شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۹

25 نفر از صنعتگران خوزستانی بعد از گذشت 12 روز از روز ملی صنعت و معدن در اهواز تجلیل شدند.

به گزارش فارس ،‌ پس از گذشت 12 روز از روز ملی صنعت و معدن (10تیرماه)، 25 نفر از صنعتگران و دست‌اندرکاران این عرصه تجلیل شدند.

در این مراسم خوشه صنعتی خرمای خوزستان به عنوان بهترین خوشه صنعتی استان معرفی و تجلیل شد.

*راه‌اندازی شبکه صنعت و تولید ملی

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اهواز در این همایش گفت: راه اندازی شبکه صنعت و تولید ملی می‌تواند مردم را با توانمندی و ظرفیت‌های صنعت کشور آشنا سازد.

فرامرز احمدی‌نژاد تشویق مردم به مصرف ملی از تولید ملی را از اهداف راه اندازی این شبکه برشمرد و افزود: تولید کشور نیازمند رسانه و ابزاری برای بیان مسائل و مشکلات خود است.

* پرداخت به موقع حقوق نیروها

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان خوزستان نیز در این مراسم عنوان کرد: سال‌های اخیر با عناوین اقتصادی نامگذاری شده و این موضوع نشان دهنده دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص بخش اقتصادی کشور است و ما نیز باید به دنبال اجرای منویات مقام معظم رهبری باشیم.

سید شکرخدا موسوی افزود: نباید شعار تولید ملی بدهیم، ولی قطعه و لوازم یدکی که در کشور تولید می‌شود روی دست تولیدکننده بماند و از سوی دیگر این قطعات از دیگر کشورها وارد کشور شود.

وی ادامه داد:‌ باید بسترها و زمینه‌های لازم را فراهم کنیم تا از منابع موجود در استان برای توسعه بخش صنعت و معدن استفاده شود، تحریم‌ها بیش از هر چیز دیگری بخش صنعتی و تولید را هدف قرار داده‌اند، ولی با تعامل و هم‌فکری می‌توانیم تحریم‌ها را به فرصتی برای پیشرفت صنعت و تولید تبدیل کرد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت:‌ توجه به نیروی انسانی و پرداخت به موقع حقوق نیروها از دیگر اقداماتی است که باید در بخش صنعت و معدن مورد توجه قرار داد.

موسوی عنوان کرد: باید بخش صنعت و معدن را به سطحی برسانیم که حق مردم است و مردم حق دارند که از یک صنعت پویا بهره‌مند باشند.

* حاشیه‌های همایش صنعت و معدن

در این مراسم که با حضور مسئولان و دست‌اندرکاران صنعت و معدن خوزستان و نیز معاون برنامه ریزی وزارت صنعت و معدن برگزار شد،‌ صنعتگران از گوشه و کنار سالن،‌ فریاد اعتراض خود را از مشکلات موجود در این عرصه به گوش مسئولان رساندند.

یکی از این صنعتگران از مشکلات بیمه کارگران سخن گفت و تصریح کرد: کارفرمایان کارگران را بیمه نمی‌کنند و از این مسئله طفره می‌روند.

وی مشکلات ناشی از هدفمندی یارانه‌ها و بازپرداخت‌ها و تسهیلات بانکی را از دیگر مشکلات عمده این عرصه برشمرد و خواستار رسیدگی به این موضوعات شد.

امام جمعه موقت اهواز نیز در پاسخ به این صنعتگر اذعان داشت:‌ به زودی جلسه ای با حضور کارشناسان برای بررسی این مشکلات برگزار خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار