شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
 معاون عمرانی استاندار خوزستان حضور شرکت چینی 'نورینکو' در طرح های عمرانی این استان را منوط به تعیین تکلیف قرارداد این شرکت با طرح قطارشهری اهواز دانست.


به گزارش ایرنا احمد سیاحی شنبه در نشست بررسی نحوه فعالیت شرکت بین المللی 'نورینکو' در طرح های عمرانی خوزستان که در سالن جلسات استاندار برگزار شد اظهار کرد: این شرکت حدود 10 سال پیش با سازمان قطار شهری اهواز برای تامین منابع مالی و تجهیزات این طرح قراردادی منعقد کرده که این قرارداد هنوز محقق نشده است.

وی افزود: حضور این شرکت در خوزستان منوط به تعیین تکلیف قرارداد متروی اهواز است. سیاحی همچنین با اشاره به تاکید وزارت کشور در استفاده از ظرفیت های سرمایه گذار خارجی گفت: شرکت نورینکو یک شرکت 100 درصد دولتی در چین است که از سال ها قبل در کشور سرمایه گذاری کرده است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه ما هیچ وقت حمایت ها و ایستادگی دولت چین را در شرایط سخت به ویژه در زمان تحریم فراموش نمی کنیم اضافه کرد: با توجه به شرایط خوب بین المللی بعد از توافق هسته ای، چین یکی از کشورهای تاثیرگذار خواهد بود.
سیاحی این نشست را برای معرفی ظرفیت های خوزستان و بررسی نحوه همکاری شرکت نورینکو عنوان کرد و گفت: خوزستان اقتصادی ترین استان کشور است و با داشتن منابع عظیم نفتی، صنایع، نیروگاه های برقابی، صنایع و پایانه های مرزی و بنادر ظرفیت استفاده از سرمایه گذاری خارجی را دارد.

وی افزود: خط ریلی اهواز- رامهرمز- شهرکرد- اصفهان ؛ فرودگاه جدید اهواز، خط ریلی بندر امام- شادگان، آزادراه اندیمشک- اهواز و نمایشگاه جدید بین المللی اهواز طرح های بزرگ استان هستند که در صورت مساعد بودن شرایط، به سرمایه گذار واگذار می شوند.
سیاحی با اشاره به امضای تفاهم نامه شرکت نورینکو برای اجرای شش طرح آب و فاضلاب اهواز اظهار کرد: تصفیه خانه های آب و فاضلاب همچنین خطوط انتقال فاضلاب و آب و تجهیزات مرتبط با آنها نیز زمینه های مناسب برای همکاری دو کشور است.

*250 طرح سرمایه گذاری

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استاندار خوزستان نیز در این نشست گفت: 250 فرصت سرمایه گذاری توسط استانداری مشخص شده که به سرمایه گذاران ارائه می شود.

مهرداد نیکو افزود: چهار ظرفیت منحصربفرد در خوزستان شامل نفت، گاز و انرژی، ترانزیت کالا، صنایع فلزی به ویژه فولاد و کشاورزی است که اولویت های استان در سرمایه گذاری به شمار می رود.  وی اضافه کرد: حوزه کاری نورینکو با ظرفیت های خوزستان تطابق دارد و رسیدن به یک تفاهم نیازمند برگزاری نشست های تخصصی و تفصیلی است.

اجرای خط یک قطارشهری اهواز به طول 23 کیلومتر از سال 1385 آغاز به کار کرده است. شرکت های چینی کیسون و نورینکو برای مشارکت در این طرح قرارداد امضا کرده اند. شرکت نورینکو پشتیبان مالی (فاینانسور) این طرح است که تاکنون هیچ سرمایه ای برای اجرا و تجهیزات به طرح تزریق نکرده است.

خلع ید شرکت کیسون نیز به دلیل نارضایتی مسئولان استانی و وزارت کشور در دست بررسی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار