محسن ریاضی عضو جوان شورای شهر دزفول می گوید من گاهی که کار خوبی می کنم مردم از  محسن رضایی تشکر می کنند...

"> حاشیه های جالب یک سفر / محسن ریاضی یا محسن رضایی ؟
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۳

محسن ریاضی عضو جوان شورای شهر دزفول می گوید من گاهی که کار خوبی می کنم مردم از  محسن رضایی تشکر می کنند...

 

دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هفته گذشته میهمان مردم خونگرم استان خوزستان بود. روایت پیش رو حاشیه نگاری خبرنگار سایت شخصی وی از این سفر است.

به گزارش شوشان ، از همان صبح روز چهارشنبه 14 تیرماه و با مشاهده استقبال کنندگان از دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در فرودگاه دزفول که از طیف های مختلف مردم بودند، حاشیه های این سفر برایم اهمیت بیشتری از متن امور و کارکردهای رسمی و اداری آن پیدا کرد. مخصوصاً از آنجا که جوانی تنومند و سبزه رو، خطاب به من گفت تو کی هستی که درباره آقا محسن ما این طور حرف میزنی؟ آن هم در پاسخ به این سوال ساده که شما چطور شد صبح زود تصمیم گرفتید در مراسم استقبال از دکتر حاضر شوید؟ جوان در ادامه گفت: مگر قرار بود نیاییم؟ آقا محسن عشق ماست، هم به دنیا آمده استان ما و هم مدافع بزرگ سرزمین ماست.

فرمانده بر مزار همرزمان

گلزار شهدای دزفول در شهیدآباد و بهشت علی اولین محلی است که دکتر رضایی و هیأت همراه در دزفول در آن حاضر شدند، این حضور تنها یک ادای احترام ساده و رسمی به مقام شامخ شهدا نبود، بلکه حضور فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس بر سر مزار همرزمان شهیدش بود و چه تماشایی بود صحنه حضور فرمانده بر مزار همرزم نزدیک دوران دفاع و یار سال های اخیر، یعنی سردار حاج احمد سوداگر، فرمانده اسبق سپاه علاوه بر مزار سردار شهید سوداگر، بر مزار شهدای دیگری نیز حضور یافته به قرائت فاتحه و گذاشتن گل بر مزار شهدا پرداخت.

دکتر محسن رضایی همچنین در مرقد عالم ربانی آیت اله قاضی دزفولی نیز حضور یافت و برای همراهان چند جمله ای درباره نقش ویژه آیت اله قاضی در مقاومت مردم دزفول و خوزستان سخن گفت. شمار زیادی از شهدایی که دکتر رضایی برای آنها فاتحه قرائت کرده و گل بر مزارشان نهاد شهدای حملات موشکی ارتش صدام به خانه ها و خانواده های دزفولی بودند. پاسداران شهید یداله و سیف اله صبور، شهید اردوزاده و چندین شهید بزرگوار دیگر از جمله شهدایی بودند که فرمانده دوران دفاع مقدس بر سر مزار آنها حضور یافت.

مردم دزفول در سه جبهه جنگیدند

بر سر مراز شهدا خبرنگار یکی از رسانه های محلی خود را به دکتر رسانده و درباره نقش و جایگاه مردم و شهدای دزفول در دوران دفاع مقدس سوال کرد و دکتر رضایی در پاسخ اظهار داشت: در طول سال های دفاع مقدس مردم دزفول در چند جبهه در جنگ بودند. یکی در خط مقدم و دفاع از استان و مرزهای بین المللی که فرزندانشان را به جبهه ها می فرستاند.

جبهه دوم خود شهر دزفول بود که با وجود این که زیر شدیدترین بمباران ها قرار داشت مردم مقاومت حماسی کرده و هرگز اجازه ندادند روند زندگی در دزفول متوقف شود، در حالی که صدام تلاش می کرد که دزفول خالی از سکنه شود ولی مردم با مقاومت خود روي صدام را کم کردند. سومین مشارکت دزفولی ها در جنگ پذیرایی آنها از رزمندگانی بود که از سراسر کشور به این شهر می آمدند و مردم در سطح شهر، مدارس، پادگان ها و زمین های بیرون شهر از آنها پذیرایی کرده و نقش ویژه ای در لجستیک جنگ داشتند، فرمانده اسبق سپاه افزود: پس دزفولی ها از جبهه ها و تشکیل لشکر 7 ولی عصر(عج) تا مقاومت مردمي و نان پختن مادران دزفولی برای رزمندگان در سه جبهه در دفاع مقدس جنگیدند.

خانه تیمی در دزفول

در ادامه محسن رضایی به ذکر خاطراتی از ارتباطات خود با مردم دزفول پرداخته و گفت: شهدای عزیز این شهرستان از کیفیت رزمی و اعتقادی بالایی برخوردار بودند و ارزش های دینی را در سنگرها حفظ می کردند. دکتر رضایی افزود: البته من با این روحیه مردم دزفول از قبل از انقلاب آشنا بودم آن موقع که از دست ساواک گریخته و در دزفول خانه تیمی داشتیم مردم دزفول از ما مراقبت می کردند. خانه ما در محله حسینیه عباسیه دزفول بود که آنجا کارهای مبارزه با ساواک و طاغوت را برنامه ریزی می کردیم و همیشه از احساس حمایت مردم متدین دزفول برخوردار بودیم و از این رو می دانیم چرا به دزفول لقب دارالمومنین داده شده است.

پایتخت مقاومت اسلامی ایران

اولین نشست رسمی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دزفول با اعضای شورای شهر در محل این شورا بود، بوسه های گرم و احوالپرسی ها حال و هوایی خاص داشت، اکثر اعضای شورا از رزمندگان دفاع مقدس هستند، حال و هوای سال های دفاع بر فضای دیدار حاکم بود، دور تا دور اتاق کنفرانس شورای شهر و روی دیوارها تصاویر شهدا قرار داشت و عکسي بزرگ از رودخانه دز در ميان تصاوير شهدا. اعضاء شورای شهر یک به یک درباره مسائل شهر سخن گفتند، رئیس شورا از بسته شدن بحث بازسازی دزفول گلایه کرده و اظهار داشت: دزفول به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی، هنوز در بحث زیرساخت ها مشکل دارد و حداقل برای 3 سال باید بحث بازسازی آن باز شود.

آقای رجو دیگر عضو شورا می گوید: آقای رضایی شما شخصیتی ملی و حتی فراملی و برای جهان اسلام مفید هستید، ما دزفولی ها هم معروف به ملی فکر کردن هستیم، اما می خواهم از مسئولین بپرسم اگر آن طور که مقام معظم رهبری فرموده اند مردم دزفول دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده اند؛ آیا مسئولین هم دین خود را به این مردم ادا کرده اند؟

ژنرال های عراقی به شما اهانت می کردند

شورای شهر دزفول یک عضو آزاده هم دارد او در سخنانش می گوید در دوره اسارت هرگاه ایران عملیاتی انجام می داد، ژنرال ها و نظامیان عراقی به شما به عنوان فرمانده سپاه اهانت و بی احترامی می کردند، حتی شایعه کشته شدن (شهادت) شما را پخش می کردند، ما هم برای سلامتی و موفقیت شما دعا می کردیم، الان هم که در مسندی سیاسی در کشور قرار دارید دعاگویتان هستیم و انتظار و آرزوی موفقیت شما را داریم.

ریاضی یا رضایی؟

مهندس محسن ریاضی عضو جوان شورای شهر دزفول می گوید، من گاهی که کار خوبی می کنم مردم از شما تشکر می کنند (خنده حضار) من محسن ریاضی هستم ولی مردم وقتی تشکری دارند می گویند ممنون از آقای محسن رضایی. او در ادامه صحبت هایش می گوید اگر دزفول برای صدام مهم بود و همیشه یادآوری می شد که دزفول فراموش نشود آیا مسئولین ما هم امروز همین را می گویند؟ آن هم در حالی که این شهر تقریباً 3 بار کاملاً ویران شد ولی مردم هیچگاه آن را ترک نکرده و به قول شما روی صدام را کم کردند. دیگر اعضای شورا هم سخنانی درباره کم بودن سرعت توسعه شهر و ضرورت تغییر این وضع ایراد کردند.

هم موشک، هم توپ و هم بمباران

دکتر رضایی در ابتدای سخنانش در شورای شهر دزفول از روزهایی یاد کرد که دزفول توسط نیروهای ارتش بعث عراق هم با توپ و موشک و هم هواپیما بمباران می شد و از دوستان و همرزمان دزفولی خودش چون سردار رشید و سردار سوداگر و دیگران یاد کرده و گفت: مقاومت مردمی در دزفول کم اهمیت تر از پیروزی فتح المبین در اطراف شوش نبود. دکتر رضایی در ادامه سخنانش تصریح کرد: محاصره اقتصادی و جنگ اقتصادی امروز غرب علیه ایران از زمان دفاع مقدس پیش بینی شده و درباره آن تذکر داده شده ولی بعضی توجه نکرده و امروز باید پاسخگو باشند. وی افزود: سیستم بوروکراسی کشور بسیار سنتی و قدیمی است و برای غلبه یافتن در نبرد اقتصادی امروز باید نظام مدیریت را درست کرد. وی طرح تقسیم کشور به چند فدرال اقتصادی که در هر کدام آنها چند ولایت درنظر گرفته می شود را برای حاضرین توضیح داده و تأکید کرد اداره کشور در آینده نزدیک باید به فرم منطقی درآمده و ظرفیت هر چه بیشتر به صحنه آمدن مردم فراهم شود.

2 نماینده برای دزفول

در ادامه دکتر رضایی گفت: دزفول باید در مجلس 2 نماینده داشته باشد و نه یک نفر، همچنین چند ولایت باید در فدرال خوزستان ایجاد شود از جمله در شمال غرب خوزستان.

وی تأکید کرد راه حل اقتصاد از مدیریت می گذرد و برای بهبود مدیریت باید برنامه اقتصادی داشته باشیم و باید بدانیم بالاخره مثلاً در جایی مثل دزفول چه می خواهیم انجام دهیم. مدیریت های محلی متمرکز سرفصل ادامه سخنان بعدی دکتر را تشکیل داد. وی همچنین به پیگیری بحث فرودگاه دزفول اشاره کرده و گفت در این باره با سردار رشید و آقای فیروزآبادی هم صحبت خواهم کرد. مسائل را باید مرتب پیگیری کرد و نباید از پیگیری خسته شد.

دیدار با خانواده های شهدا

در مسجد کج بافان دزفول پلاکاردی نصب شده که در آن از قول مقام معظم رهبری آمده از این اقیانوس بیکران سرباز گمنام و ملا محمد علی جولای دزفولی استفاده نمایید.

در این محل قدیمی و مقدس آرامگاه سرباز گمنام حضرت ولی عصر(عج) و علامه ملا محمدعلی قرار دارد دکتر محسن رضایی در این مکان به نماز ایستاد، شال سبز هیأت انصارالمهدی بر گردن ایشان انداخته شد و پس از زیارت و نماز از کنار همین مسجد برنامه دیدار با خانواده های شهدا آغاز شد، دکتر رضایی و هیأت همراه به منزل شهدا علی و هوشنگ آراسته نیا، علی رضا و حسن علی دوبری، عبدالحسین گندمچین، مصطفی و شهیده طوبا دیاحسین، شهید روحانی علی سعد، عبدالرحیم و عبدالکریم دزفولی، عبدالرضا پنبه زن و چند شهید دیگر رفته از نزدیک با خانواده های آنها گفت و گو کردند. آیت اله سعد که پدر دو شهید است در یکی از این دیدارها پس از صحبت درباره طایفه سعد و استقرار آنها در حوالی شوشتر، ضمن خیرمقدم به آقای رضایی گفت: خدا را شکر می کنم که حکومت اسلامی را به چشم دیدم، او می افزاید: همه ما مدیون انقلابیم و تنها امام و رهبری و شهدا وظیفه خود را انجام داده اند و بقیه هنوز نتوانسته ایم.

برادران عرب و بختیاری

یکی از برنامه های دکتر رضایی در این سفر دیدار با نمایندگان، شیوخ و سران طوایف عرب و بختیاری در دزفول بود. قبل از سخنان دکتر رضایی، نمایندگان بختیاری ها و اعراب در سخنانی صریح از دکتر رضایی درخواست کردند در انتخابات ریاست جمهوری آینده به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری حضور پیدا کند. شیح هادی سرخه شخصی میانسال و محترم در جمع بود که به نمایندگی از عرب ها حمایت خود و طایفه اش از کاندیداتوری دکتر رضایی را به دو زبان عربی و فارسی بیان کرد، او در پایان به دکتر رضایی گفت ما درخواستی هم داریم و آن دیدارمان با مقام معظم رهبری با کمک و پیگیری شماست، بعد از او و پس از یزله های شادی و پایکوبی اعراب حاضر و صحبت هایی که نمایندگان بختیاری ها کردند، دکتر رضایی به ایراد سخنرانی پرداخت و یادآور شد هنوز برای اعلام کاندیداتوری رسمی زمان زیادی باقی است و من در حال بررسی موضوع هستم ولی او یادرآور شد که بحث انتخابات و دولت بعدی بسیار مهم است و هیچکس نباید نسبت به آن بی تفاوت باشد، وی از وحدت عشایر عرب و بختیاری که نمونه ای از آن در جلسه دیده شد به نیکی یاد کرد و گفت وحدت و انسجام ملی منشاء قدرت نظام اسلامی محسوب می شود.

دکتر رضایی تأکید کرد در این روز و میلاد منجی عالم بشریت حضورت مهدی(عج) دیدن وحدت و برادری شما برادران برای من یک عیدی بود، چون این وحدت رمز قدرت کشور اسلامی است و همانطور که در دفاع مقدس به کارآمد در نبرد اقتصادی و غلبه و تحریم های ظالمانه غرب نیز به کار خواهد آمد.

جشن میلاد صاحب الزمان(عج)

پس از سخنرانی در مسجد غدیر دزفول و شرکت در جشن میلاد صاحب الزمان(عج) در این محل دکتر محسن رضایی در شب میلاد مهدی موعود(عج) به میان مردم دزفول رفته و برای رسیدن به محل امامزاده سبزقبا (آستانه متبرکه حضرت محمد بن موسي کاظم(ع)) مسیری را در خیابان های دزفول با مردم این شهر پیاده طی کرد. دکتر رضایی در مسجد غدیر خطاب به انبوه جمعیت حاظر خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم زمینه ساز ظهور امام شویم باید ایران را به بهترین وضع بسازیم. برای رسیدن به این مهم دولتمردان باید مردم را مثل زمان انقلاب و جنگ باور کنند و مردم نیز باید خود را باور کنند که می توانند ابتکار و تولید و حرکت مؤثر داشته باشند.

در مسیر امامزاده سبزقبا و در این محل مقدس، دکتر رضایی مورد استقبال و مراجعه طیف های مختلف قرار گرفته و با حضور مردم شب میلادی شاد و به یادماندنی رقم خورد.

شلیک گلوله ها به احترام شیخ

پس از دزفول از صبح پنجشنبه هیأت همراه دکتر رضایی به اهواز آمد، شیوخ عرب و سران بختیاری در اهواز هم دو نشست به مناسبت میلاد صاحب الزمان(عج) ترتیب دادند که میهمان ویژه و سخنران آن دکتر محسن رضایی بود. اما پیش از شرکت در این گردهمایی ها دکتر رضایی و همراهان در محل حسینیه زرگان اهواز در مراسم تشییع جنازه مرحوم حاج شیخ جمیل جاسمی زرگانی شرکت کردند، استقبال گرم و روبوسی های مکرر شیوخ عرب همزمان بود با مرثیه خوانی ویزله های عزاداری جوانان حاضر در محل و البته همراه آن شلیک گلوله های هوایی به احترام شیخ درگذشته که همه این ها از رسوم مردم خونگرم عشایر عرب خوزستان است.

داخل حسینیه اما جمعیت حتی بیشتر از بیرون بود. نام چهارده معصوم بر دیوار حسینیه و بر کاشی های آبی رنگ نقش بسته و فضای حسینیه شبیه حسینیه های معروف تهران است. عمده ترین تفاوت پوشش و لباس هاست و همین طور قهوه عربی که در مجلس گردانده می شد. سخنران مجلس به دو زبان عربی و فارسی دکتر رضایی را اسوه ایثار و مقاومت و افتخار خوزستان و ایران خطاب کرد.

بیداری اسلامی علامتی از ظهور

جشن میلاد امام زمان(عج) در اهواز با حضورر شیوخ عرب برنامه بعدی در اهواز بود، تعداد حاضرین و شیوخ مورد احترام طوایف و قبایل بیشتر از حدی است که تصور می کردم، سالن مملو از جمعیت است، یکی از حاضرین پس از قرائت متنی حماسی به زبان عربی عبایی خوش رنگ را به دوش دکتر محسن رضایی انداخت، دکتر با احترام عبا را به تن می کند و به ایراد سخنرانی برای حاضرین می پردازد وی افتخار و عظمت اعراب را به اسلام معرفی کرده و درباره مشترکات انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی در کشورهای عربی و بیداری انسانی در آمریکا و غرب صحبت می کند و این که مردم و ارزش های الهی فصل مشترک این حرکت ها هستند که آغاز آن با انقلاب اسلامی ایران بوده است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت آغاز فصل بیداری اسلامی در امتداد انقلاب اسلامی ایران را علامت و پنجره ای به ظهور منجی عالم بشریت معرفی می کند.

خوزستانی ها دوباره به صحنه بیایند

هم در نشست با شیوخ عرب و هم در نشست با بختیاری ها در اهواز دکتر رضایی بر نقش خوزستانی ها در بسته شدن شیرهای نفت به سوی اسرائیل و اعتصاب کارکنان صنعت نفت و پیروزی انقلاب و همچنین نقش ویژه خوزستانی ها در دفاع مقدس و مقاومت و آزادسازی تمام سرزمین های ایران اسلامی تأکید کرده و خاطرنشان کرد وقت آن رسیده که یک بار دیگر خوزستانی ها به صحنه بیایند تا هم اقتصاد و فرهنگ را سامان دهند و هم پشتوانه جهان اسلام و بیداری اسلامی باشند؛ آن موقع است که انتظار ظهور صاحب الزمان(عج) را به صورت واقعی پاسخ داده ایم.

خود تحریمی در کار نباشد

نشست با کارآفرینان و صنعت گران استان خوزستان یکی دیگر از برنامه های سفر دو روزه دبیر مجمع تشخیص مصلحت به اهواز بود. در این نشست صنعت گران حاضر که بیشتر در حوزه خدمات فنی مهندسی و ساخت تجهیزات صنایع نفت و گاز و پتروشیمی فعال بودند مباحث تخصصی حوزه خود و مشکلاتی چون دیر تسویه حساب کردن شرکت ها و نهادهای دولتی با تولیدگران و متخصصان بخش خصوصی و مسائل مربوط به قوانین گمرکی و مالیاتی را مطرح کردند.

بعضی از حاضرین از طرح هایی که تا بحال توسط دکتر رضایی بازگو شده حمایت به عمل آورده و خواستار فراهم شدن اجرای هر چه بهتر این ایده ها شدند. پاسخ دکتر رضایی به این صحبت ها این بود که مردم و فعالین بخش صنعت باید به خودباوری هر چه بیشتر رسیده و دولتمردان هم نقش مردم را هر چه بهتر باور کنند تا برای مقابله با تحریم و فشار تولیدگران ما دچار تحریم مضاعف یا خود تحریمی نباشند.

به صلابت کارون به زلالی دز

نجابت و صلابت مشخصه خوزستانی هاست، در ایام میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) و در جشن و شادی های این روزها، آنچه از مردم خوزستان به عنوان یک میهمان دیدیم به زلالی دز و به صلابت کارون بود، آنها میهمان سرشناس خود را گرامی داشته و با صمیمیت و صراحت با او سخن گفته و البته به سخنانش گوش فرا دادند. از بوسه گرم آن پدر و آن یکي برادر شهید بر گونه دکتر رضایی گرفته که او را عزیز و فرمانده پسر و برادرشان خطاب می کردند، تا شیطنت و شور و شوق بازیگوشانه نوجوانان دزفولی در شب میلاد امام عصر(عج) آنچه بین میهمان و میزبان رد و بدل شد از جنس عشق و عطر و یاد دفاع مقدس بود و البته با نگاه و امید به آینده ای که ریشه در گذشته و تاریخ پرصلابت این کشور و خطه زرخیز خوزستان دارد. با آن که نمی خواهیم وارد حیطه احساسات گرایی شویم ولی چندان هم نمی شود از خوزستان گفت و احساساتی نشد! چه ایرادی دارد که از خوزستان گفت و پرتلاطم و احساساتی هم شد، خوزستانی که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حماسه آفریده و حالا همراه با بقیه ملت در آستانه و دروازه ورود به سومین عرصه نقش آفرینی اساسی خود قرار دارد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار