اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
 عبدالرحیم سوارنژاد 

سوم خرداد سالروز آزاد سازی شهر مقاوم خرمشهر بود ، روز ظهور مکتب مقاومت معاصر است ، روز نواختن و تنظیم آهنگ باهم بودن و همدل شدن است .

 روز آزمون سرفرازی شیرمردان و زنان ایرانی بود که مومنانه به خالق عشق می ورزیدند، سوم خرداد ازهمه روزهاممتازتر است و به دلیل ممیزه های سرفرازانه هرکس سعی می کند به نوعی خود را و گذشته اش را با حضور در این حماسه گره بزند تا ماندگارشود و راز جاودانگی را در این گره پر از معنا می داند ، اهالی رسانه در پاسداشت خاطرات و زنده نگهداشتن آن در دل ایرانیان باید تلاش و اهتمام جدی کنند که این روز انعکاس باورها و تکیه بر توانمندی فرزندان و اوج ایثار و نگاه خردمندانه آنان از روی عشق است .

 آوای مداحی که مرثیه ممد نبودی ببینی شهر آزاد گشته ، خود معرفی یک الگوی نمونه بود ، بیان غربت در اوج بود، صدای قدرشناسانه مردم که باهم زمزمه می کردند و ممد را درون شهر می دیدند همان جهان آرا فرمانده رشید وشجاع سپاه خرمشهر  و مبارز دوران خفقان قبل از انقلاب اسلامی .اشکها به یاد جهان آرا می چکید و بغض ها ی همرزمان از ناگفته هایی که در دل داشت می ترکید وبیش از همیشه  تصاویر مهربانانه و محجوبش  نشان داده می شد تا جاری بودن زندگی در خرمشهر ندا داده شود و شهدای مظلوم خرمشهر که مقاومت را تفسیر کردند و در قاموس این دیار حک نمودند و نوشتند  . اگر چه از نبود جهان آرا گفتند اما او هست و شاهد بررفتارماست و گاهی نگران نیز هستند، فردایمان را هم به نظاره نشسته است با دیگرشهدایی که فداکارانه برای قطعه ای از بهشت جان دادند تا همنشین بهشتیان گردند.

ایمان ، معرفت دینی ، ایستادگی ، مقاومت بر روی ارزشها و اعتقادات ، تلاش برای تحکیم. و گسترش باورها ، مبارزه ،فداکاری و ایثار برای حفظ ارزشهای الهی ،عزت و شرف از صفات بارز هر رزمنده ای بود که هنرمندانه در نبرد خرمشهر به نمایش گذاشتند و تصویری از زیباییها پیش روی جهانیان نهادند تا درسی پر از مفاهیم و واژه های انساندوستانه و خداباورانه باشد برای همیشه نسلهایی که خواهند آمد و با شنیدن نام خرمشهر به احترام  بایستند و معنای ایستادگی و پایداری را ملموس دریابند. سوم خرداد زنگ  مقاومت است و  خرمشهر درس مقاومت که باید آموخته شود ، خرمشهر نماد نیست ، اصل راستین ایستادگی و مقاومت مومنانه ملت ایران است . سوم خرداد باورکردن خویش است برای فردایی سرشار از اعتلا که می آید.

سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر را فرخنده بداریم و با گرامیداشت یاد شهدای عزیز که درحماسه فتح خرمشهر سرباز خدا بودند به روح پر فتوح شان درود می فرستیم .

برچسب ها: سوم خرداد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار