهار كرد: در آخرين سال فعاليت دولت دهم بايد از همه امكانات موجود مانند اوراق مشاركت و اعتبارات و ظرفيت‌هاي مالي موجود به خوبي استفاده شود و همه طرح‌ها و پروژه‌هاي پيش‌بيني شده تكميل شوند.

حجازي گفت: شهردار اهواز ليست همه پروژه‌هايي كه با مشاركت دولت، دستگاه‌ها و شركت‌ها بايد اجرايي شوند را حداكثر تا يك هفته ديگر به تفكيك منابع و دستگاه‌ها آماده كند؛ پس از تنظيم اين ليست جلساتي برگزار و تعيين مي‌شود كه چه كارهايي را شهرداري بايد به صورت مستقل انجام دهد و چه كارهايي بايد با همكاري دولت و دستگاه‌ها انجام شوند؛ به اين طريق مي‌توان در زمينه تفكيك و تامين منابع مالي برنامه‌ريزي خوبي انجام داد.

وي افزود: شهرداري اهواز بايد در زمينه جذب سرمايه‌گذار بيشتر فعاليت كند. در حال حاضر زيرساخت‌ها آماده است و شهردار بايد در زمينه ساخت هتل، رستوران و كارهايي كه به نوعي موجب رونق شهر اهواز مي‌شود را از طريق جذب سرمايه‌گذار اجرايي كند. وقتي يك كلانشهر هتل خوبي داشته باشد، كنفرانس‌ها و گردهمايي‌هاي مهمي نيز در آن شهر برگزار مي‌شود و اين موضوع موجب تحول اقتصاد منطقه مي‌شود. سرمايه‌گذاران در زمينه ايجاد بازارچه‌ و هايپرماركت جذب شوند و به‌گونه‌اي عمل شود كه تا پايان سال جاري تعداد زيادي از اين پروژه‌ها به بهره‌برداري برسد.

استاندار خوزستان تصريح كرد: براي اجراي اين طرح‌ها مي‌توان از روش‌هايي مانند استفاده از منابع داخلي استان، فعال‌سازي شركت‌هاي، جذب سرمايه‌گذار و راه‌اندازي طرح‌هايي با مشاركت شهروندان استفاده كرد. دولت، دستگاه‌هاي اجرايي و شهرداري به تنهايي نمي‌توانند اهواز را در كوتاه مدت متحول كنند، بنابراين بهترين كار استفاده از سرمايه‌گذاران است.

حجازي با اشاره به اينكه منابع موجود در استان بايد جذب و هدايت شود، خاطرنشان كرد: مي‌توان با راه‌اندازي موسسه‌هاي اعتباري، منابع موجود در استان را جمع‌آوري و از آنها در جهت اجراي بسياري از پروژه‌هاي شهري استفاده كرد. استان خوزستان از منابع بسياري برخوردار است و تنها بايد بدانيم كه چگونه از اين منابع استفاده كنيم. دولت نيز ظرفيت خوبي را از طريق اعطاي مجوز انتشار اوراق مشاركت فراهم كرده و اگر طرح‌هاي عمراني شهر اهواز تا يك هفته ديگر جمع‌بندي و ارائه شوند، مي‌توان منابع مالي بيشتري را نيز وارد استان كرد.

وي ادامه داد: پروژه ساحل‌سازي در حاشيه شرقي رودخانه كارون، حدفاصل پل پنجم تا پل ششم بايد تا پايان فعاليت دولت دهم تكميل شود؛ در زمنيه روشنايي پارك شهروند نيز حداكثر تا يك هفته ديگر طرحي مناسب ارائه شود تا اين پروژه متناسب با كاربري منطقه اجرايي شود. پروژه روشنايي بلوار ساحلي، حدفاصل پل سوم تا پل نهم نيز بايد اجرايي شود.

حجازي گفت: دو ميليارد تومان اعتبار براي اجراي پروژه روشنايي معابر مركز شهر اختصاص مي‌يابد و در دو ماه آينده بايد مقدمات اجراي اين پروژه انجام شود. شهرداري نيز در اين مدت بايد مكان نصب ترانس‌ها را مشخص كند و به‌گونه‌اي عمل شود كه تا نيمه مهرماه روشنايي خيابان نادري تكميل شود. كارگاه قطار شهري در اين خيابان نيز ابتداي مهرماه جمع‌آوري مي‌شود و با حذف پل روگذر نادري، اين خيابان به پياده‌رو تبديل مي‌شود. محور سواره‌رو در اين خيابان نيز كفپوش‌گذاري مي‌شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار