شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۵

نماينده تعاوني دامداران خوزستان گفت: در تابستان به دليل گرماي شديد، گرد و غبار و كاهش دام مولد منطقه، توليد شير به پايين‌ترين ميزان خود مي‌رسد كه اين امر در افزايش قيمت تمام شده آن موثر است.

غلام‌حسين رنجبرها در گفت‌وگو با ايسناعنوان‌كرد: در حال حاضر قيمت شير براي توليدكننده توجيه اقتصادي ندارد و زماني مي‌تواند به‌صرفه باشد كه قيمت آن دو برابر شود؛ زيرا در حال حاضر قيمت نهاده‌ها چند برابر شده و اين امر موجب افزايش قيمت شير شده است.

وي علت اصلي نوسانات قيمت لبنيات را نبود برنامه‌‌ريزي مدون براي توليد شير و عرضه آن دانست و افزود: بحران كمبود شير شديد‌تر خواهد شد، زيرا هرچه گرما بيشتر شود تقاضا براي مصرف لبنيات شير و توليد نيز كمتر خواهد شد.

نماينده تعاوني دامداران خوزستان تصريح‌كرد: افزايش قيمت گوشت، مرغ و حبوبات در سبد غذايي خانوارها موجب شده كه آن‌ها به سمت خريد مواد غذايي ارزان‌تر بروند و اين امر موجب افزايش تقاضا و مصرف لبنيات شده است.

رنجبرها ادامه‌داد: از ديگر عوامل عمده افزايش قيمت لبنيات، گوشت و مرغ، كنار‌گيري دولت از تنظيم بازار و ورود با تاخير اين اقلام به بازار است كه موجب آشفتگي توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان شده است.

وي با اشاره به قيمت شير خام و انواع محصولات استحصال شده از شير، خاطرنشان‌كرد: در حال حاضر قيمت هر كيلوگرم شيرخام 1000 تومان است، قيمت هر كيلوگرم ماست 800 تومان، شير فرآوري شده براي توليد بستني 1200 تومان مي‌باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار