شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
سازمان آب و برق منطقه ای استان خوزستان تعدادی اتوبوس دریایی برای واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی خریداری کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) اظهار داشت: یکی از ارگان های فعال استان در زمینه گردشگری دریایی و آبی، سازمان آب و برق منطقه ای استان خوزستان است.

دکتر خسرو نشان افزود: این ارگان همکاری تنگاتنگی در زمینه توسعه گردشگری آبی استان خوزستان با سایر ارگان های مرتبط با گردشگری استان از جمله استانداری و اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان خوزستان داشته است.

وی افزود: چندین سال است که سازمان آب و برق منطقه استان خوزستان نسبت به خریداری چند فروند اتوبوس مدرن دریایی اقدام کرد.

وی گفت: این سازمان قصد دارد، اتوبوس های دریایی را جهت بهره برداری در دریاچه های پشت سد و یا تردد در آبهای ساحلی خلیج فارس به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار کند. 
  
دکتر نشان ادامه داد: سرمایه گذاران از طریق اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برای دریافت این شناورها می توانند به سازمان آب و برق منطقه ای استان معرفی شوند. 
  
وی یادآور شد: همچنین در زمانی که فصل گردشگری استان خوزستان است، لنج های صیادی و تجاری نیز می توانند با تغییر کاربری نسبت به جابه جایی مسافران در آبهای خلیج فارس اقدام کنند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان عنوان کرد: به این ترتیب شرایطی فراهم می شود تا با استفاده از حداقل امکانات بتوانیم بیشترین بهره برداری را از دریا داشته باشیم. 
  
وی تاکیدکرد: به این ترتیب با افزایش خدمات و امکانات گردشگری، رضایت مسافران ورودی به استان خوزستان را نیز خواهیم داشت.
این مقام مسئول در استان خوزستان همچنین عنوان کرد: توسعه گردشگری دریایی در استان خوزستان، نیازمند فعال شدن تورهای توریسم دریایی توسط دفاتر خدمات مسافرتی است. 
  
به گفته دکتر نشان، دفاتر خدمات مسافرتی باید شناسایی کاملی از مناطق گردشگری دریایی که قابلیت ورود گردشگر را دارند، داشته باشند.

وی عنوان کرد:در نیمه دوم هر سال به دلیل خنک شدن آب و هوا گردشگران زیادی برای سفر به خوزستان رغبت دارند، لذا می بایست نسبت به جذب گردشگران به ویژه در مناطق گردشگری دریایی و آبی استان، توسط دفاتر خدمات مسافرتی تلاش صورت گیرد. 
  
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان همچنین بر لزوم ایجاد جاذبه های جدید مرتبط با دریا و آب تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین راه های ایجاد جاذبه جدید، ساخت موزه های تخصصی در نوار ساحلی استان خوزستان است. 
  
به گفته دکتر نشان، ساخت موزه تخصصی در خصوص خلیج فارس که بتواند به طور واضح تاریخ این خلیج را در دوره های مختلف به لحاظ فرهنگی، جغرافیایی، اجتماعی و فرهنگی بیان کند، بسیار ضروری است. 
  
وی اذعان داشت: همچنین ساخت سایر موزه های مرتبط با آب و دریا که هم اکنون در دنیا مورد بازدید گردشگران کشورهای مختلف ساحلی قرار می گیرد، نیز در استان خوزستان ضروری است. 
  
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان تاکید کرد: با این اقدامات می توانیم در شکوفایی و رونق هر چه بیشتر گردشگری دریایی و آبی استان خوزستان سهیم باشیم و آینده ای روشنی را از این صنعت در خوزستان ترسیم کنیم که در نهایت باعث رونق گردشگری دریایی کشور خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار