اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه با بیان اینکه هدف کشور لغو تمام محدودیت‌های بانکی و تجاری علیه موسسات و اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی است، گفت: کشورمان تا زمانی که تمام مشکلات اجرایی لغو این محدودیت‌ها در اجرا رفع نشوند، از پای نمی‌نشیند.
باشگاه خبرنگاران: حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه در مطلبی با بیان اینکه در این چند روز در مسیر اجرای حذف محدودیت‌ها اتفاقات خوبی به‌وقوع پیوسته است، اظهار داشت: انتقال مبلغ معادل 750 میلیون دلار به یورو از قسط اول از پرداخت بدهی شرکت‌های هندی به حساب بانک مرکزی ایران در ترکیه، نشان داد که محدودیت‌های انتقال بانکی مبالغ بالا و همچنین تبدیل آن مبالغ از ارزهایی مانند روپیه به یورو از میان برداشته شده است. 

وی افزود: به‌دنبال لغو محدودیت‌های ورود کشتی‌های باری برای حمل نفت و مواد پتروشیمی و دیگر کالاها به بنادر ایران یا عزیمت آنها از ایران برای صادرات به بنادر خارجی از جمله به اروپا که تبادلات کشتیرانی از ایران و به ایران را باعث شده‌اند اولین کشتی فله‌ای نیز (که به حمل کالاهای فله‌ای مانند گندم می‌پردازند) همین روزها برای اولین بار به بندر هامبورگ وارد شد و مورد استقبال مقامات شهر قرار گرفت.

مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه با بیان اینکه لغو این محدودیت‌ها در دل خود لغو چندین نوع تحریم و محدودیت را در بردارد، عنوان کرد: تحریم ورود کشتی‌های خارجی به بنادر ایران به دلیل آنکه شرکت‌های کارگزار و فعال در بنادر تحت تحریم بوده‌اند، تحریم ورود و دریافت خدمات برای کشتی‌های ایرانی به بنادر کشورهای دیگر، چون شرکت‌های کشتیرانی تجاری و کشتیرانی نفتکش ایران جزو شرکت‌های تحت تحریم بوده‌اند، تحریم بیمه کشتی‌های نفتی و تجاری ایران، چون جزو شرکت‌های تحت تحریم بوده‌اند، تحریم بیمه شرکت‌های خارجی که مبادرت به حمل نفت و مواد پتروشیمی و دیگر کالاهای تحت تحریم ایرانی کنند. تحریم بیمه معروف به پی‌اند‌آی که به سوانح خاص دریایی مربوط است و تحریم پرداخت‌های پولی و بانکی بیمه شرکت‌های بیمه‌گر از جمله این موارد است. 

بعیدی‌نژاد ادامه داد: برقراری چندین رابطه کارگزاری مهم بانکی میان بانک‌های ایرانی و بانک‌های متوسط اروپایی برای اولین بار امکان انتقال ارز از بانک‌های ایرانی به موسسات خارج از کشور را در هفته اخیر تسهیل کردند. 

وی در پایان با بیان اینکه در مجموع دیپلماسی بدون وقفه ادامه دارد و هدف کشور لغو تمام محدودیت‌های بانکی و مالی و تجاری علیه موسسات و اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی است، خاطرنشان کرد: کشورمان تا زمانی که تمام مشکلات اجرایی لغو این محدودیت‌ها همگی در اجرا رفع نشوند از پای نمی‌نشیند. البته این به یک عزم ملی و تلاش همگانی نیاز دارد که امروز تمام سازمان‌های ذی‌ربط برای تحقق این هدف در تلاش هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار