شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۰۵۴
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
در حکمی از سوی دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، دکتر بهزاد شریف مخمل‌زاده به‌عنوان سرپرست معاونت توسعه پژوهش و فناوری این دانشگاه منصوب شد.
 
به گزارش شوشان ، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در حکمی دکتر بهزاد شریف مخمل‌زاده را به‌عنوان سرپرست معاونت توسعه پژوهش و فناوری این دانشگاه منصوب کرد.
 
دکتر ایدنی در این حکم بر رعایت جوانب شرعی و قانونی و اتخاذ مشی اعتدال و میانه‌روی در جهت ایفای مأموریت‌های پژوهشی این دانشگاه و تحقق اهداف نظام سلامت تأکید کرده است.
 
پیش از این دکتر نادر صاکی این مسئولیت را بر عهده داشت.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
انتشار یافته: ۲۴
comment
comment
خدامراد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
comment
0
1
comment چرا معاونت [...] دانشگاه که از نظر عملکردی ضعیف ترین عملکرد را دربین معاونتها دارد , تعویض نمی شود. ایا رابطه فامیلی و همشهری بودن باعث جلوگیری از عدم تعویض معاونت آموزشی که بر اساس ارزیابیهای مستند وزارت در این چند سال بسیار ضعیف بوده است, می شود.
comment
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
comment
2
1
comment اقای دکتر صاکی جراح معروف شهر اهواز و از اعضای هیئت علمی باسواد و متشخص چرا باید اینگونه و بدون اطلاع و ضربتی تعویض شوند. ایشان یکی از قوی ترین معاونت ها بود.
comment
امیرحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
comment
0
2
comment چرا برخی مدیران و روسای فاقد عملکرد و تلاش ولی مطیع دستخوش تغییبرات نمی شوند؟
comment
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
comment
2
0
comment معاونت [...] دانشگاه و برخی مسئولین منصوب شده بوسیله ایشان که متاسفانه فاقد هر گونه تفکرات ارتقا کاری و بهبود کیفی امور می باشند , چرا عزل نمی شوند؟ اقای دکتر صاکی معاونت تحقیقات دانشگاه که اینگونه بدون رعایت اخلاق و حفظ حرمت تعویض می شوند , قبلا کاندیدای ریاست دانشگاه بوده است.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
comment
0
0
comment شوشان سانسور نفرمایید وضعیت دانشگاه آنطور نیست گه ادر اخبارتان اعلام میدارید
comment
محسنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
comment
0
0
comment دکتر نادر صاکی معاون توسعه تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ارتقاء سه رتبه ای در H-index دانشگاه خبر داد و افزود: H-index شاخصی برای ارزیابی علمی پژوهشگران است که میزان تأثیرگذاری آن ها را در پیشبرد علم نشان می دهد. این شاخص در حال حاضر به عنوان بهترین معیار موجود در ارزیابی علمی افراد به کار برده می شود.
ایشان یکی از قوی ترین معاونت ها بود.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
comment
0
0
comment معنای شایسته سالاری را که در ابتدای مسئولیت بیان کرده بودید این است ؟‌!!
comment
صداقت پیشه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
comment
0
0
comment معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: امروزه استمرار سنت علم اندوزی که با ظهور پیامبر رحمت و معرفت در پیکره سر زمین های اسلامی جان گرفت جز با مجاهدت خالصانه در راه گسترش مرزهای دانش امکان پذیر نیست و استادان، پژوهشگران و دانشجویان نباید افتخار پیشتازی در این عرصه را به دیگران واگذار کنند.

صاکی در خصوص رشد تولیدات علمی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: افزایش حجم مقالات چاپ شده در نمایه های برتر کاملا" محسوس است.

وی بیان کرد: از نظر تعداد مقالات چاپ شده در مقایسه دو سال اخیر با مدت مشابه خود در قبل، از 1354 مقاله به 2580 مقاله رشد نشان می دهد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: همچنین مقالات چاپ شده در مجلات معتبر ISI در مقایسه دوسال گذشته با مدت مشابه در قبل، از 464 به 692 عدد افزایش نشان می دهد.

وی گفت: در مجلات Pubmed از عدد 111 به 414 رسیده که رشد بسیار چشمگیری را نشان می دهد و مقالات چاپ شده درScopus نمایه به تنهائی از 177 به 241 رسیده که رشد قابل قبولی را نشان می دهد.


صاکی درباره رشد علمی گفت: از آنجایی که تعدادی از مجلات با نمایه Scopus نمایه های Pubmed و نیز ISI دارند رقم رشد مقالات در پایگاه استنادی Scopus، رقم 1314 میباشد.

وی در باره میزان رشد مقالات علمی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: نشر مقالات اعضای هیئت علمی و فراگیران عزیز در سایر نمایه های انگلیسی و نیز فارسی رشد چشمگیری را نشان می دهد و از 602 مقاله به 1233 رسیده که رشدی بیش از صد در صد نشان می دهد.

معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مورد طرح‌های تحقیقاتی مصوب در دو سال گذشته توضیح داد: در این حوزه از 1017 به 1770 افزایش نشان می دهد که در طرحهای غیر پایان نامه ای از266 به 423 افزایش یافته اند.
comment
شایسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
comment
0
0
comment دکتر صاکی افزود: خوشبختانه ما توانسته ایم فعالیت های پژوهشی را جهت دار کرده و در زمینه چاپ و انتشار مقالات از 725 مقاله در سال 92 به 1025 مقاله در سال 94 یعنی 70 درصد رشد برسیم.

معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه تصریح کرد: یک جنبه برگزاری این کنگره ها این است که مقالات به سمت و سوی بین المللی سوق پیدا کرده و انعکاس مقالات در پایگاه های استنادی ISI،Pubmed, Scopusافزایش پیدا کرده، به طوری که قبلا چاپ مقالات پژوهشگران دانشگاه در 30 درصد موارد در مجلات خارجی و 70 درصد در مجلات داخلی بود ولی اکنون 70 درصد مقالات در مجلات خارجی و 30 درصد مقالات در مجلات داخلی چاپ می شوند و این باعث شده دانشگاه علوم پزشکی در جامعه علمی جهانی بهتر دیده شود.

وی ادامه داد: در بحث مقالات استنادی در 2 سال گذشته با رشد کیفی مقالات پژوهشگران موفق شدیم 1500 استناد بیشتر به مقالات دانشگاهی داشته باشیم که نتیجه کار و فعالیت پژوهشگران دانشگاه می باشد.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
comment
0
0
comment معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه اظهار داشت: در بخش توسعه و فناوری وزارت، فعالیت های پژوهشی به سمت ثبت بیماری در پایگاه داده های بیماری ها پیش رفته که بیماری های نادر و یا شایع در این پایگاه ثبت می شوند و آن بیماری ها از تمام زوایا و ابعاد مورد پایش و بررسی قرار گرفته و بیمارانی را که به این بیماری مبتلا شده است، سال ها تحت مراقبت و درمان قرار می گیرند.

صاکی گفت: خوشبختانه از سال گذشته تاکنون توانسته ایم 4 بیماری(سرطان، سیکل سل، آیبیدی و ناشنوایی نیاز به کاشت حلزون) را در پایگاه داده وزارت ثبت نمائیم و انتظار داریم با همکاری و همفکری پژوهشگران بتوانیم 4 بیماری دیگر را در سال 95 ثبت نمائیم و به شبکه اصلی ثبت داده بیماری یا پایگاه اصلی ثبت بیماری در کشور تبدیل شویم.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
comment
0
0
comment صاکی اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیت های معاونت توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه و یکی از پرهزینه ترین تحقیقات در زمینه پژوهشی مربوط به مطالعات کوهورت می باشد که خوشبختانه در دانشگاه توانستیم کوهورت خوزستان را به عنوان 10 کوهورت کشور به ثبت برسانیم.

وی بیان داشت: در زمینه مطالعات کوهورت در بخش بیماری های زنان می توان این نوید را داد که معاونت توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه می تواند اعتبارات لازم را جهت راه اندازی کوهورت در اختیار پژوهشگران مربوطه قرار دهد تا در جهت پیشگیری و درمان این بیماری ها نیز گامی برداشته باشیم.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
comment
0
0
comment دکتر نادر صاکی معاونت تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی جتدی شاپور اهواز در برنامه افتتاح کنگره تروما و طب رزم بیان کرد که بین المللی کردن این کنگره از دیگر اهداف ما است،
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
comment
0
0
comment صاکی با اشاره به پایان نامه های دانشجویی بیان کرد: در سال های قبل کمتر از 15 درصد پایان نامه تبدیل به مقاله می شده؛ اما این آمار الان به 40 درصد رسیده است و اگر بتوانیم این ظرفیت ها را توسعه دهیم می توانیم شاخص های پژوهشی دانشگاه را ارتقاء دهیم.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
comment
0
0
comment معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره تعداد نشریات دارای مجوزISI در دانشگاه ادامه داد: دانشگاه در سال های قبل تنها یک نشریه ISIداشت که در این دوسال با وجود سخت گیری های شدید و پیچیدگی های زیادی توانستیم مجوز یک نشریه ISI دیگر را نیز دریافت کنیم.

صاکی تصریح کرد: هر چند این نشان از رشد 100 درصدی دارد ولی این برای دانشگاهی مثل علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با ظرفیت های بالا قابل قبول نیست و در آینده تلاش بیشتری خواهیم کرد تا سایر مجلات مجوزهای بین المللی و معتبر داشته باشند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
comment
0
0
comment دکتر نادر صاکی اظهار داشت: توسعه تولید داروهای نوترکیب در دانشگاه به دلیل نداشتن فناوری اتاق تمیز با محدودیت روبرو است و برای احداث این اتاق در دانشگاه فضای کافی در نظر گرفته شده و برای تامین بودجه مذاکرات جدی و مکفی با معاونت تحقیقات و فنآوری وزارت آموزش و بهداشت و تحقیقات و فنآوری انجام شده است.با راه اندازی فناوری اتاق تمیز کلاس Aدر دانشگاه می توان گام های اساسی در حوزه تولید آنتی بادی ها و واکسن ها برداشت.

صاکی گفت: طب سنتی با توجه به استقبال و جایگاهی که در بین مردم دارد مورد اهتمام دانشگاه است و تا کنون بیش از 22 طرح تحقیقاتی در این زمینه تعریف شده است.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
comment
0
0
comment معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره اجرای نقشه جامع علمی کشور در دانشگاه بیان کرد: دانشگاه برای اجرایی کردن این سند بالادستی اهتمام جدی دارد و برنامه استراتژیک معاونت در راستای این اسناد طراحی شده است .یکی از محورهای نقشه علمی کشور، توسعه داروهای نوترکیب است که هم اکنون چهار شرکت دانش بنیان روی داروهای گیاهی و نوترکیب فعالیت می کنند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
comment
0
0
comment معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بحران تنفسی و مشکلات تنفسی شهروندان اهوازی پس از بارش های پاییزی یکی از مگاپروژه های است که در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تعریف شده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه بیان کرد: با توجه به اهمیت حل بحران تنفسی شهروندان خوزستانی این مگاپروژه با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز در حوزه های انسانی و گیاهی و همچنین آلودگی های شیمیایی به شکل جامع در حال پژوهش و ارزیابی است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
comment
0
0
comment معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، برنامه استراتژیک برای توسعه در محورهای مختلف تدوین شده است و این برنامه استراتژیک به مدت یکسال در کارگروه ویژه ای بررسی شده و کلید اجرا در مهرماه 94 زده شده است.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
comment
0
0
comment این پژوهشگر برتر خوزستان بیان کرد: تقویت ارتباطات بین المللی و تبدیل تولیدات علمی دانشگاه به ثروت یکی از اهداف اصلی و اساسی این معاونت است.

صاکی در رابطه با تجاری سازی اختراعات و تولید ثروت گفت: در حوزه دانش بنیانی فعالیت‌های خوبی صورت گرفته تا محوریت شاخص های اقتصاد مقاومتی در دانشگاه تقویت شود. اختراعات مورد حمایت قرار می گیرد تا به تولید انبوه برسد و تولید ثروت کنند و سهمی از بازار را در اختیار بگیرند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
comment
0
0
comment دکتر نادر صاکی معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در اهواز، بیان داشت: شاخص های متنوعی در حوزه پژوهش برای ارتقاء رتبه دانشگاه در حال پیگیری است.

وی افزود: حوزه دانش بنیانی و ثبت اختراعات یکی از شاخص های پژوهشی مهمی است که دانشگاه بر روی آن سرمایه گذاری کرده و این جریان تا تولید علم و ثروت ادامه دارد. در حال حاضر چهار شرکت دانش بنیان در زمینه تولید محصولات سلامت مورد نیاز جامعه در این دانشگاه در حال انجام کار تحقیقاتی می باشند و مراکز رشد مستقر در دانشگاه‌ به عنوان مراکز حمایتی در جهت پشتیبانی از ایده‌ها و تفکراتی با ثمره اشتغالزایی، محصول ‌آفرینی و درآمدزایی برای شرکت دانش بنیان و صاحبان ایده اقدام می‌کند.
comment
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
comment
0
0
comment شوشان از آرشیو سایت خودتان خبرهای مربوط به فعالیت های دکتر صاکی را در تحول معاونت توسعه پزوهشی استخراج و بازنشر دهید.
comment
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
comment
0
0
comment متاسفانه تعویض آقای دکتر نادر صاکی کاملا به شیوه احمدی نژادی رقم خورد.
comment
مرتضی علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
comment
0
0
comment رئیس سازمان نظام پرستاری طی نامه ای به رئیس جمهور خاستار عزل وزیر بهداشت شد


۱۳۹۵/۰۳/۱۴ - ۱۸:۱۸ - کد خبر: 184469

رئیس سازمان نظام پرستاری طی نامه ای به رئیس جمهور خاستار عزل وزیر بهداشت شد


:رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور در نامه‌ای به رئیس جمهوری از برخی سیاست‌ها و رویکردهای اخیر وزارت بهداشت درباره پرستاران به شدت انتقاد کرد.


، پایگاه خبری سازمان نظام پرستاری نامه ای دکتر علی محمد آدابی در اعتراض به برخی سیاست‌ها و رویکرد‌های اخیر وزارت بهداشت در مواجه با جامعه پرستاری کشور به رئیس جمهور منتشر کرده که در آن آورده شده :« پزشک‌سالاری همواره بر وزرات بهداشت حاکم بوده اما در چند سال اخیر این حرکت‌ها پیچیده‌تر، سخت‌تر و قدرتمندتر شده است به‌حدی که می‌توان گفت این ۳ ساله را باید «دوران استبداد سیاه نظام سلامت» برای پرستاری و مردم شریف و مظلوم کشور نامگذاری کرد.»

رئیس سازمان نظام پرستاری در بخش دیگری از نامه خود به رئیس جمهور نوشت:«تهدید، تفتیش، تحقیر، تبعید و شکایت غیرموجه اخیر وزارت از نماینده منتخب صنفی پرستاری به جرم افشاگری دریافتی‌های نجومی و چند ده میلیونی و چند صد میلیونی قاطبه پزشک‌سالار تنها چند مورد از اقدامات مذبوحانه ارباب زر و زور و تزویر حاکم بر وزارت بهداشت و درمان فعلی است
comment
یک پزشک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
comment
0
0
comment باسلام
متاسفم برای [...] که بی اهمیت بودن جایگاه دانشگاه نکته ای نیست که برای تک تک اعضای دانشگاه ثابت نشده باشد.
اولویت دادن ایشان به نیروهای غیر بومی چه در پست های حساس و بعضا ریاست بیمارستان ها زمینه ساز [...]و تشدید بی توجهی به خدمت رسانی به مردم ولایت مدار و شهید پرور استان گردیده است.

و من الله التوفیق
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار