شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۸۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان محیط زیست کشور، کلانشهر اهواز در مقایسه با دیگر کلانشهرهای کشور آلوده ترین شهر کشور در سه سال گذشته بوده است.
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان محیط زیست کشور، کلانشهر اهواز در مقایسه با دیگر کلانشهرهای کشور آلوده ترین شهر کشور در سه سال گذشته بوده است. بنا بر آمار و اطلاعات منتشره از سوی سازمان محیط زیست ، کلانشهر اهواز در سه سال گذشته بر مبنای شاخص آلودگی هوا و در مقایسه با دیگر کلانشهرهای کشور از بیشترین روزهای ناسالم رنج برده است./در سه سال گذشته اهواز تنها کلانشهری بوده است که با هوای خطرناک مواجه بوده است و در مجموع با 72 روز خطرناک در این سال ها گریبانگیر اهواز و شهروندان این کلانشهر بوده است.

بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست ، اهواز در مقایسه با دیگر کلانشهرهای کشور، آلوده ترین شهر در سه سال گذشته بوده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، کلانشهر اهواز در مقایسه با دیگر کلانشهرهای کشور آلوده ترین شهر کشور در سه سال گذشته بوده است. بنا بر آمار و اطلاعات منتشره از سوی سازمان محیط زیست ، کلانشهر اهواز در سه سال گذشته بر مبنای شاخص آلودگی هوا و در مقایسه با دیگر کلانشهرهای کشور از بیشترین روزهای ناسالم رنج برده است. بر اساس همین آمار رسمی اهواز تنها کلانشهری بوده است که در سه سال گذشته با هوای خطرناک مواجه بوده است و در سال 92 با 40، 93 با 15 و 94 با 17 و در مجموع با 72 روز خطرناک در این سال ها گریبانگیر اهواز و شهروندان این کلانشهر بوده است. همچنین اهواز در هوای ناسالم نیز رکوردار بوده است و هوای ناسالم این شهر در سه سال گذشته 317 روز ناسالم گزارش شده است. با این حساب می توان گفت هوای در سه سال گذشته مردم اهواز بیش از یک سال هوای ناسالم و خطرناک استنشاق کرده اند.

سازمان حفاظت محیط زیست وضعیت هوای کلانشهرها را به دسته های پاک، سالم، نا سالم(حساس)، ناسالم، بسیار ناسالم و خطرناک دسته بندی کرده است و دسته خطرناک در این میان تنها شامل کلانشهر اهواز شده است.

همچنین با نگاهی به آمار منتظره می توان دید که شهرهای شیراز و تبریز به ترتیب از سالم ترین هوا در مقاسیه با دیگر کلانشهرها برخوردار بوده اند . نکته جالب توجه این است که هوای تهران با این که در رسانه ها همواره آلوده اعلام شده است بسار پاک تر از شهراهواز بوده است و حتی یک روز نیز وضعیت خطرناک را تجربه نکرده است.

منبع : خوزنیوز

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
comment
0
0
comment مگر ما نمیدونیم همش فیلمه میگن تهران هواش فلانه بهمانه، که مردم مهاجرت نکنند به تهران، در رسانه های و صداوسیما مرتب از هوای ناپاک تهران میگویند ماشین ها رو زوج و فرد میکنند آیا شعله های نفت در استان خوزستان هم میتوانید زوج و فرد کنید؟
سوختن نیشکر ،بوی الکل، گاز، گردوخاک ناشی از خشک شدنه تالابها و کارون که از انتقال بی اندازه ی آب برای ما خوزستانیها گردوخاک به ارمغان اوردن.......
اما اگر کافییه بگیم این همه منابع مال خوزستانه کمی به ما بدهید میگن همه منابع ملی هست فقط مال شما نیست یه ذره هم حاضر نیستن ازش بهره ببریم
حتی گندم که در خوزستان تولید میشه ولی نان در خوزستان گرانتر از استانهای دیگر است چرا؟؟؟
اون سرمایه ی ملی که استانهای دیگر دارند که خوزستان نداره بگید ببینم که ما استفاده میکنیم؟؟؟ چرا فقط مسئولان برای آبادی استانهای دیگر برنامه ریزی میکنند بودجه میدهند  اما خوزستان فقط برای [...]ایست؟؟؟
مردم چشم دارند گوش دارند سفر میکنند می ببینند که استانهای دیگر از نظر منابع طبیعی و خدادی فقیر هستن حتی آب ندارند که دیگه اگر نباشه شهری به وجود نمی یاد ولی با حیرت می بینیم استانهاشون به سرعت در حال پیشرفت هست و امکانات شهری فراوانی دارند چرا ما همه چی داریم ولی خوزستان همچنان بعد از جنگ عقب مانده است؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار