اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
وزیر بهداشت: آلودگی های زیست محیطی خوزستان منشا بیماری‌های زیادی است / استان خوزستان به دلیل جنگ تحمیلی عقب ماندگی های زیادی پیدا کرد/ سفرهایی که به این استان داشته ام، بی نتیجه نبوده است
وزیر بهداشت گفت: خوزستان منبع آلودگی های زیست محیطی است که بیماری های زیاد ناشی از آن به حوزه سلامت تحمیل می شود


شوشان: وزیر بهداشت گفت: استان خوزستان منبع آلودگی های زیست محیطی نیز است که بیماری های زیاد ناشی از آن به حوزه سلامت تحمیل می شود .

 سید حسن هاشمی در دومین روز سفر خود به مناطق محروم شمال خوزستان و در حاشیه حضور در روستای جنگه شهرستان ایذه، اظهار داشت: حدود پنج سال پیش در قالب کاروان نورآوران سلامت به این مناطق آمده بودم و وضعیت مردم آنگونه که انتظار داشتیم، بهبود پیدا نکرده اما تنها بخشی که در این مناطق حضور فعال دارند، همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان هستند.

وزیر بهداشت افزود: خدمات مورد نیازی که باید به مردم مناطق محروم ارائه شود، اندک است در حالی که اقدامات بسیار خوبی از نظر خدمات بهداشتی و درمانی در این مناطق مانند دسترسی به پزشک و متخصص، ماما، دارو در شهرستان ایذه انجام شده و کمبودهای آنان مانند راه اندازی پایگاه اورژانس و شبانه روزی شدن مرکز بهداشت به زودی برطرف خواهد شد.

هاشمی ابراز امیدواری کرد که در سالهای آینده و در قالب سفرهای غیرکاری در مناطق محرومی همچون شمال خوزستان مجددا حضور یابد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه وضعیت بهداشتی و درمانی این منطقه در مقایسه با دو سال گذشته، تفاوت قابل ملاحظه‌ای کرده است، افزود: بخشی از کار در مناطق محروم متوجه سایر دستگاه های اجرایی است زیرا بسیاری از روستاهای این منطقه فاقد راه ارتباطی و دسترسی به خدمات و آب آشامیدنی مناسب است و بار بیماری های آن به حوزه سلامت تحمیل می شود.

هاشمی بر لزوم ساخت مراکز جامع خدمات سلامت، تکمیل خانه های بهداشت مورد نیاز، تامین نیروی انسانی در سال جاری در این مناطق تاکید کرد و گفت: بیمارستان دوم شهرستان ایذه را بازسازی می کنیم و خوشبختانه اکثر تخصص ها غیر از جراح مغز در این شهرستان حضور دارند که امیدواریم ابتدا تجهیزات مورد نیاز تامین شود و پس از آن جراح مغز نیز در منطقه حضور یابد.

وزیر بهداشت از راه اندازی دستگاه سی تی سی اسکن در شهرستان ایذه از هفته آینده خبر داد و افزود: مردم از خدمات حوزه سلامت رضایت نسبی دارند و امیدواریم که کمتر بیمار شوند و به ما مراجعه کنند.

هاشمی گفت: استان خوزستان به دلیل جنگ تحمیلی عقب ماندگی های زیادی پیدا کرد و از سوی دیگر منبع آلودگی های زیست محیطی نیز است که بیماری های زیاد ناشی از آن به حوزه سلامت تحمیل می شود و انتظار این است که به استان خوزستان بیشتر از سایر مناطق کشور توجه شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: سفرهایی که به این استان داشته ام، بی نتیجه نبوده اما اگر هماهنگی بیشتری بود، اثربخشی آن افزایش می یافت بنابراین امیدواریم در سال پایانی دولت یازدهم بتوانیم اقدامات بهتری در این استان انجام دهیم.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار