اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
 لفته منصوری

 امروز سوم خرداد روز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس سال 1361 است و فردا چهارم خرداد روز مقاومت، پایداری و روز دزفول است.

مردم خوزستان روزهای بزرگی در دفاع مقدس آفریدند. روزهایی که تاریخ‌ساز شدند و در تقویم ملی جای گرفتند نظیر سوم و چهارم خرداد و روزهایی که در تقویم نیستند؛ اما در حافظه تاریخی مردم، هویت‌ساز شدند.

16 آبان 1359 شکست حصر سوسنگرد به‌فرمان امام خمینی (ره)، 5 مهر 1360 شکست حصر آبادان در عملیات ثامن‌الائمه (علیه آلاف التحیه والسلام) و 4 آذر 1365 طولانی‌ترین بمباران هوایی در جنگ‌های دنیا با 54 فروند هواپیما که 1 ساعت و 45 دقیقه بر سر مردم اندیمشک آتش قهر و کین ریختند؛ فصل‌های دیگری از رشادت، پای مردی و استواری خوزستان و خوزستانی است.

امروز صبح که برنامه «صبح پیروزی» را از رادیو آبادان گوش می‌دادم و کار مشترک رادیو اهواز و رادیو آبادان بود، احساس کردم «تاریخیت» چون سوهانی است که آرام‌آرام «حماسه‌ها» را می‌ساید و آن‌ها را به شکل دلخواه خود درمی‌آورد.

زمانی خرمشهر در سوم خرداد میزبان رئیسان جمهور، وزیران، وکیلان، فرهنگیان، هنرمندان، ورزشکاران بود و سخنرانی‌ها و سمفونی‌ها و اُپراها و افتتاح‌ها و وعدها و امیدها کبکبه و دبدبه‌ای داشت؛ اما دریغ از دست سوهان «تاریخیت» که چگونه به جان این «روزهای عزت» افتاده است؟! چه فرقی می‌کند امروز صبح که خرمشهری‌ها بیدار شدند و صدای حسین‌خانی و جاسمی که زور می‌زدند تا هنری بیافریند؟! فردا دزفولی‌ها هم مانند هرروز بیدار می‌شوند تا مگر چه کسانی قدر حماسه قهرمانی‌شان را بدانند! یا نخبگان اندیمشکی برای اختصاص 4 آذر به مردم آن خطه در تقویم چه باید بکنند؟ که از سایش سوهان «روزها» در امان باشند!

آری درست است که این روزها برای پاسداشت «رشادت‌ها و ایثارگری‌ها» در تقویم قرارگرفته است. همان‌گونه که مجاهدانی که در فجر اسلام درنبرد بزرگ «بدر» حضور یافتند، در تاریخ اسلام از تشخص و منزلت و اعتبار اجتماعی و دینی برخوردار شدند و در جامعه اسلامی به نام «بدری» معروف شدند.

شهرها از حقوقشان می‌پرسند!

فرزندان بدریون از مطالبات خود می‌گویند!

خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد!  امام خمینی(ره)


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار