شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶

 

يك مخترع و كارآفرين با بيان اين‌كه 90 درصد مشكلات توليدكنندگان مربوط به داخل كشور است، گفت: صحبت‌ها در خصوص توليد ملي و حمايت از توليدكننده بسيار جذاب است اما اگر اين حمايت‌ها در حد صحبت باشد فايده‌اي ندارد و مسوولان بايد به وعده‌هاي خود در خصوص توليد ملي عمل كنند.

مهرداد فتوحي در گفت‌وگو با ايسنااظهاركرد: ما در خصوص واردات مواد اوليه در روند توليد با مشكلاتي مواجه هستيم. در كشور ما بوركراسي سختي در روند صادرات و واردات وجود دارد.

وي افزود: ما كه توليدكننده هستيم و به راحتي تاييدهاي بين‌المللي را براي توليدات خود دريافت مي‌كنيم اما در كشور خودمان براي گرفتن مجوز و تاييديه‌هاي استاندارد، صنعتي و تاييديه برقي بايد از هفت‌خان رستم بگذريم.

فتوحي ادامه‌داد: به عنوان مثال تاييديه‌هاي مختلف بين‌المللي را براي محصول خود در كشورهاي آمريكا، اروپا، كانادا، چين، مالزي و سنگاپور مي‌گيريم اما گرفتن اين تاييد‌يه‌ها در ايران فوق‌العاده سخت است.

اين كارآفرين اظهاركرد: در كشورهاي ديگر در زمينه‌هاي مالياتي و استخدام كادر فني و پرسنل با كارآفرينان و توليدكننده همكاري مي‌شود. دولت‌هاي ديگر كشورها براي ابتداي كار و در اوايل راه‌اندازي واحد توليدي، بخشي از حقوق نيروها و كادر فني واحد را مي‌پردازند.

وي عنوان‌كرد: از دولت انتظار داريم كه كارآفرينان و مخترعان را مورد حمايت بيشتري قرار دهد. منظور ما حمايت مالي نيست و فقط بايد زيرساخت‌هاي لازم براي فعاليت كارآفرينان فراهم شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار